דור הסמארטפונים רגיל לצפות בתכנים קצרים ומיידיים, אבל תודו שלא חשבתם שזה יגיע לזה: שלושה יוצרי סרטים מניו-יורק מציגים את הסדרה הראשונה שנוצרה במיוחד עבור אינסטגרם, ותגיע לרשת שיתוף החברתית לשיתוף תמונות בשבוע הבא.
Artistically Challenged ("מאותגר אמנותית") מספרת את סיפורו של ניק, אמן צעיר המתגורר בניו-יורק ונאלץ לשקר כדי להפוך מכשלון להצלחה, אך מגלה שלכל דבר יש מחיר. העלילה אולי לא מאוד מקורית, אך הדרך בה היא מסופרת כן - 32 פרקים של 15 שניות, שיעלו לאינסטגרם החל מה-1 ביולי, כאשר שבעת הפרקים הראשונים יעלו יחד ושאר ה-25 יעלו על בסיס יומי. בסך הכל תימשך הסדרה כ-8 דקות.
יוצרי הסדרה - אלקס ארקבסיו, ג'רמי בורוס וסמואל דלמארה - צילמו אותה במיוחד לאפליקציית שיתוף התמונות של פייסבוק. לשם כך הם לא הסתפקו בכתיבה במבנה של פרקים המתאימים למגבלת האורך של השירות, אלא גם צילמו את הכל בפורמט של מסך רבוע ולא רחב, כדי להתאים לעיצוב חלונות הווידאו באינסטגרם. מלבד שיטת היצירה מדובר בסדרת טלוויזיה לכל דבר - לא צילום "סלפי" בווידאו, אלא סצנות בהשתתפות שחקנים, שצולמו ונערכו בציוד מקצועי.
זוהי אינה הפעם הראשונה בה אפליקציות שיתוף הווידאו מושכות תוכן מקצועי - ב-Vine של טוויטר ובמתחרה מבית פייסבוק יש ערוצים רבים המבוססים על הפקות מקצועיות, החל מ"קוסם האינסטגרם" זאק קינג ועד סרטוני ה"עשה זאת בעצמך" החינניים של רשת הכלבו Lowe's. בחודש מרץ האחרון אף העלתה רשת Adult Swmi פרק שלם של סדרה לאינסטגרם, לאחר שחילקה אותו לקליפים בני 15 שניות, והרשת המתחרה Cartoon Network הודיעה כי בהמשך השנה תציג אפליקציה לתכני וידאו קצרים.
עוד ב-NEXTER:
>> מדריך: כך תחסמו מטרידים מלהתקשר ולשלוח לכם הודעות
>> מאותגר אמנותית: הסדרה הראשונה באינסטגרם
>> עמוד חדש בפייסבוק: "עם היפות שלי באושוויץ"