הזמר והיוצר רותם כהן בן ה-34 נבחר ל"פריצת השנה" במצעד השנתי של ישראל תשע"ד, על ידי גולשי mako, צופי ערוץ 24 ומאזיני רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה ורדיו חם אש.

כהן, שהתראיין כאן כבר באוגוסט שעבר עם הכותרת "הדבר הבא במוזיקה", הוציא השנה את אלבום הבכורה "אל העולם שלך", שכלל להיטים כמו אני יודע", "מפריז ועד ליפו", "כמעט שהתרגלתי", "גם אני" ושיר הנושא "אל העולם שלך". לאחרונה צורף אליו השיר "רק תחזור", שיצא בזמן מבצע "צוק איתן". במקביל העלה כהן מופע מצליח ביותר, כשלרוב ההופעות שלו אוזלים הכרטיסים מראש.

כמו כן ברזומה של כהן יצירת להיטים גדולים כמו "כשאחר", "נגעת לי בלב" ו"אתן לך" (וגם "קל כל כך", "רציתי להגיד לך" ו"דה ז'ה וו") לאייל גולן, שהחתים אותו כבר לפני חמש שנים עם הסינגל "נשמע לי טוב". ולאמנים נוספים: "מה ששלי שלך" ו"כשנגיע הביתה" לשלומי שבת, "כמו בימים" לעומר אדם, "עובר בסמטאות" לבועז שרעבי, "אנא בחיבק" לנסרין קדרי, "תביט בי" למורן מזור, "הכל בראש" לעידן יניב ועוד.

עוד במצעד השנתי:

לאסי עזר ודפנה לוסטיג, מנחי המצעד שראיינו אותו, אמר רותם כהן על הזכייה שלו: "קיוויתי, רציתי, עבדתי, והנה זה בא. כשכתבתי את 'אל העולם שלך' לא ידעתי שהוא יהיה להיט. הייתי בלופ כזה של כתיבה לאחרים, העברתי להם שירים, לא חשבתי שאני מספיק ראוי לעמוד על הבמה בעצמי. את 'אל העולם שלך' העברתי לזמר שאמר לי שהשיר לא מתאים לו. הרגשתי שאני לא ישן טוב בלילה. כשמסרתי את שאר ה'ילדים' שלי ל'אימוץ', חשבתי שאני לא מספיק בשל לטפל בהם ולגדל אותם, וב'אל העולם שלך' היתה הנקודה שהרגשתי שזה שלי, שאני מספיק ראוי היות אבא".

אסי עזר: הוא נכתב על מישהי ספציפית?
רותם כהן: "כן, ברור. זה תמיד נכתב על אדם ספציפי. אבל כל שיר מהמקום שלו. את 'דה ז'ה וו' כתבתי לאייל ואני לא גרוש שאומר 'כשבאתי לאסוף את הילדים'. אני צריך להתחבר לנשמה ואז זה קורה".

אסי עזר: אתה שלם היום עם שיר התגובה לראיון של אילנית לוי, "קל כל כך"?
רותם כהן: "אני שלם איתו מאוד. אני לא שלם עם ההגדרה שלך, שזה שיר התגובה לאילנית. אני קראתי בזמנו את מה שקראתי, ואני מאוד אוהב את אייל, קרוב אליו מרגיש מאוד מחובר, אז הרגשתי את הכאב, ומתוך זה יצא השיר. זה לא שהוא אמר לי להכין שיר, ממש לא. ממש חששתי לצלצל אליו או לסמס לו, ובסוף סימסתי לו שאני חייב לדתף אותו בשיר והוא רצה לשמוע".

"אייל גולן הוא הוא הדוגמנית הכי יפה לדברים שאני עושה"

דפנה לוסטיג: איך זה באמת לעבוד עם אייל גולן?
רותם כהן: "מדהים, מדהים. כי מה אני יכול לבקש כאחד שמייצר שירים? הוא הדוגמנית הכי יפה לדברים שאני עושה. מה אני צריך יותר מזה שאייל ישיר את השירים שלי, או עוד כמה זמרים שבחרתי לכתוב להם, כמו שלומי שבת. אני לא מחפש משהו שהם יאהבו, אני כותב מתוך עצמי, ואם זה מרגש אותי, אז זה מרגש".

אסי עזר: ועכשיו כשאתה זמר בזכות עצמך, זמרים פוחדים שלא תיתן להם את השירים הכי טובים?
רותם כהן: "מן הסתם, למרות שזה לא נאמר. עכשיו, כשיש לי פה, וכשיש לי קהל כל כך מסור, שמסור אלי כמו שאני מסור למוזיקה שלי, וזה מדהים, אז עכשיו הם יתעצבנו עלי אם אני אן שיר טוב למישהו אחר".

דפנה לוסטיג: ממי אתה צריך לבקש סליחה השנהן?
רותם כהן: "אולי מההורים שלי, דוקא לא ע עכשיו, על פעם. על זה שאני עץ שהניב פירות אחרי הרבה שנים".

דפנה לוסטיג: ועכשיו תעבוד על להיות זמר השנה?
רותם כהן: "אני מתקרב עם האלבום ל'אלבום זהב', אז זה בא לי כזה..רק שימשיך ככה, אמן".