בדומה לכל משבר, גם אסון השריפה בכרמל קיבל ביטוי נרחב ברשת האינטרנט, ובפרט במדיה החברתית. אולם, בעוד שבמשברים קודמים תגובת הגופים הרשמיים בזירה החברתית הגיעה באיחור, אם בכלל, בסיקור הנוכחי בלט לטובה העמוד הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק, שבו חברים מעל מ-30 אלף איש.
בעמוד זה הקפידה המשטרה להעלות דיווחים עדכניים על כל התפתחות חדשה, ואף הגיבה לשאלות המשתמשים. כך לדוגמה, בסטטוס שהעלה אזרח לעמוד של משטרת ישראל בפייסבוק, ובו שאל האם השמועות כי ארגון טרור עומד מאחורי השריפה הן נכונות, הגיבה המשטרה תוך זמן קצר וכתבה כי "בוא ניתן קצת זמן לחוקרי המשטרה".
גם בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר נדמה היה כי עיקר השיחה מתמקד באסון בכרמל ובהשלכות הפוליטיות של האירוע, כאשר מרבית המשתמשים נמנעו מלצייץ בנושאים אישיים. כך, מלבד עדכונים שהעלו משתמשי טוויטר, גולשים רבים עדכנו גם מהשטח, כאשר הבלוגר ניב קלדרון, לדוגמה, הצטרף ליחידת מכבי האש והעלה לרשת תמונות רבות וסרטוני וידיאו עדכניים. גם עצומות הקוראות להתפטרותו של השר אלי ישי הופצו במהירות גבוהה בפייסבוק ובטוויטר.
תמונות לא מצונזרות
רשת האינטרנט גם התגייסה לטובת מתן סיוע לתושבי הצפון, כאשר אתרי הלוחות יד2 והומלס פתחו במהרה לוחות ייעודיים, במטרה לסייע למפונים למצוא אנשים ומשפחות שמוכנים לארח אותם בבתיהם. בפייסבוק החלו לצוץ קבוצות סיוע דומות, בהן הקבוצות "אזרחים עוזרים לאזרחים" (15 אלף חברים) ו"עוזרים לצפון" (1,800 חברים), ולאירוע "שתילה מחדש בצפון", שנקבע לתאריך 22 בינואר נרשמו כבר מעל ל-42 אלף איש בפייסבוק.
אולם, בדומה לכל זירה פתוחה, גם בפייסבוק החלו לצוץ צדדים מכוערים יותר של האסון. כך, בפרופיל של משתמש בשם "יאסר קאסר" הופיעו תמונות לא מצונזרות של הרוגי השריפה, שגררו אחריהן תגובות רבות - חלקן תגובות שטנה שנכתבו בערבית, וחלקן תגובות של משתמשים ישראלים שהביעו את מחאתם. גם באתר החדשות האלטרנטיבי "רוטר" התפרסמו תמונות קשות, והאתר זכה לגינויים חריפים מצדם של חלק מהגולשים.
אתרי החדשות שברו שיאים
מלבד הרייטינג הטלוויזיוני של ערוצי החדשות, גם אתרי החדשות רשמו גידול חד בתנועת הגולשים, שחיפשו אחר כל מקום אפשרי להתעדכן בחדשות, במקביל לטלוויזיה וגם לאחר שהמהדורות הטלוויזיוניות נגמרו. כך, בשידור החי של חדשות ערוץ 2 באינטרנט צפו למעלה ממיליון גולשים, כאשר לדברי לירן דן, סמנכ"ל האינטאקטיב של חדשות 2, מדובר ב"שיא של כל הזמנים - פי 3 יותר מהשיא אליו הגענו באירוע המרמרה".
חדשות ערוץ 2 אף העלו לרשת יוזמה מעניינת - מפת אש דינמית, המבוססת על המפות של גוגל, אשר מתעדכנת באופן תדיר באמצעות דיווחים מהשטח. כך, ניתן לראות על גבי המפה אלו מקומות עלו באש, באלו מקומות חלפה הסכנה ואילו יישובים פונו. לדברי דן, מעל ל-470 אלף גולשים כבר לקחו חלק במפה האינטראקטיבית שלהם.
באתר נענע10 בחרו בצעד חריג, וכבר ביום ה' הורדו מרבית פרסומות הווידיאו והבאנרים מהאתר. לדברי גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, "הטראפיק של האתר גדל ב-35% בסוף השבוע האחרון, וביום ו' נשבר השיא שנרשם בתקופת המשט. כן נרשם גידול של 600% בצפייה בחדשות בשידור חי, וגידול של 150% בצפיית החדשות ב-VOD. בעמוד המותג בפייסבוק גם נרשם גידול של 15% משתמשים".
גם אתר החדשות ynet, שהחל רק לאחרונה לשדר שידורים חיים בווידיאו מאירועים שונים כגון מפסגת השלום בארה"ב, התגייס לטובת סיקור האסון, וניתן היה למצוא בעמוד הבית שידורי וידיאו חיים סביב השעות, שמשכו אליהם מאות אלפי גולשים.