עולם המוזיקה ידוע כענף עמוס חוזים דרקוניים שנחתמים בתום לב, תוך כדי ניצול תמימותם של אמנים רבים על ידי תאגידי ענק. רק לעיתים בודדות אותם אמנים מצליחים לנצח את התאגידים, וייתכן שבימים הקרובים נהיה עדים לאחד מהניצחונות שישנו את האופן שבו תעשיית המוזיקה עובדת - ואנחנו מדברים כמובן על פרשיית סקוטר בראון וטיילור סוויפט.

מעריציה של הזמרת, שכזכור איבדה את זכויותיה על השירים הישנים שלה, ציינו אתמול ברשתות החברתיות את התאריך ה-1 בנובמבר כתאריך שבו החוזה שלה מאפשר לה להקליט מחדש את כל חמשת האלבומים הראשונים.

"טיילור סוף סוף יכולה יכולה לשים 'שייך לטיילור סוויפט' על כל האלבומים שלה. טיילור חופשיה", כתבה מעריצה נרגשת בטוויטר - והיא לא היחידה - אחרי שההאשטאג TaylorIsFree# הפך לטרנדי בטירוף אתמול כשעשרות ציוצים בנושא הציפו את הרשת החברתית.

לא מכירים את הפרשה? בואו נעשה סדר: לפני כשנה, בראון, מי נחשב לאיש שגילה את ג'סטין ביבר ולאחד מהאנשים החזקים בתעשיית הפופ העולמית רכש את "ביג מאשין", הלייבל הישן בו הייתה חתומה סוויפט - ואיתו את כל גרסאות המאסטר של השירים שהקליטה מ-2006 ועד 2017 - בתמורה ל-300 מיליון דולר.

זמן קצר לאחר מכן סיפרה הזמרת למעריציה שגילתה על העסקה רק דרך התקשורת ושהיא "עצובה ונגעלת" מההתנהגות "הבריונית והמניפולטיבית" של בראון, בטח אחרי שהשניים היו מסוכסכים עוד לפני - מה שגרם לה לתהות על מניעיו.

בזמנו טען בראון להגנתו שאין לו "שום כוונת זדון" וש"הכל נעשה לפי החוק", אך זה לא נגמר כאן; ביבר, שבגדול חייב לבראון את הקריירה שלו, יחד עם דמי לובאטו שבדיוק חתמה אצלו, יצאו להגנת טייקון הפופ ולא נשארו מאחור. "זה לא הוגן שאת מנצלת את הרשתות החברתיות כדי לגרום לאנשים לשנוא את סקוטר. מה ניסית להשיג בזה? נראה לי שרצית לעורר סימפתיה וידעת שהמעריצים שלך יתעללו בו ברשת", כתב ביבר, "חצית את הגבול", ולובאטו טענה כי "נתקלתי באנשים רעים בתעשייה הזו וסקוטר אינו אחד מהם".

אלא שבאוגוסט 2019 הגיעה התפנית המרכזית בפרשה אחרי שסוויפט הודיעה שהיא מתכוונת להקליט מחדש את כל האלבומים שלה בשביל שהזכויות לגרסאות המאסטר יהיו שייכים לה. "כן, זה נכון", הודתה סוויפט בראיון שהעניקה לפני כשנה לתכנית "Good Morning America". "זה משהו שאני מאוד נלהבת לעשות. החוזה שלי אומר שאני יכולה לעשות את זה החל מנובמבר 2020, אז בשנה הבאה אני יכולה להקליט את חמשת האלבומים הראשונים שלי מחדש".

לפי מגזין המוזיקה NME, מי שנתנה לה את הטיפ המנצח הייתה לא אחרת מאשר קלי קלארקסון , שגם הציעה לסוויפט שתשחרר עיצובים חדשים לכל אלבום "בשביל שיהיה תמריץ" למעריצים לא לקנות את הגרסאות הישנות ששייכות לסקוטר.

כמהלך תגובה, חברת "ביג מאשין" שבבעלותו של בראון הודיעה לסוויפט שהיא לא יכולה להופיע עם השירים הישנים שלה בהופעות שמשודרות בטלוויזיה בטענה של "הקלטה חוזרת", וכשרצו להעניק לטיילור את פרס זמרת העשור בטקס פרסי אמריקה, סוויפט יצאה עם הודעה ארוכה בחשבון הטוויטר שלה כשהכותרת הייתה: "אני לא יודעת מה עוד לעשות". שלושה ימים לאחר מכן החברה הודיעה שהיא מאשרת לה להופיע עם השירים.

בנוסף, בראון שחרר בחודש אפריל האחרון, ללא רשותה של הזמרת, אלבום המאגד בתוכו הקלטות חיות שלה לפני כ-12 שנה בתחנת רדיו שונות, וכמובן שהזמרת לא קיבלה את זה יפה - בלשון המעטה - ויצאה למתקפה חריפה ברשתות החברתיות, שוב.

כעת נשאר רק לחכות לראות מתי הזמרת תיכנס לסשן ההקלטות מאסיבי והאם היא תקשיב גם לחברתה ותוציא את כל שיריה תחת מיתוג מחודש, ובעיקר האם סוויפט תצליח לגרום למעריציה לא לגעת באלבומים בגרסאות הישנות. אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב.