זוכרים שלהקת "Disiac" השתתפה ב"עבודה עברית 2" עוד לפני שהסולנית מיי פיינגולד השתתפה ב"כוכב נולד"? זוכרים שמארינה מקסימיליאן בלומין הגיעה לאודישנים הישר מהמחזמר "המפיקים"? אז קבלו את הזמרת המנוסה של העונה החדשה. בת נטף, בת 27, זו שעובדת בשלוש עבודות וסיפרה אתמול באודישנים על ילדות ביפו בין מזרקים של נרקומנים בחצר, הוציאה את סינגל הבכורה שלה "היום לא" כבר בספטמבר האחרון, ואפילו התראיינה למדור "תעודת זהות" של mako עם הכותרת "היכונו לצונאמי של בת נטף". איזה קטעים איתה.
בת נטף - "פאראנויה"; "תחנה בזמן"
אבל מה לעשות, שמכל המתמודדים אמש בת נטף היתה הכי טובה. "פאראנויה", שיר מקורי, עם בן הזוג עדי מוסקוביץ' שמלווה בגיטרה, היה טוב, ו"תחנה בזמן" של מזי כהן, שנטף מזכירה אותה בקול ובחיצוניות, היה אפילו יותר טוב, עם אחלה אנרגיות. היא ממש זמרת, מקצוענית לפחות כמו מיי פיינגולד כשהגיעה בתחילת העונה שעברה.
נאור אלבז - "שתיים בלילה"
נאור אלבז (20, עובד רס"ר, שדרות) הוא פצצת כישרון עם קול מרגש. אל תטעו במראה הגברי שלו - הוא שר גבוה, אולי אפילו גבוה מדי, בקול יפה יפה. הביצוע שלו ל"שתיים בלילה" של משה פרץ היה אחד הביצועים המרעננים של פרקי האודישנים האלה.
השאלה לגביו היא מה עוד יש לו במחסנית ולאיזה כיוון הוא ייקח אותנו. כי על פניו, ורק לפי האודישן הקצרצר הזה, נדמה שהבחור יכול לשיר כמעט בכל סגנון. בכל מקרה הוא מיוחד ומגיע לו להיות בנבחרת.
אדר גולד - "בך לא נוגע"; "עכשיו תורי"
איך שאדר גולד (22, חולון) פתחה ת'פה, אני מודה שהתמוטטתי על הספה. ואין קשר לזה שהיא הבת של שרי. הבחורה הזו שרה את "בך לא נוגע, של יהודית רביץ מצוין, בקול מלטף, רך ומרגש, עם נוכחות ומראה חיצוני שהזכירו לי את אתי אנקרי של ימי "רואה לך בעיניים". אני מודה שהגברתי את הטלוויזיה וחייכתי. איזה קסם של זמרת, חשבתי. מצדי, תנו לה עכשיו מקום ראשון ונלך, מי צריך עונה שלמה. היא גם נתנה אחלה חיקוי של מארינה ב"גיטרה וכינור".
אבל מצד שני, צודקים השופטים שגולד צריכה להגיע יותר מוכנה ולשיר כמו שצריך, ולכבד את המעמד ואת הרצון שלה להיות זמרת. אם היא היתה מבצעת את שיר האודישנים טוב - לא היו כאן שאלות והדירוג שלה פה במדור היה גבוה יותר. היא זמרת טובה שחובת ההוכחה עוד על כתפיה.
ניסים בר חיים - "שיר למענך"; "עכשיו תורי"
אני חושב שניסים בר חיים (17 וחצי, רמלה) הוא כישרון גדול, שגם עבר עיבוד נכון ב"תלמה ילין". השופטים ניסו לשחרר אותו מהמחזמריות שלומדים שם בבית הספר לאומנויות ולחבר אותו לעצמו. כלומר להוציא אותו מ"שיר למענך" של הדצים, שהוא ביצע נהדר, או מ"עכשיו תורי" (שיר האודישנים), שגם היה מעולה, ולקרב אותו לחומר יותר אישי.
