מימון ההמונים, הטרנד החם של עולם המוצרים והשירותים בשנתיים האחרונות, צובר תאוצה גם בישראל, באיחור אופנתי. בשבוע שעבר שחרר אתר מימון ההמונים הישראלי הדסטארט את נתוני סיכום 2013, המצביעים עד גידול חד בגיוסי ההון מגולשים בארץ ועל התמקדותם של ישראלים בתחומי גיוס מסוימים מאוד.
ב-2013 גייסו פרויקטים דרך האתר סך הכל כ-4.9 מיליון שקלים – קרוב לפי שלושה מאשר ב-2012 (1.7 מיליון שקל). מספר התומכים שתמכו בפרויקטים עמד על קרוב ל-24,000, ומספר הנתינות עמד על כ-29,000 – כלומר: רוב הגולשים תמכו רק בפרויקט אחד. סכום התמיכה הממוצע עמד על 169 שקל וסכום הגיוס הממוצע לפרויקט היה כ-30,000 שקל. החברה מציינת עלייה במספר הפרויקטים שגייסו סכומים בעלי שש ספרות – כלומר: מעל 100,000 שקל – ועד עלייה בכמות הפרויקטים שהצליחו להגיע לסכום היעד או לעבור אותו – 170 פרויקטים בסך הכל, שהם כ-45% מכלל הפרויקטים שעלו.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
הנתונים המעניינים ביותר נוגעים לחלוקת הכספים בין סוגי פרויקטים: 38% מכלל הכספים שניתנו הלכו לענף המוסיקה, כאשר הפרויקט המחזיק בשיא הגיוס באתר הוא המופע לזכרו של מאיר אריאל ז"ל שגייס כ-466,000 שקל. בנוסף, בתחום זה נרשם אחוז הצלחות גבוה מהממוצע הכללי – 60% מהפרויקטים המוסיקליים הגיעו לסכומי היעד. במקום השני נמצא תחום הכתיבה, עם 18% מכלל הפרויקטים, כאשר הפרויקט המחזיק בשיא שלו הוא המדריך למטייל בשומרון שהכניס כ-137,000 שקל. במקום השלישי נמצא תחום החינוך עם 10% מכלל הפרויקטים, ואחריו סביבה עם 7%. כל שאר התחומים משתרכים עם נתחים של פחות מ-5% מכלל נסיונות הגיוס.