לאחרונה נפוצים בתקשורת העולמית דיווחים לפיהם אפל מאוכזבת מאוד ממכירות האייפון X - הדגם המיוחד והיקר להחריד של האייפון המציין 10 שנים לסמארטפון ששינה את העולם. השמועות אומרות שבעקבות האכזבה מתכוונת אפל "להעלים" את ה-X עם השקת הדור הבא בסוף 2018 - אבל יש לנו רעיונות אחרים בשבילה.
בתוכנית next אירחנו את אורי ביילין, פרסומאי ומרצה במרכז הבינתחומי, שהביא כמה סיפורים על כשלונות מסחריים שהפכו להצלחות.
הדוגמה הראשונה היא חברת בן אנד ג'ריז, שמוציאה טעמים רבים של גלידה, כולל כמה שלא מצליחים. החברה פתחה "בית קברות" לטעמים ש"נקברו", ובו אפשר לבוא ולטייל בין הקברים. המוני מטיילים מגיעים, מצלמים, מעלים סרטונים לרשת ואפילו מצביעים במין עצומות שאם יגיעו למספיק חתימות יביאו להחייאת טעמים מסוימים.
דוגמה אחרת היא דומינו'ס פיצה, שלפני כמה שנים עברה תקופה קשה וספגה ביקורת רבה על כך שהפיצות שלה לא טעימות, לכאורה, והבצק שלהן הוא כמו קרטון. אז הם צילמו סרטון בו השמיעו את הביקורות לעובדים בדרגות שונות בחברה, הראו איך הם נעלבים אבל אז מודים שהם עובדים כדי לשנות ולשפר את הפיצות כדי שיהיו טובות יותר.
הדוגמה האחרונה לא שייכת לחברה ספציפית. מדובר ב"מוזיאון הכשלונות" שנפתח בשבדיה, ובו מוצגים מוצרים שונים שלא הצליחו - החל מטעמים ביזריים של פרינגלס וקטשופ ירוק של היינץ, דרך משחק מונופול ממותג של דונלד טראמפ ועד הטלפון הכי מוזר ומיותר של נוקיה.
אז אם האייפון X לא מצליח - לא נורא, אפל. מקסימום תצלמו סרטון יפה שבו אתם מראים כמה קשה עבדתם על המחליף שלו, או שתציגו אותו לראווה במוזיאון השבדי.