כבר חודשים לפני אירועי השבת השחורה, שנת 2023 הייתה שנה קשה לחיי הלילה בישראל. אירועי פריצות השערים ושריפת הדזרט היו רק חלק מהבעיות שליוו את הסצנה אשתקד. בכל מה שקשור להבאת דיג'ייז מחו"ל ועל רקע המלחמה, עדיין לא ברור איך תראה 2024, אבל אם יש מגמה שכבר אפשר לזהות היא החזרה למועדונים. אחד הבולטים שבהם הוא הקווסט, הקלאב החדש שייפתח בשבוע הבא במקום שבו היה ממוקם מועדון הבלוק האגדי, כפי שפורסם ב-mako לראשונה. אנשי והנהלת המועדון מספרים ל-mako על החזון, על ההשוואה הבלתי נמנעת לבלוק, ועל ההשקעה של מיליוני שקלים בסאונד, בתאורה, ועוד.
האנשים מאחורי הקווסט יודעים שהמיקום שבו בחרו לפתוח את המועדון הוא ברכה וקללה. מצד אחד, מיקום שרבבות בליינים זוכרים כמועדון הכי טוב בארץ ודיג'ייז מובילים מחו"ל שציינו, לא פעם, כי מדובר באחד הלוקיישנים הטובים ביותר שניגנו בהם; מצד שני - השוואה אוטומטית של הקהל לבלוק, מה שמייצר ציפיות גבוהות במיוחד שמפחיד לנסות לעמוד בהן.
ירון טראקס, המייסד של מועדון הבלוק המיתולוגי, לא אוהב את ההשוואה - ותקף את מייסדי הקווסט בפוסט שפרסם בשבוע החולף בפייסבוק. בדבריו טען טראקס כי אנשי הקווסט טענו כי הוא חלק מהמועדון החדש, כי הם ניסו לקחת ציוד יקר ערך שלו וכי הם משתמשים במותג של הבלוק כדי לקדם את המועדון.
אז איך הקווסט מתמודדים עם ההשוואה? "עושים את הדבר הזה בצורה הכי טובה שאפשר, עם כל היכולות האפשריות, אין דרך אחרת - רק להתרכז בעשייה שלנו ולמצוא את האמת שלנו שנביא לעיר", מסבירים בשיחה עם mako צח נחמני, אנה מחנו, חן צור ועידן צדוק, ממנהלי וצוות המועדון החדש. "זה מתחיל מהמתקן עצמו, שהוא ברמה הכי גבוהה – תאורה שלא ראו ברמתה כאן עוד, מסך שתהיה בשוק כשתראה אותו, הגברה של ענקית הסאונד d&b שלא מאפשרת שימוש בטכנולוגיה שלה לכל מועדון, אלא בוחרת את המקומות שלה".
מילה עבור מי שלא מכיר: מערכת הסאונד של d&b מלווה כמה מהמועדונים המובילים בעולם - מהדסטינו והפאצ'ה באיביזה, דרך הווטרגייט בברלין ועד לפרינטוורקס הלונדוני ז"ל. על פי ההערכות בתעשייה, מערכת הסאונד של הקווסט עלתה יותר ממיליון וחצי שקלים.
הבעלים של המועדון החדש הם פשה, איש חיי לילה שחברתו מנהלת מערכי אבטחה רבים במועדונים ופסטיבלים בישראל, ואשתו, נטשה, שגם אחראית על העיצוב של "הקווסט". לצדם של צדוק, צור, מחנו ונחמני גייסו אנשים נוספים לניהול, תוכן, בוקינג, קרייאטיב ותפעול: יואב הלוי, עדי יזדן ודריה זזבסקי. במועדון עדיין מגייסים אנשי צוות נכון לכתיבת שורות אלו.
הפתיחה מגיעה, כאמור, אחרי שנה קשה לחיי הלילה והמועדונים, בטח ברקע המלחמה. "זה מקום שהיה אמור להיפתח כבר במרץ, אבל בגלל הרצון שהכל יהיה כאן מדויק – זה נדחה. אנחנו רוצים שהכל כאן יהיה פרפקט בכל הפרמטרים – סאונד, תאורה, חווית הבילוי של הבליין, פרסום – הכל. כן היו לנו חששות איך לפתוח עכשיו, אבל רואים את זה בשטח – אנשים יוצאים, לוחצים ודורשים להרגיש מועדון וואו בארץ – וזו המטרה".
התחנה מרכזית הייתה במרכזו של קרב פוליטי והייתה קרובה להיהרס, אך במועדון לא חוששים שזה יקרה בקרוב. "התחנה מרכזית כאן כדי להישאר", אומר אחד מאנשי הקווסט. "זו הייתה פוליטיקה. אני לא ארחיב על מה שקרה כאן עם 'הבלוק' אבל התחנה תשאר במינימום עד 2040".
אתם לא מפחדים שיבוא פוליטיקאי אחר ויעשה משהו?
"גם אם כן – יש כאן עשר שנים לפחות".
"הבלוק" ידע לא מעט סכסוכים עם התחנה המרכזית. אתם לא מפחדים שזה יגיע לשם?
"לא. זה לא קשור אלינו".
