לאנשים דעות רבות על לינקדאין. חלק מאמינים בכוח האדיר שלה ליצירת קשרים, יש שחושבים שהיא עמוסה בחיוביות מזויפת וחלק נמצאים שם כמשתמשים פאסיביים שצורכים תוכן. למרות חילוקי הדעות, יש דבר אחד שכולם מסכימים עליו: לינקדאין היא הפלטפורמה המובילה למחפשי עבודה. בין אם מדובר בג'וניורים בתחילת דרכם המקצועית או סניורים שלא מחפשים עבודה באופן אקטיבי, אבל "תמיד ישמחו לשמוע", המותג האישי שלנו חשוב בשביל למשוך אלינו מגייסים ומגייסות מחברות מובילות.
בתקופה הנוכחית של גלי פיטורים ושינויים ארגוניים בהייטק, הצורך הזה מתחזק - ומפוטרים רבים מתחילים להתניע את הפעילות שלהם בלינקדאין כדי לזכות בחשיפה, שתוביל למשרה המיוחלת. אז אם זה המצב שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיית תוכן שתמשוך אליכם הצעות עבודה.
שמרו על פרופיל מעודכן
הלינקדאין שלכם משמש כרזומה הדיגיטלי וחלון הראווה עבור מגייסים וקולגות פוטנציאליים. לכן, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לוודא שהפרופיל שלכם מעודכן. שימו לב שתמונת הפרופיל שלכם ייצוגית וברורה, שישנו פירוט של תחומי האחריות ממקום העבודה האחרון שלכם ושמילות המפתח המופיעות לאורך הפרופיל (בשורת התיאור מתחת לתמונה וגם בתיאור עליכם) הן הרלוונטיות ביותר לתחום שלכם.
כדי להבין מה הן מילות המפתח הרלוונטיות, בחרו תיאור משרה בה תרצו לעבוד ושימו לב למילות המפתח. אלו בדיוק המילים שתרצו לשלב בפרופיל שלכם. שימו לב גם לאזור ה"skills" - זה המקום להוסיף את הכישורים הרלוונטיים מהתחום המקצועי וגם כישורים "רכים". מקומות רבים ישמחו לדעת שיש לכם ניסיון בעמידה מול קהל או ניהול אנשים. ישנם מחפשי עבודה רבים שבוחרים להוסיף גם מסגרת ירוקה לתמונת הפרופיל, שמעידה על כך שהם מחפשים עבודה. זה פיצ'ר נחמד, אך פחות רלוונטי אם אתם מחפשים בדיסקרטיות.
בססו את עצמם כמובילי דעה בתחומכם
זה הזמן לשים את האמת הפשוטה על השולחן: כנראה שהכל כבר נכתב. כל דעה, מחשבה או רעיון, אבל זה לא צריך לעצור אתכם. בין אם הובלתם פרויקט, פיצ'ר או שיש לכם את הרוטב הסודי לניהול צוות משגשג - שתפו את המידע הזה בלינקדאין. כתבו פוסט קצר (אפילו רק כמה משפטים!) שיכיל בתוכו רקע רלוונטי לנושא ומסר מרכזי. אתם לא צריכים להיות מומחים לתחום או חוקרים באוניברסיטה כדי לשתף בידע שצברתם במהלך הקריירה - גם אם היא קצרה יחסית. שימו את הדגש על טיפים מעשיים, על פרויקטים ועל תוכן שיכול לסייע לאנשים אחרים. אם אתם מרגישים שעוד מוקדם בשביל לכתוב תוכן מניסיון החיים שלכם, בחרו ידיעה חדשותית בתחום העיסוק שלכם, צרפו את הלינק וכתבו בפוסט עצמו מה דעתכם על הידיעה. כך, תוכלו להראות שאתם עם האצבע על הדופק לגבי הטכנולוגיה החדשה ושיש לכם דעה.
דרך נוספת להטביע את חותמכם המקצועי היא להגיב לפוסטים של אחרים. זו עוד דרך קלה "להיכנס לעניינים". אם אתם מגיבים, שימו לב שמדובר בתגובות משמעותיות מבחינת תוכן, ולא פשוט "פוסט מעולה, אחי!".
כמה דוגמאות שמראות איך עושים את זה נכון:
- לילך מוזס, העוסקת בתחום השיווק, לקחה נושא שהוא מאוד פופולרי כמו תוכנית הטלוויזיה "חתונה ממבט ראשון" והשליכה עליה את התובנות שניתן להעסיק ממנה על תחום העבודה שלה.
