הביצה והתרנגולת של מיקרוסופט

זה לא פשוט להשיק פלטפורמת מובייל חדשה – משהו שמיקרוסופט לומדת על בשרה. אפילו שהביקורות מהללות את המכשירים שהוציאה נוקיה עם מערכת החלונות למובייל, נתוני האימוץ נמוכים.

אין תמונה
ממשיך להזיע. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר

הבעיה העיקרית, מלבד רוויה מסוימת של השוק, היא בעיית הביצה והתרנגולת בכל הקשור לאפליקציות ותכנים. ללא אפליקציות מתאימות, הפלטפורמה לא תהיה מספיק מושכת כדי שהציבור הרחב ירצה לקנות אותה אבל בלי מספיק משתמשים, מפתחים לא יפתחו בשבילה מספיק אפליקציות. השבוע מיקרוסופט השיקה פתרון מפתיע ומעניין לבעיה הזו – פלטפורמה ליצירת אפליקציות.

בואו לפייסבוק של נקסטר

הפלטפורמה שמיקרוסופט השיקה מאפשרת לכל אחד, ללא ידע בתכנות, ליצור אפליקציה לתכנים שלו לחלונות במובייל. פלטפורמות כאלו קיימות כבר למכביר אבל השוס הגדול של מיקרוסופט – זה חינם לגמרי. המבקרים אומרים שזה לא יעזור למיקרוסופט ושאף אחד לא רוצה טלפונים של חלונות מובייל. עם כל הכבוד למבקרים, כנראה שישנה דרישה לכלי כזה. בתוך 48 שעות מרגע השקתו, נוצרו כ-30,000 פרויקטים.

חזית המובייל מובילה את מרבית החידושים בחודשים האחרונים. פייסבוק ממשיכה לחקות את טוויטר ומתחילה להציג למשתמשים במובייל נושאים טרנדיים רק כחודשיים לאחר הצגת האשטאג. כאשר פייסבוק רואה שהרבה אנשים מפרסמים עדכונים עם האשטאג מסויים, כמו למשל #כוורת היא מבינה שיש טרנד שמתרחש. כאשר פייסבוק מציגה למשתמשים את הטרנד הזה היא מעודדת אותם לפרסם את התוכן שלהם על הטרנד וכך למעשה מגדילה בצורה משמעותית את הטרנד.

אז מלבד העובדה שזה טוב ונחמד למשתמשים שמרגישים שהם חלק מהעולם הגדול, זה טוב בעיקר לשורת הרווח הסופית של פייסבוק. אנשי שיווק ופרסום יודעים, שהזמן הכי טוב להראות פרסומת למשתמש זה כאשר הוא חושב על נושא מסויים המתאים לפרסומת. הסיכוי שאותו משתמש יקנה את מה שאנחנו מפרסמים גדל בצורה משמעותית. מפרסמים יכולים לפרסם לפי טרנדים בטוויטר וכניראה גם בקרוב בפייסבוק. ככה שאם התחכמתם ופרסמתם סטטוס עם האשטאג #קיץ, אל תתפלאו אם תראו אחרי כן פרסומת למזגנים.

האמת הכואבת: למה אנחנו באמת עושים לייק
ליייק (צילום: Thinkstock)
עושים לייק, רק אם החברים כבר עשו|צילום: Thinkstock

מחקר חדש חושף שהסיכוי שלכם לעשות לייק לתוכן כלשהו ברשת, עולה כאשר החברים שלכם עושים לייק לתוכן הזה בלי שום קשר להאם אהבתם או לא אהבתם את התוכן עצמו. וזה לא קשור בכלל לתוכן שצרכתם. איך זה תורם לתחושת האינדיווידואליות שלכם?

אפליקציה אחת לשבוע: EventWith

מתכננים את טיול החבר'ה השנתי? אחראים על הפקת הפיקניק לילדכם בגן? למה לעשות הכל לבד ולהיות הקרציה שרודפת אחרי כולם לתרום את חלקם ולהביא משהו לארוע. EventWith הוקמה בדיוק לשם כך: להעביר את נטל תכנון והקמת הארוע לכל המשתתפים. עם גירסת אייפון שהושקה השבוע בארוע Social Statup, האפליקציה מאפשרת למארח להציע אפשרויות אלטרנטיביות לזמן ומיקום הארוע ולאפשר בחירה קבוצתית (שאף אורח לא יתלונן שלא נשאל). אך הפיצ'ר היחודי במוצר הוא ה"צ'קליסט החברתי" של כל המטלות שנדרשות להפקת הארוע. המארח יכול לצוות משימות לאורחיו או לאפשר לכל אחד לצוות את עצמו. בקלות ניתן לראות מי הם "משקיעים" ומי הם "הטרמפיסטים" ולעורר את המשתתפים בארוע להירתם למשימות. מומלץ מאוד להורים, חברים ולכל אחד ש"התנדב" לארגן אירוע פעם בחיים שלו.

 

>> בשבוע שעבר: כך תכתבו את המייל המושלם

>> לכל הטורים של עמית לביא

*הכותב, עמית לביא הוא יועץ לעסקים וחברות סטארטאפ בתחומי שיווק ואסטרטגיית אונליין. עמית  עבד בעברו בפייסבוק ובגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.