ככל שעובר הזמן יותר אתרים כמו TED מופיעים, בהם אנשים עומדים ומהממים את הקהל לא רק בידע שלהם, אלא גם במצגות ייחודיות. למרות שהאתרים האלו צוברים תאוצה, בחדרי ישיבות ברחבי העולם, אנשים עדיין עומדים מול קהל קטן או גדול ומציגים מצגת משמימה, מרדימה ומעיקה, המלווה בדיבור מונוטוני והקראה של טקסטים שלמים מהמסך. ניתן להסיק שרוב האנשים שצריכים לתת מצגת פשוט לא יודעים שאפשר אחרת. ניתן גם להקיש שרוב האנשים לא יודעים לעמוד בפני קהל.
ובכל זאת, אנשים צריכים לעשות מצגות, והם חייבים לעשות את זה מעניין. ללמד איך לעמוד בפני קהל זה אפשרי בספר, אבל לא בכתבה אחת. מה שכן אפשר לעשות הוא להכיר כלים חדשים לבניית מצגת, בתקווה שהניתוק מ-Power Point יעזור לנער קצת את המוח ולשחרר את היצירתיות. מאחר ואנחנו נמצאים בכל זאת במאה ה-21, הגיע אולי הזמן גם לנטוש את ההצמדות לתוכנות רגילות ולעבור לענן, כי שם קורים דברים מאוד מעניינים.
באתר של פרזי תתקלו בנקודת הקיצון של הצגת מצגות. אין פה שקופיות, אין פה אפקטים זולים. מה שיש באתר הזה הוא תנועה. הרעיון מאחורי Prezi הוא לבנות מצגת שעוזרת לצופים לצלול לתוכה. כמו בכל מצגת ניתן לשלב טקסט, תמונה ווידאו כאשר המעבר ביניהם הוא תנועה אחת מתמדת. הדרך הטובה ביותר להבין במה מדובר היא להכנס לאתר שלהם ולצפות בסרטון ההקדמה. בעזרת שבירת המבנה של שקופיות (שנולד מהתקופה בה אנשים היו משתמשים במקרן שקופיות ממש כדי להעביר רעיון) מצליחה Prezi לעורר את הדמיון ולהוציא מאנשים כיווני מחשבה חדשים ומעודדת אותם להציג רעיונות בדרכים שלא חשבו עליהם עד כה.
ב-Prezi יש לכם קנבס עצום. ניתן להתחיל מכל נקודה ולהגיע לכל נקודה. אפשר להציג תמונה, לעשות זום לתוכה כדי להציג פרט אחר ומשם לטייל בין רעיונות. זהו כלי, שבידיים הנכונות, כנראה יאפשר לכם למכור מוצר גם אם הוא לא קיים. כל רישיון יאפשר לכם לבנות מצגות באופן מקוון, עם גישה לכל הכלים, אבל רק רישיון Pro יאפשר לכם להוריד את התוכנה למחשב ולבנות מצגות ללא חיבור לרשת. מצד שני, כל הרשיונות מאפשרות להוריד את המצגת לאחר שהיא מכונה כך שתוכלו להציגה מכל מקום.
זוהו הוא אתר היעד עבור מי שזקוק לצעדי תינוק, ומגיע מעולם החלונות ו-Power Point. גם כאן מדובר בממשק מקוון, אלא שהעיצוב רחוק מהחלקלקות והאיכות של פרזי. מצד שני הכלים ברורים והממשק דומה מאוד לחלונות. בנוסף לכל הכלים הרגילים - עריכת טקסט, הוספת תמונות איומות מ-clip art והמון בולטים משמימים - יש לכלי הזה אפשרות של שיתוף דרך צ’ט. זה אומר שאחרי שיצרתם את המצגת תוכלו להעביר אותה דרך המחשב שלכם לכל מחשב אחר בעולם בשילוב עם קולכם. נוח כשצריך לחסוך נסיעות, ושוב זה מקוון אז הוא זמין מכל מחשב, בכל מקום בעולם.
באתר הזה תמצאו את המקבילה של Keynote, תוכנת המצגות של אפל. באותה מידה שזוהו הוא חסר חן ומאוד חלונאי (באזור שנות ה-90), כך האתר הזה הוא מאוד שיקי ונקי. הדגש פה הוא על עיצוב ועל נוחות שימוש. אין הרבה אפקטים, יש הרבה יכולות של שילוב מדיה - כולל סרטים, וכל כלי שנמצא בתפריט שם מסיבה ולכן הוא מוביל את המשתמש ליצור מצגות שיש בהן פחות אפקטים ורעשי רקע. האתר כולל מספר רב מאוד של כלי שיתוף כולל אפשרות של הטמעת המצגת באתר שלכם, או ייצוא שלה לאתר SlideShare הפופולארי.
באתר הזה תמצאו כלים מינימליים ליצירת מצגות. כאן גם נעוצה העוצמה של הכלי הזה. הכלים פשוטים: טקסט ותמונה. יש אפשרות לשחק עם צבעים, פונטים, שימוש בהרבה מאוד תמונות רקע ויכולת להוסיף תמונות משלכם כמובן. לחובבי האפקטים במעברים יהיה פה לא מעט כלים לשחק איתם, אבל בסופו של דבר מדובר בכלי פשוט מאוד שנועד למצגות בסיסיות ביותר. יחד עם זאת, הקלות בה ניתן ליצור מצגות הופכת את האתר הזה למשהו שכדאי להכיר למקרה הצורך.
לבסוף אנחנו מגיעים לאתר שחי בעולם השקופיות, אבל מגיע לרמות גימור כמו אלו של Prezi. המפתחים לא חסכו בכלים וביכולות ומדהים לראות כלי עשיר כל כך בעולם מקוון ולא כתוכנה לרכישה והורדה למחשב. ניתן לפתוח חשבון חינם, אבל כדי ליהנות באמת מהיכולות של האתר צריך להרשם בתשלום. מה כבר אפשר להציע מעבר לרמת גימור גבוהה, הרבה מאוד כלים ויכולות וזמינות מכל מקום? ובכן, קודם כל “השוק”. במקום הזה תוכלו לרכוש עוד תמונות, תבניות עיצוב ותוספות אחרות למצגות שלכם. הקהילה של SlideRocket משגשגת ויוצר מצגות טוב יוכל לא רק ליצור מצגות אלא גם למכור דברים שהוא יוצר. השוק מבטיח גם עדכונים קבועים של חומרים. אבל זה חלק קטן בכוח של SlideRocket.
תוכלו לשתף אנשים במצגת שלכם, להעביר מצגות באופן מקוון ולעבוד יחד עם קבוצה של אנשים על מצגת בצורה יעילה יותר מאשר העברת הקבצים בין כל אנשי המשרד. אם כל זה לא קנה אתכם אז אולי האפשרות הזו כן תעשה זאת - תוכלו לקבל ניתוח מדויק של רמת ההשתתפות והעניין של הצופים שלכם במצגת. מדובר במערכת משוכללת שהוקמה כדי שתוכלו לא רק להתאמן מול חברים לעבודה ולאחר מכן להעביר את המצגת כדי לבצע מכירה, אלא גם לדעת בצורה מדעית יותר מה עובד ומה לא כך שתדעו היכן לשפר את המצגת.