מימין: עמרי בר זאב, עמרי סתת קומבור, עמית גרנט  (צילום: תומר ושחר צלמים)
"כבר כתבנו את מכתב לטים קוק, והוא עבר הגהה". (מימין לשמאל: עמרי בר זאב, עמרי סתת קומבור, עמית גרנט)|צילום: תומר ושחר צלמים

הרומן של מעריצי אפל הישראלים עם יצרנית המוצרים האהובה עליהם די חד צדדי: אפל והמתווכים שלה מרוויחים על גבם הרבה כסף, והם בתמורה מקבלים - כלום. "אין אחריות, אין אפל קייר", אומר ל-NEXTER עמרי בר זאב, שיזם עצומה להקמת חנות רשמית של אפל בישראל.

"אין כלום", משלים עמרי קומבור, שותפו לפרויקט. השותף השלישי שלהם, עמית גרנט, מוסיף: "יש בארץ המון משווקים של מוצרי אפל, אבל אף אחד מהמשווקים לא נותן מה שאפל בארה"ב או בכל מדינה אחרת נותנת".

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק

עתה, מקווים שלושת בני ה-14 לשנות את המצב. לפני כשבוע וחצי העלה בר זאב לאתר הפורומים FXP עצומה שקוראת לאפל לפתוח בישראל סניף של רשת החנויות שלה, Apple Store, שתעניק ללקוחות בישראל את כל שירותי החברה במחירים דומים לאלה הנהוגים ברחבי העולם. תוך יום הצטרפו אליו קומבור וגרנט ויחד הם מתכוונים לעשות כל דבר אפשרי כדי לממש את החלום.

בימים הראשונים, מספר בר זאב, "לא חשבתי שזה יצליח", אבל אחרי שהצטרפו אליו שני האחרים ומספר החתימות התקרב ל-1,000, הוא הבין שאולי הוא לא כל כך בודד במערכה. פרסום בדף הפייסבוק של NEXTER לפני כשבוע העלה את מספר החתימות בעוד כמה מאות ועתה מקווה השלישיה להגיע ל-190 אלף חתימות.

"בשלב הבא אנחנו שולחים מכתב למנכ"ל אפל, טים קוק", אומר בר זאב. "כבר כתבנו אותו והוא עבר הגהה". במכתב, שייחתם בשמם של כל חותמי העצומה ויישלח לכתובת המייל הישירה של קוק, נכתב: "אני משתתף בעצומה לפתיחת חנות של אפל בישראל. למה זה כה חשוב? לפי דוח של גוגל, ישראל היא המדינה המכורה ביותר לסמארטפונים. מעל 57% מהאוכלוסייה מחזיקים ברשותם סמארטפונים. אבל או שאנחנו חייבים להזמין את מוצרי אפל מארה"ב דרך אמזון, איביי וכו', או שאנחנו חייבים לקנות אותם בחנויות שונות באינטרנט". כאן נכנסת העצומה להשוואת מחירי האייפון בין ישראל לארה"ב, ממנה עולה כי מכשיר הדגל האחרון של אפל עולה כאן כ-58% יותר מאשר בארה"ב – הפרש שקשה להסביר גם אחרי חישוב מסים.

כאמור, לא רק המחירים באיידיגיטל, המשווקת המורשית של אפל בישראל, מפריעים לצעירים: "גם אחריות של אפל, לא מספיק טובה בארץ", אומר גרנט. "כל מיני חנויות עוסקות בלתת את האחריות הזו שאפל אמורה לתת אותה, ולא יכולות. בתור עובד בחנות טלפונים, אני, למשל, עובד בחנות Phone Store, שגם עזרה לנו במימון ובניית האתר, וראיתי שיש תקלות שאי אפשר לתקן. לדוגמא, יש לי בעיה עם הסוללה של האייפון שקניתי בארה"ב. התקשרתי לאיידיגיטל, שהיא כביכול המשווקת של אפל בישראל, ואמרו לי שבשום מקום אני לא יכול לקבל שירות למכשיר אפל שנקנה מחוץ למדינה. אני יודע שזה לא נכון". בר זאב מאשר: "קניתי אייפד בניו יורק והתלבטנו לגבי אחריות, כי אין אחריות של אפל בישראל, אבל אמרו לנו שהאחריות הכי קרובה אלינו זה ביוון".

בעיה שלישית שמקווים יוזמי העצומה לפתור היא האיחור בהשקות מכשירים חדשים. "אייפד אייר ואייפד מיני יצאו לפני כחודש וחצי ועדיין לא משווקים רשמית בארץ. באיידיגיטל לא יודעים להגיד מתי הם יגיעו. אפילו המנכ"ל!".
כשהם נשאלים אם הם באמת מאמינים שפנייה לאפל תפתור את כל הבעיות, הם עונים תשובות לא מתחמקות אך גם לא מושלמות. לדבריהם, הם מודעים לעובדה שישראל היא שוק קטן אך מקווים שאפל לפחות תשקול ברצינות את הדבר לאור כמות הלקוחות הרבים שלה ביחס לגודל השוק כאן. לגבי המחירים, הם אומרים, "אנחנו לא מצפים למחירים כמו בארה"ב אבל להוזלה משמעותית".

 

>> צפו בתמונות: קמפוס משרדי החללית של אפל כפי שעוד לא ראיתם

>> המשתמשים מתלוננים: אפל מאיטה בכוונה אייפונים ישנים