רק היום (ה'), הודיעה פייסבוק על הישג מרשים וחשפה שחצתה את סף מיליארד המשתמשים הפעילים. כדי לחגוג את המאורע הצוות שכר משרד פרסום גדול ונחשב ושפך עשרות אלפי דולרים כדי שזה יפיק פרסומת ראשונה ומושקעת שתשודר בטלוויזיה.
פייסבוק הפיצה ברשת את הסרטון, בן הדקה וחצי, בגאווה גדולה יחד עם ההודעה על הישג המיליארד. ואז הגיעו התגובות ברשת, ואין דרך עדינה לומר זאת, אבל הן כללו הכל חוץ ממחמאות.
"כיסאות. כיסאות עשויים כך שאנשים יוכלו לשבת עליהם ולקחת הפסקה", כך מתחילה הפרסומת (זה אמיתי). "כל אחד יכול לשבת על כיסא, ואם הכיסא הוא גדול מספיק, אז האנשים יכולים לשבת ביחד, ולספר בדיחות, להמציא סיפורים או סתם להקשיב אחד לשני. כיסאות נוצרו עבור אנשים. וזו הסיבה שכיסאות הם כמו פייסבוק".
הקריינית ממשיכה: "פעמונים, מטוסים, גשרים, אלה הם דברים שאנשים משתמשים בהם כדי להתחבר ולהיפתח. לחלוק רעיונות ומוזיקה ועוד כל מיני דברים אחרים. רחבות ריקודים, כדורסל, אומה גדולה. אומה גדולה זה משהו שאנשים בונים כדי שיהיה להם מקום להשתייך אליו. היקום, הוא מהיר וחשוך וגורם לנו לתהות האם אנחנו בודדים. אז אולי הסיבה שאנחנו עושים את כל הדברים האלה היא כדי להזכיר לנו שאנחנו לא".
זהו הטקסט המלא של סרטון הפרסומת הראשון בהיסטוריה של פייסבוק, שעבר את כל האישורים של הנהלת החברה, מבלי שאף אחד עצר לרגע והבין עד כמה זה נשמע מגוחך.
רגע אחרי שהפרסומת נחשפה, ברשת לא יכלו להישאר אדישים: הכותרת בכתבה באתר גיזמודו היתה: "הפרסומת הראשונה של פייסבוק, היא הפרסומת הכי גרועה של פייסבוק", ובפנים הם כתבו: "זה הסרטון הכי דבילי שראינו זמן מה...פייסבוק היא כמו כיסא כי היא מחברת בינינו? מה היא בדיוק מחברת את התחת שלנו לחתיכת עץ?!". אחד מהמגיבים עקץ: "תשאירו את עבודת הפרסומות לגוגל".
באתר ביזנס אינסיידר תהו "למה פייסבוק חושבת שהיא כיסא", הם אמנם הבינו את האנלוגיה הכללית, אבל למה דווקא כיסא הם שאלו, ופנו אל הגולשים שיגיבו וינסו לפענח את ההשוואה המוזרה. אחד המגיבים כתב: "כיסא חשמלי", אחר התמרמר על ריבוי הפרסומות: "זה כיסא עקום ושבור, עם מלא פרסומות מודבקות עליו".
באתר מאשבל סיכמו: "הפרסומת של פייסבוק היא פשוט אוסף של טעויות" וכתבו את כל מה שכולנו חשבנו עליו "קלינט איסטווד בטח מרוצה", ואיש חרוץ במיוחד אפילו פתח קבוצה בפייסבוק בשם: כיסאות.
>> צפו: איש מרושע גונב אייפון מתינוקת