הקווסט היה אמור להיפתח כבר באוקטובר, אבל אירועי השבת השחורה והמלחמה הובילו לדחייה. "יש פה מחלקת בוקינג גדולה. הייתה פה תכנית להביא את האומנים הכי גדולים, אבל כאלה שמתאימים לחלל ולמקום, לא סתם כל שם גדול. כמובן שכרגע, לצערנו, זה בלתי אפשרי – אבל התוכנית היא אותה תוכנית. זה יתעכב אבל יקרה בהמשך".
מתי להערכתכם נראה כאן דיג'ייז מחו"ל?
זה דבר שלא ניתן לדעת כרגע, נשמח לארח אמנים מחו״ל כשהמצב יאפשר זאת", מסבירה חן צור, שאחראית על בניית התוכן האומנותי והמוזיקלי במועדון. "הרעיון הכללי הוא כמובן לשלב בכל ערב אמן בינלאומי יחד עם האמנים המקומיים שלנו, אך בינתיים אנחנו שמחים לתמוך ב-100% בסצנה הישראלית. ולגבי מה יגיע בעתיד ברגע שיתאפשר - חכו ותראו".
בהיעדר אפשרות להנחית דיג'ייז מחו"ל, התקופה הקרובה תהיה מלאה בשמות ישראלים שנראה שוב ושוב. אתם לא מפחדים מחזרתיות? איך אתם מבדילים את עצמכם?
"אמנים ישראלים הם לא ברירת מחדל, פתחנו דווקא עכשיו כדי לתמוך בסצנה המקומית. יכולנו לחכות שתיגמר המלחמה, אבל יש פה כישרונות מקומיים מדהימים שיעשו עבודה מעולה באירוע. לגבי דיג'ייז מחו"ל, כשיגיע הזמן כל השמות הגדולים יהיו פה, אבל נשלב אותם בליינאפים נכונים ולא כמו רשימת מכולת".
הקווסט ייפתח באופן רשמי בשישי הבא (19.1) ויארח כמה מהשמות הבולטים בסצנה המקומית: רד אקסס, אסף שמואל, קדוש, קינו טודו ונויה הם רק חלק מהשמות שיגיעו להרים באירוע הפתיחה. בתור התחלה, הקווסט עצמו ירים שני ליינים מדי חודש בימי שישי, כאשר בשני ימי שישי האחרים של החודש המקום יארח הפקות חוץ.
ימי חמישי יוקדשו במקום להפקות טראנס. "המטרה של ליין הבית תהיה להחזיר לכאן אומנים גדולים מהעולם, למועדון ברמה הכי גבוהה. אנחנו כרגע לפני הפתיחה ובתהליך לסדר כל חלל לפי מה שמתאים לו. החלל המרכזי יהיה באווירה יותר פסטיבלית ושל מגה קלאב, הלאונג' שוא חלל יותר קטן ועוטף, ויש את הנסט, שהוא חלל יותר מחתרתי וארוך, עם רחבה, שיכול להימשך שעות על גבי שעות. החצר תהיה רחבה אחרת שבה אפשר יותר להירגע. יהיה כאן גם קיוסק שבו יהיה אפשר לקנות משקאות מרעננים ועוד.
במועדון יעבדו בשיטת Cashless. הבליינים במקום יקבלו צמידים, אותם יוכלו להטעין באשראי או מזומן, ואיתם ישלמו במקום. "את הצמיד מטעינים באשראי או במזומן ובתוך המועדון אפשר לשלם רק בצמיד. מי שהיה בטומרולנד או בבום מכיר את זה".
איך יהיו המחירים בבר ביחס למועדונים האחרים?
"המחירים אצלנו יהיו נוחים וידידותיים לקהל".
מהתרשמות מהמקום, קשה שלא לשים לב להשקעה הרבה בתאורה, בלייזרים וכל מה שקשור לחוויה המקיפה. "זה היה חשוב מאוד לפשה, הבעלים", מסבירים אנשי המקום. "אם בבלוק היה את העניין של הסאונד במרכז, אנחנו מביאים את הסאונד ואת התאורה", מסבירי אנשי הקווסט. על פי הערכות, בתאורה הושקעו, בדומה לסאונד, מיליוני שקלים. עם זאת חשוב לאנשי המועדון להבהיר: "כשאומרים תאורה זה לא אומר בהכרח תאורה צועקת. המהות היא משחק עם התאורה והאנשים. תאורה עם אלפי אופציות תאפשר לשחק עם זה לאורך האירוע, המסיבה, לתת אווירה ולהתאים את עצמה למוזיקה ולדיג'יי".
לצד התאורה, הקווסט הביאו גם מסך ענק, שאמור יהיה לאפשר ויזואליה שטרם ראינו כמותה בקלאבים בישראל. "זה מסך בטכנולוגיה שלא קיימת בארץ והוא ענק ביחס למקום. הוא עובד על טכנולוגיית תלת ממד והוא כולל גם הפתעה מסוימת לבליינים שתאפשר להביא לכאן כל מופע ויזואלי שנרצה".
המקום ייפתח אומנם לראשונה בשבוע הבא, אבל כבר מסמן לו למטרה את פורים: "אנחנו נארח את ההפקות הכי טובות ונכונות, וגם בליין שלנו אנחנו עובדים על הפתעה".