2024 לא הייתה שנה קלה לסצנה האלקטרונית המקומית, אבל דווקא בכל מה שקשור להצלחה בחו"ל היא המשיכה, למרות המלחמה, את ההתחזקות של הסאונד הישראלי בעולם. לצד שמות כמו גיא גרבר, שהמשיך את הליין הקבוע שלו באיביזה (אותו יביא בקרוב לישראל), אדם טן ומיטה גאמי שכבשו את הברנינג מן וקואצ'לה וכמובן סצנת הטראנס שעושה חיל - אפשר למצוא גם את סרגה (אדיר סרגה, 31) - שהפך לכוח עולה בסצנת האוס.
"התחלתי להתעסק בתקלוט כבר בגיל 12. הייתי מגיע למסיבות כיתה עם דיסקים ופשוט שם מוזיקה", מספר סרגה על תחילת הדרך בשיחה עם mako. "למדתי לאט לאט מה זה דיג'יי, אז הייתי שומע סוג של היפ הופ ונדלקתי באותו רגע. כבר בגיל 13 הלכתי ללמוד לתקלט. בגיל 15 כבר מצאתי את עצמי מנגן במועדונים כולל בתל אביב. מצאתי את עצמי מנגן במקומות שלא יכולתי אפילו להיכנס אליהם כבליין בגלל היותי בן 15 כמו הדום, ה-TLV והסילבר".
בגיל 17, הוא מספר, התחיל לצאת למסיבות של שירזי ושם גילה את הסאונד של ההאוס והתאהב בו. "דיג'ייז כמו אסי קוז'ק וטל כהן גרמו לי להתאהב. מאותו רגע התחלתי פחות או יותר לפתוח את אותן מסיבות היפ הופ ומיינסטרים עם דיפ האוס. הייתי אומר למפיקי המסיבות 'חבר'ה, אם אני לא מנגן שעה את המוזיקה הזו, אני לא אספק את הסחורה. אני חייב את זה בשביל ההנאה שלי'. ב-2015 הייתי בן 23 והז'אנר הזה עוד היה בחיתולים, אבל כבר התחלתי להיכנס לזה. לא יכולתי לנגן יותר מיינסטרים, הפסקתי והתגלגלתי בזה".
לתודעה, פרץ סרגה אז במועדון האריא ובמסיבות של המונוכרום - שהיה אז אחד הפסטיבלים המובילים בארץ. בשנת 2017 החליט סרגה לקחת את הדברים צעד קדימה - ולנגן בחו"ל. אם שואלים אותו, יש הופעה אחת בניו יורק ששינתה את כל הקריירה שלו. "ניגנתי באירוע של הצמד האלקטרוני אודיו פליי בניו-יורק ופתחתי את האירוע עם סט חימום של שעתיים. אחרי שהם סיימו את הסט שלהם, המפיק של האירוע ביקש שאעלה שוב ואסגור את המסיבה. עליתי לנגן עוד שעתיים שלוש ובזכות הסט הזה - החיים שלי השתנו. אודיו פליי באו ואמרו לי שזה הסט הכי טוב שהם שמעו בשנים האחרונות, קיבלתי הרבה הצעות לנגן בניו יורק ואפילו הצעה לניהול חדש".
למרות ההצלחה המרשימה בחו"ל, הסגנון המוזיקלי נחשב פחות מיינסטרימי בארץ ויותר אטרקטיבי לקהל בחו״ל. "אני יכול להגיד שאני, בדומה לדיג׳ייז כמו אוסדון ועופרי גופר ז"ל, ניסינו לפתח את האוס והטק האוס בארץ. זה תהליך שלוקח זמן, אבל אני יכול להגיד שיש ביקוש גדול לסטים בארץ וזה מעט מוזר - כי זה לא הסגנון המרכזי בארץ שברובו נמנה עם אינדי האוס וטראנס".
את קיץ 2024, בילה סרגה בעיקר באיביזה. "זה המקום הכי חשוב בחיי ליל, עם המסיבות הכי טובות, האנשים הכי יפי, עם הכי הרבה סטייל, הדיג'ייז הכי טובים בעולם והאפטרים הכי טובים בעולם.כל מועדון שם בנוי בצורה כל כך מדויקת ומערכות הסאונד הן הכי טובות בעולם. מאוד קשה לנגן במועדונים המובילים שם כמו פאצ'ה, אמנזיה ודי.סי 10. יש דיג'ייז שמנגנים כבר עשור ולא הגיעו לזה".
