אם אתם עדיין משתמשים במחשב שמריץ את ווינדוס 7 או 8 - כדאי שתשדרגו אותו ממש מהר - כי החל מעוד כשלושה שבועות מיקרוסופט לא תעזור לכם יותר לפתור בעיות במחשבים האלה.
החברה הודיעה בסוף השבוע כי החל מהחודש הבא עובדיה לא יענו יותר על שאלות בפורומי התמיכה של 13 ממוצריה - ובהם הגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה שלה. "צוות מיקרוסופט לא יספק עוד תמיכה טכנית (בפורומים האלה)", נכתב בהודעה. "לא יהיו בדיקות פעילות, השגחה, תשובות או סימון של תשובות לשאלות".
הדבר היחיד שהעובדים כן יעשו הוא "להשגיח" על הפורומים "כדי לוודא שהמשתתפים יכולים לתקשר בסביבה בטוחה וחיובית". בנוסף, צוין כי משתמשים פרטיים כן יוכלו לענות אחד לשאלות של השני - אלא שאף עובד במיקרוסופט לא "יחתום" על התשובות כבדוקות ועובדות.
הבשורה הזו צריכה להדאיג מיליוני גולשים ברחבי העולם: לפי נתוני StatCounter, כ-40% מהגולשים באינטרנט עדיין משתמשים בווינדוס 7, ועוד כ-10% בווינדוס 8 - ויחד כמחצית מהגולשים ברשת, שהם מאות מיליוני אנשים, יפסיקו לקבל תשובות מהחברה שאמורה לספק אותן. בישראל, לפי StatCounter, רוב האנשים כבר שדרגו, כאשר יותר ממחצית כבר עובדים עם ווינדוס 10, ורק כ-40% משתמשים בווינדוס 7 ו-8 יחד (34% ב-7 ו-6.7% ב-8).
לצד ווינדוס 7 ו-8 (או ליתר דיוק 8.1, העדכון האחרון של 8), הודיעה מיקרוסופט על הפסקת התמיכה באופיס 2010 ו-2013, אינטרנט אקספלורר 10, דורות 1 ו-2 של טאבלטי הסרפס שלה וחבילת האנטיוירוס Security Essentials. בחלק מהפורומים היא לא מסתפקת בהפסקת ההשתתפות: הפורום של OneDrive, למשל - שהוא מוצר שהחברה דווקא משקיעה בו רבות והוא מתעדכן כל הזמן - ננעל לפני חודש וחצי, והגולשים מופנים עתה לבקש תמיכה אך ורק דרך אפליקציית התמיכה של מיקרוסופט.