הצלחה וקנאה הולכות טוב יחד. בכל מקום בו יש מי שמצליח יש גם מי שימהר לנסות לחקות אותו כדי להצליח כמוהו. המקרה של פלאפי בירד אינו שונה: מייד עם הפיכת המשחק לפופולרי להחריד, קמו לו חקיינים רבים, שרק התרבו מהר יותר לאחר שהמפתח של המקור החליט להסיר אותו מהחנות והשאיר את ההמונים המכורים פתוחים לחלופות זמינות.
מסתבר שיש מי שהדבר מפריע לו. בסוף השבוע דיווחו מפתחי משחקים כי אפל וגוגל החלו לדחות מחנויות האפליקציות שלהן כאלו ששמותיהן מכילים את המילה Flappy. קן קארפנטר, שפיתח משחק בשם פלאפי דרגון, צייץ בטוויטר: "זה פשוט לא השבוע המזוין שלי: המשחק נדחה. 'מצאנו ששם האפליקציה שלך מנסה לנצל אפליקציה פופולרית'. איזו אפליקציה? פלאפי בירד כבר לא קיימת!?!?!". תשובה דומה לזו, שהתקבלה על ידי אפל, הגיעה גם מגוגל. מפתחים נוספים הגיבו וסיפרו שגם אפליקציות שלהם נדחו על ידי שתי החברות.
עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק
קרפנטר סיפר ל-The Verge כי לאחר שניסה לשלוח את האפליקציה ונדחה פעם נוספת הוא שינה את שמו, ועתה הוא זמין בחנות של גוגל תחת השם Derpy Dragon. אוריאל אוחיון, ישראלי הפעיל בתעשיית האפליקציות והאינטרנט, דיווח בטוויטר כי אפליקציות חקייניות Flappy Bird בשתי החנויות החלו לפתע לשנות את שמותיהן, ככל הנראה בעקבות איומי הסרה מצד שתי החברות.
הצעד הזה של אפל וגוגל מדאיג מאוד מפתחי אפליקציות. הוא מגיע חודש בלבד לאחר הזעזוע מכך שחברת King.com רשמה את המילה Candy כסימן מסחרי והחלה לשלוח מכתבי איום על כל מפתח אפליקציה ששמה הכיל את המילה הנפוצה. עתה נראה שלא רק שמפתחים צריכים לפחד מחברות הרושמות זכויות על מילים נפוצות בשפה, אלא אף מאפל וגוגל עצמן, המחליטות מיוזמתן להפוך מילים פופולאריות מסוימות לאסורות מטעמים של "ניצול".
כך תנצחו בפלאפי בירד: