הצעקה ב-Draw Something (אילוסטרציה) (צילום: אילוסטרציה)
אוי לא. המשתמשים כבר לא רוצים לצייר משהו |צילום: אילוסטרציה

כנראה שהביטוי "מה שעולה מהר, יורד מהר" נכון גם לגבי אפליקציות: משחק הציור החברתי Draw Something שרק לפני חודש וחצי הטריף את העולם ושבר שיאי הורדות (מעל 30 מיליון הורדות בשישה שבועות) נמצא בשבועות האחרונים בנסיגה, או ליתר דיוק צניחה.

לפי האתר AppData שעוקב אחרי סטטיסטיקות שימוש באפליקציות צד שלישי בפייסבוק, מספר המשתמשים הפעילים היומי של דרו סאמת'ינג עומד כיום על כ-10 מיליון בממוצע, נמוך בחמישה מיליון מתקופה של קצת יותר מחודש, בה האפליקציה היתה בשיאה עם 15 מיליון אנשים ששיחקו בה בכל יום.

גם התחזיות לעתיד לא מעודדות והמספרים ממשיכים לרדת בקצב גבוה כשבמקביל יורד גם מספר הציורים שמועלים למשחק ובאופן כללי המשתמשים עושים פחות פעילויות באפליקציה.

התרשים היורד של דרו סאמת'ינג בחודשים אפריל-מאי 2012

למזלה של OMGPOP  יצרנית המשחק, לפני הנפילה הגדולה היא הספיקה לעשות אקזיט מרשים ונמכרה לזינגה תמורת כ-200 מיליון דולר. המחיר הגבוה שהסכימה זינגה לשלם עבור Draw Something הגיע בטיימינג די מושלם כשהאפליקציה היתה בשיאה והוכתרה כהצלחה מסחררת ואפילו כיורשת של אנגרי בירדס.

לאחרונה זינגה הודיעה כי הוסיפה לדרו סאמת'ינג  מספר עדכונים חדשים שהיו אמורים לחזק את מעמדה בעולם החברתי. ביניהם אפשרות לשתף את הציורים בפייסבוק ו-בטוויטר וגם לשוחח בצ'ט עם השחקן שמולכם.

לצערה העדכונים לא עזרו ונראה שהיא עדיין לא הצליחה לנצל את המומנטום ולהפוך את דרו סאמת'ינג לאנגרי בירדס הבאה.

>> הציורים הכי מטורפים של Draw Something

>> כך Draw Something הטריפה את העולם לפני חודש