פרויקט RoomAlive של מיקרוסופט (צילום: מיקרוסופט)
החפרפרות בדרך. אחד המשחקים של פרויקט RoomAlive|צילום: מיקרוסופט

קולות הכרסום האלה שאתם שומעים הם לא בדמיון שלכם - זו החפרפרת שכרגע פרצה את אחד מקירות החדר שלכם ומציצה פנימה. אך אל דאגה - את הסימנים בקיר לא תצטרכו לשכור שיפוצניק כדי לתקן. ברגע שחסלו את החפרפרת - הם ייעלמו מאליהם. ואם אתם חושבים שזה הזוי - חכו שתגיעו לחלק שבו הקירות יורים עליכם חיצים והדם שלכם ממלא את הרצפה בלי שהרגשתם כאב כלשהו.

התיאורים האלה אולי נשמעים לכם מוזרים עכשיו, אבל יום אחד הם עשויים לקרות בסלון שלכם כל הזמן. כך לפחות מקווה מיקרופוסט, שמציגה אותם במסגרת פרויקט פיתוח בשם RoomAlive - חַידֵר, בשבילכם. זהו אחד מסדרה של מיזמים פנימיים שנועדו לבחון את עתיד הבידור הביתי תוך שימוש בבקר הקינקט של מיקרוסופט - מצלמה בעלת חיישנים מיוחדים שמאפשרים לה למפות את חלל החדר בתלת-ממד.

 

במסגרת הפרויקט, התקינה החברה בחדר שש מצלמות מהדור הקודם שלה, שפותח בישראל על ידי חברת PrimeSense (שנרכשה בשנה שעברה על ידי אפל). לצד כל אחת מהן הותקן מקרן, ויחד הופכים החיישנים והמקרנים את הרצפה, הקירות והרהיטים למסך מגע ענק.

על ה"מסך" הזה מציגה המערכת משחקים ומיצגים אינטראקטיביים אחרים, כגון משחק חפרפרות תלת-ממדי בו חודרים לחדר יצורים מעצבנים שעליכם לצוד על ידי נגיעה בהם או ירי בעזרת בקר דמוי רובה; משחק התחמקות בו נורים עליכם חיצים מהקירות ועליכם להימנע מפגיעה, או שדמכם הווירטואלי יוקרן על בגדיכם ועל הרצפה והרהיטים שסביבכם; משחק בו אתם שולטים על חייל המסתובב ברחבי החדר וצריך להתחמק ולהרוג צבא רובוטים הרודף אחריו; ועוד.

מכיוון שהקינקט ממפה את הסביבה לבד, כל מה שצריך לעשות כדי להתקין את המערכת הוא לקנות חיישנים ומקרנים ולתלות אותם בחדר כך שישקיפו לכיוונים שונים שקיימים ביניהם איזורי השקה. המערכת תפעיל את המקרנים ותמפה את אזורי ההשקה ביניהם, כך שלא ייווצרו הקרנות כפולות אך לא יהיו רווחים באמצע מסך הענק הרב-ממדי.

למרות שהתקנת המערכת לא מאוד מסובכת, מדגישה מיקרוסופט כי היא אינה מתכוונת בשלב זה להציע אותה לקהל הרחב. בין הסיבות ניתן למנות את המחיר של המקרנים, החיווט הרב שדרוש לכסות את חצי התקרה כדי לחבר את כל הרכיבים למוח המרכזי שלהם - שהוא, כמובן, קונסולת אקס-בוקס - ועוד. גם את הניסיון הקודם בתחום, IllumiRoom ("חדר ההארה", אם תרצו), השאירה מיקרוסופט במעבדותיה בלבד. בניסוי ההוא הסתפקה החברה בחיישן אחד ומקרן אחד שכוונו לקיר עליו נמצאת הטלוויזיה ומיפו אילו רהיטים ננמצאים סביבה כדי להרחיב את המסך תוך תיקון התמונה כך שצורת הרהיטים תיבלע בתמונה המוקרנת באופן שהופך את הצורה התלת-ממדית שלהם לדמוית קיר הקרנה שטוח.

עוד ה-NEXTER:

פרויקט RoomAlive של מיקרוסופט (צילום: מיקרוסופט)
תרשים המצלמות והמקרנים שהותקנו בחדר|צילום: מיקרוסופט