יוקר המחיה המקומי מוביל את הצרכן הישראלי לפסגת הקניות ברשת, כך לפי סקר שערכה חברת התשלומים PayPal בקרב 17,000 צרכנים ב-22 מדינות, 800 איש בכל מדינה, במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר.
העובדה מתבטאת בדירוג הגבוה של ישראל בטבלת המובילות באחוז הגולשים שביצעו רכישות מאתרים בחו"ל: 72% מהישראלים המחוברים לרשת רכשו בשנה האחרונה לפחות מוצר אחד ברשת, כאשר 82% מתוכם - או 60% מכלל הגולשים בארץ - הזמינו לפחות מוצר אחד מחו"ל. המדינה היחידה המדורגת גבוה יותר במדד ההזמנות מחו"ל היא אוסטריה, בה מעט יותר מ-82% מהרוכשים ברשת עושים זאת באתרים מחו"ל. במקום השלישי אוסטרליה, בה מעט יותר מ-75% מהרוכשים ברשת עושים זאת מאתרים בחו"ל.
מבט על שיעור הגולשים המזמינים באינטרנט רק מאתרים בחו"ל ואינם מזמינים בתוך המדינה מציב את ישראל במקום השלישי (10%), אחרי אוסטרליה (15%) ואיחוד האמירויות הערביות (11%).
באופן צפוי למדי, המדינות בהן האחוז הגבוה ביותר של גולשים מבצעים קניות ברשת בתוך המדינה בלבד הן סין (74%), ארה"ב (69%) ופולין, בה פועלת תעשיית ענק של מוצרים זולים (64%). ישראל מדורגת שנייה מהסוף (18%).
שקלול של כל אלו שרוכשים מתוך המדינה (כלומר: כולל אלו שמזמינים גם במדינה וגם בחו"ל) מציב את ארה"ב במקום הראשון (כמעט 98%), סין (97%) וגרמניה (97%).
הקטגוריות הפופולאריות ביותר להזמנה מחו"ל ברחבי העולם הן ביגוד והנעלה (39%), מוצרי חשמל (26%), צעצועים ותחביבים (20%) ונסיעות (20%).
כאמור, 72% מהאזרחים המחוברים לרשת בישראל קנו דרכה לפחות מוצר אחד בשנה האחרונה, כאשר 50% מתוכם הוציאו על קניות מקוונות בתוך ישראל יותר מאשר על מוצרים מחו"ל, 40% הוציאו יותר על הזמנות מקוונות מחו"ל מאשר בתוך ישראל ו-9% לא ידעו להעריך היכן הוציאו יותר כסף. עם זאת, יותר אנשים מביעים עניין בהגדלת נתח ההזמנות שלהם מחו"ל מאשר בהגדלת שיעור ההזמנות שלהם בתוך המדינה.
רוב הישראלים מעדיפים חנויות פיזיות כשהם רוכשים בגדים (61% אמרו שבחרו פריט וקנו אותו בחנות פיזית, לעומת פחות משליש שקנו בפועל ברשת), מוצרי קוסמטיקה (54% בחרו וקנו בחנות פיזית וכ-20% ברשת) וכלי עבודה (54% בחרו וקנו בחנות פיזית וכ-18% ברשת). בתחום הפריטים לבית, כ-45% אומרים שבחרו ורכשו בחנות פיזית או בחרו ברשת וקנו בחנות פיזית, לעומת 26% בלבד שרכשו ברשת אחרי מחקר ובחירת הפריט הרצוי דרך הרשת או דרך חנות. בתחום הבידור והחינוך - תיקו בין ביצוע כל התהליך בחנות פיזית או ברשת (41% כל אחד). בתחום מוצרי החשמל האישיים, כמובן, ניכרת העדפה לרשת, אך בעיקר לצורך הבחירה - 52% דיווחו שבחרו מכשיר חשמל דרך הרשת, כאשר בפועל שיעור המבצעים את הרכישה בפועל ברשת ובחנות פיזית כמעט זהים.
השיקולים שמובילים ישראלים לבצע רכישות ברשת הם בעיקר מחיר - 50%, ואחריו הנוחות (31%) והמידע הזמין בעת גלישה (12%). השיקולים החשובים בעיני המזמינים מחו"ל הם בעיקר מחיר ואמינות: 67% מחפשים משלוח חינם ו-56% מחיר כולל נמוך יותר, 59% רוצים תשלום בטוח ו-53% מזמינים פריטים שקשה למצוא בישראל. החסמים העיקריים בפני המזמינים מהגולה הם חשש ממוצר שאינו מתאים לציפיות (63%), עלויות המסים (56%), עלויות משלוח (52%) וחשש שהפריטים לא יגיעו כלל (50%).
למרות האימוץ הרחב של האינטרנט בקרב הצרכנים הישראלים, העסקים מפגרים אחריהם: ממחקר משלים שערך איגוד האינטרנט הישראלי עולה כי רק מתוך בתי העסק המתחזקים פעילות ברשת, רק 26% משתמשים ברשת לביצוע מכירות. הסיבה הנפוצה לכך היא חוסר ידע ויכולת לתפעל הזמנות מקוונות.
כדי לטפל בבעיה, מפעיל איגוד האינטרנט פרויקט לקידום מסחר מקוון, שמבקש להעלות את מודעותם של בעלי עסקים ליכולת להתרחב באמצעות מסחר ברשת וללמד אותם כיצד לעשות זאת. זאת באמצעות פגישות ואתר המאפשרים לימוד והצגה של אתרי מסחר מקוונים. האיגוד צופה כי בעתיד, יתמזגו המסחר הפיזי והמקוון, כך שקונים יוכלו לרכוש מוצר בזמן שיטוט בחנות דרך אפליקציה, לקבל הנחות על השימוש בה וגם לשלם דרך הטלפון.