כשקובי ברק שמע שהכחשת השואה הולכת חזק ברשת, הוא לא האמין. הוא גיגל באנגלית את השאלה "האם השואה באמת קרתה?" - ונדהם להיווכח שתוצאות החיפוש הראשונות אכן היו אתרים של מכחישי שואה. ברק לא קיבל את זה כגזירת גורל, הקים בעצמו אתר שמציג את העובדות ההיסטוריות וקידם אותו עד שהדיח את אתרי ההכחשה מראש תוצאות החיפוש.
ישראלי אחר, קצין בשם גיא ששמו המלא אסור בפרסום, מפתח בלילות בוט שמחפש ומנתח טענות שונות של אלפי מכחישי שואה באלפי אתרים ברשת ויודע לענות להם את התשובות הנכונות.
שני הצעירים האלה, בני הדור השלישי, הם רק חלק מאלה שמקדישים מזמנם וממרצם למלחמה בהכחשת השואה, ולא פחות ממנה באדישות כלפי השואה בעולם שבו המידע נגיש לכולם, אך נאלץ להתמודד על תשומת הלב שלהם.
במשדר המיוחד של "הבוקר של קשת" לרגל יום השואה, סיפר עורך NEXTER דרור גלוברמן כי התובנות הללו מחלחלות לבני הדור השלישי, כמוהו, כאשר דור הסבים שורדי השואה נעלם וההורים מבוגרים מכדי להבין את מה שנדרש בדור הזה כדי להילחם בשיכחה ובאדישות, שמובילות למשל לכך שהמוני גולשים "חוגגים" את מה שהם קוראים לו Holo-hoax - משחק מילים בין "שואה" ל"תרמית".
"האינטרנט עוזר למכחישים להכניס שטויות בראש של אנשים", אמר גלוברמן. "בשוק של הרשת השואה היא מותג, שמתחרה בשוק של רעיונות ומותגים אחרים וצריך לקדם אותו בכלים שיווקיים. לנו קשה להתייחס לזה ככה, אבל אם אתה רוצה שהרעיון הזה ייכנס לאנשים לראש - זאת הדרך".
סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שהתבקשה להסביר מה משרדה עושה כדי לסייע למלחמה האינסופית הזו, סיפרה כי "משרד החוץ הקים פרויקט לניטור, שעובד בדיוק בשיטות האלה שהוא מדבר עליהן, בנושא של אנטישמיות בדיוק כמו בנושאים של הסתה ברשת בתחום של הטרור. אבל בעיניי, הדבר הכי יפה שיש - וזה מה שהופך אותנו לכזאת אומה משגשגת - זו העובדה שיש גורמים פרטיים שגם כן עושים את זה. אני מברכת על זה. אני לא חושבת שהממשלה מחזיקה את כל החוכמה האנושית בכל תחום שהוא - להיפך, אמרתי לדרור מאחורי הקלעים: תבוא, נחבר את האנשים האלה למשרד החוץ. זה חלק מהפרויקטים שמשרד החוץ עושה בפועל, אבל אם אנשים עושים את זה יותר טוב מאיתנו - תבוא עליהם הברכה. אנחנו בטח נשמח להיעזר בהם".
ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ, שנשאל אם הוא מסכים שהדרכים לשמר את זכר השואה הן קידום שלו בדומה למותג, ענה כי הוא "מסכים, לא בהתלהבות - כי זה מאוד מרדד, והשואה זה נושא מאוד מורכב ומלחמת העולם השנייה היא נושא מאוד סבוך, וצריך ללמוד אותו ולא תמיד בציוץ של 3 מילים אפשר לרדת לעומק העניין. כדי להחדיר את הדברים האלה אתה צריך מאוד לרדד, מאוד להשטיח את המסר, ופה יש לנו מסר מורכב ועדין. אבל אין לנו ברירה. אנחנו במלחמה פה".