אם התהליך הזה יצליח, ובר חיים יהיה מסוגל להתחבר לעצמו ולהתאים את עצמו לסטנדרטים של השופטים - כלומר להיות יותר הוא עצמו ופחות תלמיד שקדן, הוא צפוי להגיע רחוק בעונה הזו. כי הוא זמר טוב ומגיש מצוין, ואם אני מסתכל ל העונה קדימה אז הוא בהחלט אחד הפייבוריטים שלי.
קרינה קצ'ולין - "הימים שלנו"
קרינה קצ'ולין (24, נתניה) אולי לא מקצוענית כמו בת נטף, אבל גם לה לא חסר קילומטראז' על במות עם להקת "ריזיקה". היא זמרת שיודעת לשיר, עם קול חזק והרבה נוכחות, מהמתמודדים שהם ה"לחם והחמאה" של התוכנית הזו, עם סיכוי להתקדם ממנה הלאה.
הביצוע שלה ל"הימים שלנו" של היהודים היה טוב מאוד, עכשיו היא רק צריכה להוכיח לנו שהיא גם מגוונת ולא רק לביאה שואגת. כי להרשים באודישן מחוץ לאולפן, בלי הרבה תחרות מסביב, קל יותר מאשר להרשים כשאתה בין מתמודדים חזקים אחרים.
אורן קוקו - "כמה חסר"
לאורן קוקו (23, תל אביב) יש קול נעים שיודע גם לגדול. בביצוע שלו ל"כמה חסר" של איציק שמלי הוא היה בקצב איכשהו וגם פתח יפה את הפה ושר גבוה וחזק. זה היה נחמד, אבל לא מדהים. בניגוד לדעת השופטים אני לא חושב שהוא זמר נהדר, ולא מאמין שהוא יגיע לנבחרת. יש לו סיפור אישי מרגש (אבא נכה בכיסא גלגלים. אין אמא), אבל זה כבר לא קשור לכישרון השירה שלו, שכרגע לדעתי לא מספיק טוב.
רוית בטאשווילי - "עצום את עיניך, אחי"
רוית בטאשווילי (17 וחצי) שרה את "עצום את עיניך, אחי" של ריטה לדעתי בקול נהדר, עם יופי ואצילות ועוצמה. יש לה המון כישרון, קול חזק ומוצק. לא ברור מה רצו ממנה השופטים. אולי הם חושבים שהיא לא מספיק בשלה ויגידו לה את ה"תבואי בעוד שנה" המעצבן. אני הייתי לוקח אותה כבר עכשיו.
דקלה מלכה - "עכשיו תורי"
לזכותה של דקלה מלכה (24, תל אביב) יאמר שנבחנה בחדר הכושר, לא בדיוק המקום האידיאלי להיבחן בו. היא שרה לא רע את שיר האודישנים, אבל זה היה בעיני ביצוע נחמד ולא מעבר. יש בקול שלה זוית מיוחדת, אבל לדעתי היא לא מדהימה ולא מתאימה לנבחרת.
אור גלעדי - "והיא שעמדה"
אור גלעדי (16, טירת הכרמל) הוא בחור צעיר ומוכשר עם קול פעמונים שעוד לא התחלף, שמתאים אולי ללהקת "פרחי כרמל", אבל לא בטוח שמספיק טוב לנבחרת. הביצוע שלו ל"והיא שעמדה" של יונתן רזאל היה יפה, כי יש לו קול טוב, אבל איפשהו ב"הקדוש ברוך הוא" הוא התחיל לצעוק. מסוג המקרים הקלאסיים של "תבוא שוב בעוד שנה".
>> מצעד ההשמעות השבועי: שני יצהרי מובילה; זכו בכרטיס זוגי לפלסיבו ועוד 3 להקות