יובל דיין, בת ה-19, חיילת בלהקה צבאית, נבחרה לזמרת השנה במצעד השנתי של ישראל תשע"ד, על ידי גולשי mako, צופי ערוץ 24 ומאזיני רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה ורדיו חם אש.

דיין הוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה "לאסוף", בו יצרה חמישה מהשירים. מהאלבום יצאו הסינגלים המצליחים "אל תאמר"השיר המושמע ביותר השנה ברדיו הישראלי, "מי אני מולם", שיר הנושא "לאסוף", הדואט "צבעים" עם אמיר דדון, "פעם אחת", "עד שתחזור", וכמובן "שאריות של החיים". במקביל יצאה דיין לסיבובי הופעות מצליחים, ושיתפה פעולה על הבמה עם שלומי שבת ואמיר דדון.

עוד במצעד השנתי:

לאסי עזר ודפנה לוסטיג, מנחי המצעד שראיינו אותה, אמרה יובל דיין: "היתה לי שנה מלאה בדברים. קשה לי לסכם אותה בכמה משפטים. ניהנתי מכל רגע. הוצאתי אלבום ראשון, התגייסתי לצבא, שרתי עם הרמטכ"ל".

דפנה לוסטיג: הצבא מקל עליך עם הקריירה?
יובל דיין: "יכולתי לבחור לעשות תפקיד מ-8 עד 12, אבל לא ביקשתי עדיפות, או משהו כזה. רציתי לעשות צבא כמו שצריך ולא לדלג על הפרק הזה. יש התחשבות עצומה מצידם. זו מערכת כזו שכאשר אתה הולך איתם בסבבה, יש מין יד לוחצת יד, מתחשבים, ועושים מה שצריך בהתאם".

אסי עזר: חשבתי שעשית טעות ענקית כשיצאת מהתוכנית רגע לפני הגמר, כי מי מוותר על האופציה לזכות?
יובל דיין: "ואז מה? ואז אתה זוכה, ואז מה? בוא נפתח את זה רגע. עזוב את העניין הזה רגע של לפרוץ למעלה. אם אני באמת רואה את עצמי כמי שנשארת בתעשייה, בתחום, לעוד הרבה שנים, אפילו חמישים-שישים שנה, אני אלך איתך רחוק. אז מה, עכשיו ישר לרדוף? את הצעדים הראשונים הכי חשובים, אלה של ההתחלה, של לטפס, ללמוד, להכיר את העולם הזה, יש ככה בספרינט? רגע, שנייה, לנשום את זה רגע, לעכל, לעשות את הפניות שאתה רוצה".

דפנה לוסטיג: בשנה שעברה היתה פה שרית חדד כזמרת השנה.
יובל דיין: היא מפרגנת. אני מרגישה לטיפה חמה מצידה.

על רעמת השיער המפוארת שלה אמרה דיין: "צריך פשוט לתת לו. לא להילחם בו, לא לאסוף אותו ולסרק אותו. פשוט לתת לו". כמו כן סיפרה: "נכנסתי השנה חזק לעניין של הספורט, אני רצה הרבה וחדר כושר עושה לי ממש טוב. אני מוצאת זמן להכל".

לסיום, ביצעה יובל דיין באולפן את השיר "אל תאמר", שכתב גלעד כהנא והלחין דודו טסה.