אייל גולן נבחר לזמר השנה במצעד השנתי של ישראל תשע"ד, על ידי גולשי mako, צופי ערוץ 24 ומאזיני רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה ורדיו חם אש.

גולן הוציא השנה את האלבום "ימים יגידו", שכלל את הסינגלים "מבעד לדמעה", "מתפלל", "צללים של דמותה, "הלילה תרקדי" ו"ואולי ביום יפה". בעקבותיו יצא גולן למופע חדש, ואף הופיע פעמיים באיצטדיון בלומפילד עם שרית חדד וניקוס ורטיס, מופע שזכה כאן במצעד בתואר "מופע השנה". אבל כל מה שקרה השנה לגולן קרה בצל הפרשה הקשה שעברה עליו.

עוד במצעד השנתי:

לאסי עזר ודפנה לוסטיג, מנחי המצעד שראיינו אותו, אמר גולן: "זו פעם רביעית ברציפות שאני זוכה ב'זמר השנה'. אבל השנה זה הרבה יותר חשוב לי, אחרי שנה לא קלה זה לא מובן מאליו הבחירה הזאת, והכל זה הקהל שלי. הפרס הזה זה במיוחד פרס שלהם, של הקהל שהולך איתי דרך, שתמך, שלא עזב לרגע, הפרס הזה שלהם כמו שהוא שלי".

דפנה לוסטיג: עברה עליך שנה לא קלה.
אייל גולן: "השנה היתה לא קלה. מבחינה מוזיקלית היתה לי שנה מדהימה, הוצאתי אלבום שמכר תוך שבוע 70 אלף עותקים, משהו שלא קרה הרבה זמן במדינה שלנו. אחר כך המופע עם שרית חדד וניקוס ורטיס, בבלומפילד, יומיים רצוף".

אסי עזר: זה כבר להיות רוק-סטאר.
אייל גולן: היה פשוט מדהים. הגעתי לשם, לא ידעתי מה לצפות, ראיתי במה ענקית כמו בהופעות של חו"ל. היו 32 אלף איש ביומיים, זה היה מדהים. כל רגע על הבמה התרגשתי. יש לך כל כך הרבה שירים ואתה צריך לצמצם את זה לארבע שירים שלך, ואחר כך הדואטים, אתה בוחר ממש בפינצטה את מה שאתה מבצע. בסופו שח דבר אנשים יצאו מאושרים וזה הכי חשוב. אתה עולה לבמה, שר ומופיע, ואחר כך התגובות של האנשים עושות לך יותר מההופעה עצמה, והן היו מטורפות".

"בשנה הקרובה אני אתחיל ללכת לטיפת חלב"

דפנה לוסטיג: מה התכנונים לשנה הקרובה?
אייל גולן: "בשנה הקרובה אני אתחיל ללכת לטיפת חלב. לרוסלנה יצאה קצת הבטן. היא  חודש שביעי וחצי, זה ממש קרוב. חוץ מזה שאני עומד להיות אבא, בעזרת השם, אז הרבה מופעי קיץ הפכו למופעי סתיו בגלל המלחמה. אחר כך יש לי מופעי חורף ובמקביל כבר אוסף חומרים לאלבום הבא".

אסי עזר: לא הפסקת לעבוד. מה עם לנוח. לא בא לך קצת לנוח?
אייל גולן: "אני תמיד אומר שאני אנוח בסוף. תן לעשות. כל עוד אני יכול, תודה לאל יש כוח ואני בריא, אז תן לי לעשות. אני אנוח בסוף. עכשיו אני נהנה מזה. נהנה להופיע, לשמח אנשים, וזהו, כיף גדול".

אסי עזר: מי צריך לבקש סליחה ממך, וממי אתה צריך לבקש סליחה?
אייל גולן: "אני רוצה לבקש סליחה מאנשים שפגעתי בהם, אני לא יודע מי הם. אני אשמח מאוד להגיד כאן סליחה - סליחה אם פגעתי, אם נפגעתם, כל מי שנפגע ממני, אני מתנצל מעומק הלב. מי צריך לבקש ממני סליחה? הרשימה ארוכה מדי".

דפנה לוסטיג: אני צריכה לבקש ממך סליחה. שפטתי אותך לחומרה מדי.
אייל גולן: "כל כך הרבה אנשים דיברו בתקופה ההיא. היו הרבה אמוציות. אני מקב את ההתנצלות שלך באהבה גדולה, זה בסדר".