אפליקציית המיקום פורסקוור עומדת לעבור מתיחת פנים מסיבית כבר בשבוע הבא. החברה פירסמה לפני מספר ימים תמונות לדוגמה ופרטים על האפליקציה, אותה הם מכנים "פורסקוור החדשה".
למי שלא מכיר נסביר כי פורסקוור הוא שירות מיקום שהופך את כל הביקורים שלכם ושל החברים שלכם במקומות השונים למשחק חברתי. אתם מטיילים, נרשמים למקומות, רואים איפה החברים נרשמו ומקבלים על כל הרשמה נקודות ותגים. האפליקציה החדשה מבטיחה הרבה יותר מזה.
על פי הדיווחים, פורסקוור החדשה תתמקד בגילוי מקומות שלא הכרתם. כך למשל, תוכלו לקבל מפה של הסביבה בה אתם נמצאים שמבוססת על הדיווחים של החברים שלכם. עוד תוכלו לגלות באילו מקומות מסביבכם חבריכם נרשמו הכי הרבה פעמים וגם לחפש מקומות על פי קטגוריות. למשל, מקומות בילוי ליליים באיזור מסויים.
פורסקוור מתכננים לשווק את המפה הזאת לבעלי עסקים, שיוכלו לקנות בה פרסומות. כך בעלי עסקים יוכלו להציג את עצמם ללקוחות פוטנציאלים שמסתובבים באזור, להראות להם קצת מהעסק שלהם ולהציע דילים מיוחדים למשתמשים.
תוכלו גם לעקוב הרבה יותר מקרוב אחרי החברים שלכם בעזרת המפה. אם אלה ידווחו היכן הם נמצאים, הם מיד יופיעו על המפה שבאפליקציה שלכם, ותוכלו גם לגשת אליהם בקלות יותר.
ומה קורה אצל המתחרות?
מי שמשתמש באפליקציית הפייסבוק למכשירים החכמים בוודאי נתקל באופציה להודיע היכן הוא ממוקם עם facebook places. השירות שהושק לפני שנה וחצי לא תפס תאוצה, ולפני כחצי שנה הודיעה פייסבוק כי היא מחסלת אותו.
פייסבוק, שנואשים להיכנס לתחום הסלולרי בכל דרך אפשרית, רצו לגנוב קצת מהזוהר של פורסקוור ולפתח שירות מיקום מבוסס משחק משלהם, אבל כל מה שנשאר היום מהשירות הזה הן הודעות מטרידות שמודיעות מתי אחד מהחברים שלכם נמצא במקום קרוב אליכם, גם אם המקום הזה הוא במרחק של חצי שעה הליכה. נראה שנכון לעכשיו פייסבוק ויתרו על המשחק החברתי מבוסס המיקום, אך אי אפשר לדעת מה מתכננים לנו מארק צוקרברג וחבריו.
גם בגוגל לא נחים לרגע וענקית החיפוש השיקה במאי האחרון את שירות המיקום שלה לגוגל פלוס, גוגל פלוס לוקאל. השירות עוזר למשתמשים בגוגל פלוס לדווח היכן הם מבלים, לראות היכן חבריהם נרשמו במפות של גוגל, לתת דירוג למקומות בילוי ולראות את הדירוגים שנתנו החברים שלהם למקומות שמסביבם. הצלחת השירות תלויה קודם כל בהצלחה של גוגל פלוס עצמה, שנכון לעכשיו לא מתרוממת.
פורסקוור, שהוקמה ב-2009, מונה כיום כ-20 מיליון משתמשים רשומים. בתחילת השנה החברה גייסה חמישים מיליון דולר ממשקיעים. היא ממשיכה לגדול ולצמוח, והפעם נראה שהיא מציגה תוכנית עסקית ברורה יותר. 20 מיליון משתמשים ברחבי העולם זה מספר יפה, אבל מה שחשוב לפורסקוור יותר מכל הם המשתמשים עצמם - מדובר בקהל יחסית בורגני שמוציא הרבה כסף על בילויים. וזה משהו שיכול להיות שווה הרבה מאוד כסף גם לפורסקוור וגם למפרסמים.