הפלאש (Flash) כל הזמן נתקע/ קורס לכם בדפדפן גוגל כרום? כך תתקנו את הבעיה במהירות. אל תדאגו, זה לא ייקח יותר מ-2 דקות.
מה הבעיה?
כל דפדפן משתמש בתוספים (Plugins) הנדרשים על מנת להפעיל רכיבים שונים באינטרנט. נגן הוידאו של mako משתמש, כמו נגנים רבים בעולם, בתוסף Flash של חברת Adobe. בצפייה ממושכת בנגן הוידאו, מתרסק התוסף הפלאש בו משתמש הנגן ומופיעה הודעת שגיאה.
למה זה קורה?
ההתרסקות נובעת מכיוון שלדפדפן Chrome יש כבר תוסף Flash מובנה, שפועל במקביל לתוסף ה-Flash שקיים במחשבים שבהן מותקנים דפדפנים נוספים שאינם כרום. פעולת 2 התוספים יחד גורמת להתרסקות ולכן, כדי לפתור את הבעיה, יש להורות לדפדפן Chrome להפעיל רק תוסף אחד.
איך מתקנים את הבעיה?
- פתחו את דפדפן Chrome.
- הקלידו בשורת הכתובות את הכתובת about://plugins ולחצו ENTER.
- ברשימת ה-Plugins שנפתחה, חפשו את השורה שמכילה את המילה Flash. אם לצד המילה מופיע הכיתוב 2 קבצים (2 files) או יותר, אתם סובלים מהבעיה.
- לחצו על "Details+" המופיע מתחת לכותרת Plugins בצד ימין למעלה כדי לפתוח פירוט של כל התוספים המותקנים.
- גללו מטה ומצאו את שורת Flash – כעת תראו את כל הפרטים על הקבצים המותקנים:
- הסתכלו על שורת "Location:" של כל קובץ ומצאו את הגרסה שנמצאת בתוך התיקיות של Chrome: …Application Data\Google\Chrome\Application
- לחצו Disable ונטרלו את הגרסה המובנית של Google Chrome. לאחר ביצוע הפעולה תראו שהשורה של הקובץ מסומנת באפור. נטרול הגרסה לא יפגע בחוויית הגלישה שלכם, ובלבד שמותקן Plugin נוסף של flash (כפי שיפורט מטה).
- חזרו על פעולה זו במידה וקיימת שורה נוספת עם Location בתיקיית Chrome.
- כעת ודאו שה-Plugin של חברת Adobe במצב פעיל (Enable). כדי לוודא זאת, הסתכלו על שורת "Location" של הקובץ וראו שהוא נמצא בתוך תיקייה שנקראת Windows\system32\Macromed\Flash. אם התוסף אינו במצב פעיל, לחצו על כפתור Enable ("אפשר").
ואם הבעיה לא נפתרת?
- אם יש לכם רק Plugin אחד מותקן, זהו בוודאות ה-Plugin של Chrome. הורידו את הגרסה האחרונה של תוסף ה-Flash מעמוד ההורדה הרשמי של Adobe וחזרו על הפעולות לפתרון.
- נסו את השלבים במדריך לפתרון, רק הפוך. נטרלו את ה-Plugin של Adobe והפעילו את ה-Plugin של כרום. כעת בדקו שוב אם הבעיה נפתרה.