הטלוויזיות החכמות הולכות והופכות למרכז הבידור הביתי הבלתי מעורער, כאשר הן מרכזות יותר ויותר תכנים כדי למנוע מאיתנו לפזול אל המחשב או הסמארטפון. אתמול (ג') הכריזה סמסונג ישראל על השקתו הקרובה של שירות המשחקים PlayCast בטלוויזיות החכמות שלה, בניסיון לבדל את עצמה מהמתחרות ולמשוך גיימרים למכשיריה.

שירות PlayCast על טלוויזיה חכמה של סמסונג (צילום: זאב ינאי)
אלעד דרור מ-PlayCast ואביב הוד מסמסונג ישראל מדגימים את השירות |צילום: זאב ינאי

השירות של הסטארט-אפ הישראלי PlayCast, שהוקם ב-2007 ואף פעל בעבר כפיילוט מצומצם עם חברת הוט, מאפשר למשתמשים לשחק משחקים מסוגים שונים ללא צורך בהורדה שלהם. הוא אף לא מצריך רכישת מכשיר ייעודי כמו קונסולות המשחקים הפופולאריות של סוני ומיקרוסופט. במקום זאת, רצים המשחקים על שרתי החברה, כאשר האפליקציה שלה על הטלוויזיה מזרימה אותם למסך כווידאו רגיל. ניתן לחבר אליה בקרי משחק רגילים המיועדים למחשבים או קונסולות, והשירות מעביר את פעולות המשתמש לשרת ומראה למשתמש את התגובה תוך כ-80 מילישניות (כלומר: מעט פחות מעשירית שנייה).

כרגע, מכיל השירות כ-70 משחקים, ברמה של קנוסולות המשחקים מהדור הקודם (פלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360), כאשר הבשורה הגדולה היא המחיר: המשתמש לא צריך לרכוש כל אחד מהמשחקים בנפרד, אלא מקבל גישה כמעט לכל המאגר תמורת 29.90 שקל בחודש. על משחקים חדשים ומבוקשים במיוחד ייגבו מחירים חד-פעמיים נוספים שגובהם טרם נקבע.

מנהל התוכן של סמסונג ישראל, אביב הוד, ציין כי שירות המשחקים הישראלי מצטרף לשירות ה-VOD של Vonetize הישראלית, שגם הוא מוצע בלעדית על טלוויזיות סמסונג. "אנחנו גאים מאוד בשיתוף פעולה נוסף עם חברה ישראלית מצליחה ומובילה, ושמחים להציע ללקוחותינו בישראל שירות ברמה בינלאומית שמספק שעות רבות של הנאה לכל בני המשפחה עם מגוון רחב של משחקים. יחד עם שירותי ה-VOD האיכותיים והיכולות הטכנולוגיות השונות בטלוויזיה החכמה של סמסונג, אין ספק כי הסלון של לקוחות סמסונג מתנקה מהקופסאות השונות שבו".

הוא הוסיף כי שירות המשחקים של החברה מייתר למעשה את הצורך בקונסולת משחקים. לדבריו, זוהי הקופסה השישית שהמוצרים הסלוניים של סמסנוג מייתרים, אחרי מקלט הטלוויזיה (עידן+, שמשולב היום בכל טלוויזיה), ממיר הכבלים או הלוויין (אותו מחליף לכאורה שירות ה-VOD), מכשיר הקלטה (שכן הטלוויזיה מסוגלת להקליט על כונן USB), סטרימר (שהרי הטלוויזיה מחוברת לרשת ודרכה לתיקיית הווידאו שעל המחשב וליוטיוב) ורסיבר (מגבר קול, שבמקומו מציעה החברה סאונד-ברים אלחוטיים).

השירות יהיה זמין בכל הטלוויזיות החכמות של סמסונג משנת ייצור 2014 ומעלה, החל מהרבעון הבא. מלבד ישראל הוא יהיה זמין בארה"ב, אירופה ודרום אמריקה.