למרות שכמעט כל מי שמגיע לשם מתאהב, קשה לשים את האצבע בדיוק על מה הופך את איביזה לבירת קלאבינג כבר שנים ארוכות. "אין עוד מקום כזה. זה מקום שנותן במה לתרבות הזו משנות ה-70 וחי אותה ואין לזה פשוט תחליף", הדיג'יי מסביר. "שומרים שם על רמה, סגנון ואיכות המוצר ולמרות שזה מקום יקר - הכסף לא בהכרח מדבר. אתה כן תקנה את השולחנות אבל אם לא תגיע צנוע ובראש הנכון של איביזה - אתה לא תגיע לאפטרים הנכונים ולאנשים הנכונים. זה מקום שגורם לך להרגיש מהר מאוד בבית".
בין אם באיביזה או בניו יורק, סרגה לא מסתיר את היותו ישראלי - "להפך, אני מאוד גאה בזה שאני ישראלי. גם כששואלים אותי שאלות קשות אני משתדל לענות בצורה נכונה כי מאוד חשוב לי איך שאנחנו מצטיירים בעולם. אני לא מרגיש שנפגעתי מזה שאני ישראלי. כן הרבה פעמים צריך להסביר דברים, אבל מבחינת חשיפה אני חושב שלא נפגעתי אלא אולי אפילו להפך - דווקא בשנה האחרונה פרצתי יותר גבולות בקריירה שלי ונכנסתי לסוכנות מובילה כמו PRIME CULTURE בבריטניה - שזה מקום שידוע שפחות אוהבים אותנו".
לרוב, הוא מספר, הנושא אפילו לא עולה: "גם כשאני מנגן במקומות ששייכים למוסלמים - לא מרגיש שאני מקבל יחס אחר. אני מהצד שלי תמיד משתדל להגן ולהסביר את ישראל. אני משתדל לנגן בארץ כמה שאני יכול. לבוא לעשות טוב ולשמח את הקהל" - זאת למרות, ואולי בגלל, שיש הרגשה של ירידה בסצנה המקומית, לדבריו. "הרבה מועדונים נסגרו ויש הרבה בעיות, אבל הקהל הישראלי הוא קהל מאוד חם ואני באופן אישי תמיד מקבל כאן אהבה".
ביולי, השיק סרגה לייבל משלו בשם Stardust. "אני משחרר קטע בלייבל כמעט כל חודש יש כבר הצעות מלא מעט אומנים, כולל מאומנים ישראלים, שממש רוצים להחתים קטעים בלייבל. המטרה שלי היא להביא את הלייבל לכל מקום ולעשות מסיבות באיביזה, ניו יורק, מיאמי וגם בתל אביב. אני ארצה להביא אומנים גדולים מהשורה הראשונה גם לארץ - חשוב לי מאוד לעשות פה דברים גדולים ולהביא את הסצנה של האוס והטקהאוס לישראל".
לארץ היה שמח להביא כמה מהשמות המובילים בעולמות המוזיקליים שלו: "מודימן שהוא השראה מאוד גדולה שלי, מייקל ביבי, פאווסה והאחים מרטינז" ומה הוא חושב על הסאונד הישראלי? "זה לא סוד שהסאונד הישראלי בעלייה מטורפת. אומנים מהשורה הראשונה מנגנים טראקים של ישראלים בכל מקום וזה גורם לי להיות גאה בטירוף. בכל מקום שאני הולך מדברים על דיג'ייז ישראלים. מיטה גאמי ואדם טן עושים עבודה אדירה וגיא גרבר כמובן שהוא השראה".
כשמדברים על דיג'ייז ישראלים באיביזה, שם שעולה שוב ושוב הוא גיא גרבר - וגם בשיחה עם סרגה. "הוא תרם לי לקריירה בצורה מטורפת. אם זה להביא אותי להפקות שלו ברחבי העולם, לייעץ לי על מלא דברים, להחתים מוזיקה שלי. הוא מאוד מאוד מוערך, במיוחד באיביזה והוא האומן הישראלי הכי גדול שיצא מכאן. מה שהוא עשה בעשור האחרון יהיה קשה מאוד לאומנים אחרים לעשות".
ומה עם חיים אישיים? "לא קל למצוא זמן לזה. אני כן יכול לספר שאני כנראה אעבור לגור בחו"ל בקרוב. קשה מאוד לחיות על קו ישראל-חו"ל וקשה מאוד לעמוד בטיסות האלה. בשבילי הגיע הזמן לפרוש כנפיים ולנסות קצת דברים אחרים אבל ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה המקום הכי חשוב לי בעולם".