בשבוע שעבר פייסבוק הצטרפה לגוגל והחלה להציג לכם פרסומות על בסיס הרגלי הגלישה שלכם ברשת. בכל פעם שאתם נכנסים לאתר בו משולב כפתור לייק, "המלץ" (Recommend) או שתף, פייסבוק יודעת שגלשתם בו - ומציעה את המידע הזה לשימוש המפרסמים. במילים אחרות, אם גלשתם בכתבה שעוסקת בספורט, פייסבוק תדע להציג לכם בפיד פרסומות לנעלי ריצה, תוספי תזונה וכל מה שייראה לה קשור. הדבר תקף גם לגלישה דרך מחשב וגם לגלישה דרך הסלולרי.
מי שלא רוצה שפייסבוק תנהל תיעוד של כל האתרים בהם גלש - למרות שהיא מבטיחה לא לחשוף את המידע בפני המפרסמים, אלא רק להשתמש בו בעצמה - יכול לעשות במספר דרכים. זו הקלה שבהן:
היכנסו לדף בקישור הזה - לא חשוב אם אתם גולשים מאקספלורר, כרום, פיירפוקס או אחד הדפדפנים הניידים במכשירי אייפון, אנדרואיד או Windows Phone. הוא תומך בכולם.
בחציו התחתון של הדף יופיע ריבוע מוחשך עם סימן עגול המציין כי הוא בודק את העדפותיכם. בסיום הבדיקה לחצו על Close [X] בפינה הימנית העליונה של ההודעה.
גללו מטה בעזרת העכבר עד שתגיעו לאות F, סמנו V בריבוע מול Facebook Inc. ולסיום לחצו על Submit your choices.
חלקו התחתון של האתר יוחשך שוב ולאחר זמן קצר תוצג הודעת אישור.
נציין כי חסימת המעקב בדרך זו עובדת רק עבור חברות פרסום שמשתפות פעולה עם האתר מרצונן החופשי. עם זאת, כרגע מדובר ברשימה שכוללת כמעט את כל המפרסמים הגדולים ברשת.
בנוסף, חסימת המעקב מתבצעת דרך הוספת קובץ לדפדפן ממנו ביצעתם את החסימה. תצטרכו לבצע את התהליך מחדש בכל דפדפן בו אתם משתמשים ובכל פעם שאתם מוחקים את קבצי ה"עוגיות" (Cookies) שלו (אתם עושים את זה מדי פעם, נכון? נכון?).