- ג'ף שינר, מנכ"ל חברת 1Password משתף בטיפים שלו לעבודה נכונה עם סלאק, שמשפרת את הפרודוקטיביות שלו והתקשורת עם הקולגות.
- דוגמה של פוסט שהעליתי, בו השתמשתי באימג' מתוך הסרט "הארי פוטר" שתופס את העין יחד עם מסר חד וברור, שמבוסס על הניסיון האישי שלי בתחום.
הציגו את האישיות שלכם
אנשים רוצים לעבוד לצד אנשים טובים. לכן, למרות שזה חיוני להפגין את היכולות המקצועיות, צריך להשאיר מקום גם לאישיות שלכם. שתפו פוסטים אישיים המדגישים את תחומי העניין, ההישגים ואיזון העבודה-חיים אישיים שלכם. זה המקום לשתף בטיפים לגבי ניהול זמן, עיסוק בתחביבים ייחודיים או תרומה לקהילה. זכרו לשמור על איזון, ולא לשתף בדברים שעשויים להיתפס כלא-רלוונטיים לפלטפורמה. הדרך להבין זאת היא לוודא שהפוסטים האישיים עולים בקנה אחד עם האופן שבו תרצו להצטייר כמועמדים וקולגות לעתיד. זכרו שאותנטיות ואמינות יכולים להפוך אתכם לבלתי נשכחים, לעזור ביצירת קשרים משמעותיים ולהוסיף עוד כמה נקודות אצל המגייסת.
כמה דוגמאות לאיך עושים את זה נכון:
- ג'ק אפבלי, מומחה תוכן עם עשרות אלפי עוקבים, משתף בהחלטה שלו להתחיל טיפול פסיכולוגי, ובכך שהוא מפציר בכל מיני שנמצא במרחב הדיגיטלי לעשות גם כן.
- מיכאל גרינקר, עובד בסיילספורס, משתף בהחלטה שלו לקחת פסק זמן בשביל המשפחה ובשביל הבריאות הנפשית שלו.
- יונתן רוה, העובד בחברת Appsflyer מספר על הבחירה לצאת לחופשה ולהתנתק מהלינקדאין לשבוע, לראשונה מזה 4 שנים.
עברית שפה יפה (אבל לא תמיד רלוונטית)
אחת השאלות הגדולות בבניית פרופיל לינקדאין ומותג אישי היא: באיזו שפה עליי לכתוב? בשביל לענות על השאלה הזו עלינו לשאול שתי שאלות נוספות: מי קהל היעד שלנו ועל מה אנחנו כותבים. אם נכוון למשרה בחברה בין לאומית, בה לשפה האנגלית יש חשיבות גדולה, כתבו באנגלית.
אם מדובר בחברה ישראלית בלי שורשים חזקים בארצות הברית - הישארו עם השפה העברית. השאלה השנייה נוגעת לנושא שעליו אנחנו כותבים - אנשים מתחום הפיתוח ישתמשו במושגים טכנולוגיים רבים שלא מתרגמים בקלות (או בכלל לעברית), לכן ההמלצה היא לכתוב את הבלוג פוסטים, המאמרים והפוסטים שלכם דווקא באנגלית. חשוב לומר שמעל הכל המטרה שלכם היא לשווק את עצמכם בצורה הטובה ביותר - כך שבין אם תבחרו לכתוב בעברית או באנגלית, ודאו שאתם כותבים בשפה רהוטה, נגישה וללא שגיאות (יש מספיק כלים חכמים שיעזרו לכם להימנע מטעויות ניסוח ותחביר).
לסיכום, העניין פשוט: אם תיישמו את המשולש הזה: פרופיל לינקדאין מעודכן-תוכן מקצועי-תוכן אישי, אתם בדרך הנכונה לבלוט מעל לפוסטים של מחפשי עבודה אחרים בלינקדאין. בעולם בו יש שוק תעסוקה תחרותי וקשב מוגבל, האמצעי החשוב ביותר הוא המותג האישי שלכם. זכרו שהתוכן שתכתבו בלינקדאין כבר נמצא אצלכם בראש, כל מה שצריך הוא לכתוב אותו, לערוך מעט ולפרסם. בהצלחה.
הכותבת היא מנהלת מדיה חברתית וקריאייטיב בסיילספורס ישראל