חוסם פרסומות בע"מ

חוסם פרסומות
שלמו ולא תסוננו. AdBlock Plus

נמאס לכם מהפרסומות? התקנתם תוסף לדפדפן שיחסום אותן? זו כנראה לא ערובה לכך שלא תראו יותר פרסומות. הפייננשל טיימס מדווח כי לאחרונה חתמו כמה חברות פרסום באינטרנט על חוזים במסגרתם הן משלמות למפתחת חוסם הפרסומות הפופולארי AdBlock Plus כדי שתוסיף את הפרסומות שלהן לרשימה של התוכן אותו הוא אינו חוסם.

לפי הדיווח, חברת Eyeo מקבלת תשלום ממיקרוסופט כדי לא לחסום את פרסומות הטקסט המוצגות במנוע החיפוש שלה, בינג. חברה נוספת שמשלמת תמורת אי-חסימה היא טאבולה הישראלית, המשלבת באתרים תיבת המלצות תוכן המותאם למשתמש ומנוהלת על ידי אדם סינגולדה. זאת בנוסף לגוגל, המשלמת למפתחת חוסם הפרסומות על דיל דומה מזה כשנה וחצי.

החברה, מצידה, טוענת שהיא מאפשרת לחברות פרסום לשלם לה כדי להימנע מחסימה של פרסומות רק אם הן עונות להגדרות שנקבעו על ידיה ל"פרסומות קבילות" - כאלו שאינן חודרניות או קופצניות, אלא מוצגות כקישורים פשוטים, לעתים בליווי תמונה, אך ללא סרטונים וקולות המנסים למשוך את תשומת ליבו של הגולש בכוח. בנוסף, היא מאפשרת למשתמשיה לבחור לסנן גם את הפרסומות שעומדות בקריטריונים.

אפל תשקם את המפעל שלה שנסגר לפני שהוקם

אייפון 6 התרשמות ראשונה (צילום: ניב ליליאן, NEXTER)
לפי השמועות, תוכנן לצאת מוקדם יותר עם זכוכית הספיר מהמפעל. אייפון 6|צילום: ניב ליליאן, NEXTER

אפל הודיעה על כוונתה להשקיע 2 מיליארד דולר בבניית מרכז מחשוב מודרני בעיר מסה שבאריזונה. זאת לאחר שכבר מימנה בלמעלה מחצי מיליארד דולר הקמת מפעל ללוחות זכוכית באותו מקום.

המפעל אמור היה לייצר עבור אפל את זכוכית המסך לשעון החכם שלה, כמו גם לדורות חדשים של אייפון ואולי אף מכשירים גדולים יותר. אך GT Advanced Technologies, החברה שהיתה אמורה להפעיל את המפעל, לא עמדה בהתחייבויותתיה ונאלצה להכריז על פשיטת רגל ולמכור את הציוד שרכשה לייצור.

עתה, עומדת אפל להפוך את המפעל הנטוש ל"מרכז שליטה לרשתות העולמיות שלנו". הוא יתבסס על אנרגיה מתחדשת בלבד וצפוי ליצור כ-150 מקומות עבודה, אחרי תרופת ההקמה במהלכה יעבדו עליו בין 300 ל-500 פועלים. אמנם, המפעל המקורי היה אמור להעסיק כ-2,000 איש, אך אפל מציינת כי גם התוכנית העדכנית היא אחת ההשקעות הגדולות שלה אי פעם.

סופר-צוויץ

קייטי פרי בסופרבול 2015 (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
ההופעה של קייטי פרי בסופרבול|צילום: Christopher Polk, GettyImages IL

משחק הסופרבול שהתקיים אתמול (ב') לפנות בוקר בארה"ב שבר את שיאי הציוצים לאירוע ספורט בארה"ב. החל משריקת הפתיחה ועד 30 דקות לאחר שריקת הסיום מדדה טוויטר 28.4 מיליון ציוצים - עלייה של כ-14% מ-24.9 מיליון בזמן הסופרבול של השנה שעברה.

עם זאת, האירוע הנוצץ לא הצליח לשבור את שיא הציוצים של כל הזמנים, שנקבע במונדיאל בברזיל - 32.1 מיליון ציוצים בגמר ו-35.6 מיליון בחצי הגמר. זאת, למרות שלסופרבול כמיליארד צופים ברחבי העולם הדנים בכל היבט בשידור המשחק - החל מהפרסומות המשודרות במהלכו ועד הופעת המחצית, שכללה השנה את קייטי פרי על רובוט בצורת נמר, מלווה ברקדנים במדי כרישים.

המכונית הרובוטית נגד שיתוף הנסיעות - ולהיפך

המכונית הרובוטית האמיתית של גוגל (צילום: גוגל)
המכונית הרובוטית של גוגל|צילום: גוגל

גוגל עובדת על אפליקציה לשיתוף נסיעות - כך חשף אמש בלומברג. לפי סוכנות המידע הכלכלית, האפליקציה מפותחת עבור עובדי גוגל, במטרה לאפשר להם לנסוע לעבודה יחד וכך להוריד את כמות המכוניות על הכביש ובחניית החברה.

החדשות לא שימחו במיוחד את אובר, אפליקציית שיתוף הנסיעות האמריקאית הידועה, שמיהרה להכריז כי היא, מצידה, עובדת על מוניות רובוטיות שיתחרו במכוניות האוטונומיות של גוגל. הפרויקט של אובר יחל בקרוב בשיתוף עם אוניברסיטת קרנגי מלון שבפנסילבניה וצפוי לקחת שנים רבות - לטענת מנכ"ל החברה, טראביס קלאניק, עד 2035.

למרות תזמונן הצמוד של שתי ההודעות, ייתכן כי שתי החברות אינן חושבות שמדובר במלחמה. לראיה: לפי הידיעה בבלומברג, היועץ המשפטי הראשי של גוגל, דייויד דראמונד, מכהן גם בחבר המנהלים של אובר, וחלק את תוכניות המכונית הרובוטית של אובר עם גוגל ואת אפליקציית שיתוף הנסיעות של גוגל עם אובר.

סוני התייאשה מתחום נוסף: משחקים ברשת

הצרות של סוני בשנים האחרונות גרמו לה להיכנס לדיאטה רצחנית, שלפנות בוקר (ג') גבתה קורבן נוסף: חטיבת פיתוח משחקי הרשת שלה. Sony Online Entertainment נמכרה תמורת סכום לא ידוע לחברת ניהול ההשקעות Columbus Nova.

החברות לא הודיעו על העסקה בדרך מקובלת. במקום זאת, היא פורסמה באתר הפורומים Reddit על ידי משתמש העובד בחברה אך אינו מזוהה בשמו. עם זאת, המנכ"ל, ג'ון סמדלי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "לא יכול לחכות לפתח משחקים ל-Xbox One" - הקונסולה של המתחרה (לשעבר) מיקרוסופט.

החטיבה נמכרה לאחר תקופה ארוכה של דשדוש, לאור חוסר הצלחתה ליצור משחק רשת מרובה-משתתפים מצליח, שיצדיק את ההשקעה הרבה שהתהליך דורש. בשנה שעברה פוטרו חלק מעובדי החברה כדי לחסוך בהוצאות וסמדלי מיהר לכתוב כי בכוונתו להעסיק אותם מחדש בעתיד ברגע שהחברה תצא מהתקופה הקשה.

מכירת חטיבת המשחקים הכושלת מגיעה לאחר שבשנה שעברה מכרה סוני את חטיבת המחשבים שלה, Vaio, שנחשבה לאחת המחלקות המוצלחות ביותר בחברה, ועל רקע דיווחים כי סוני שוקלת למכור גם את חטיבת הסלולר, אותה קנתה מידי אריקסון השוודית רק לפני כ-3 שנים.