הזמרת אתי אנקרי חוזרת לבמה ולהופעות בעקבות האלבום "הניגון שלך", שיצא לפני כמה חודשים וכלל את שיר הנושא והקליפ "הניגון שלך".

"החומר של האלבום בשבילי הוא חומר מאוד פרטי, קטן וקרוב, לכן היה לי קצת קשה לשחרר אותו", אומרת אנקרי. "כשמדובר בטקסטים שלי זה מוריד אותי, זה מחייב יותר, זה יותר מדמי ומבשרי, מאוד חשוף. יותר חשוף לשיר שירי אהבה לאלוהים משירי אהבה רגילים".

הצלחת אלבום הבכורה של אתי אנקרי, "רואה לך בעיניים", שיצא ב-1990, הבהילה אותה. "מאוד רציתי שזה יצליח, אבל זה כמו אדם שנחשף פתאום לאור חזק, אז הוא לא יכול לראות", היא אומרת.

לפני 15 שנה חזרה אתי אנקרי בתשובה, אבל מעולם לא הפסיקה להופיע. "כל פעם לפני שאני עולה לבמה  אני במתח כי אני לא יודעת מה יהיה".

-כאישה דתיה, כמה קשה זה להופיע? יש משהו לא צנוע בלהופיע.
"אתה נכנס לי לנקודה פרטית ועדינה שאני מעדיפה לא לדבר עליה".

המקום שאנקרי מרגישה בו הכי בנוח הוא באולפן הביתי שלה. במשך תשע שנים היא נכנסה אליו מדי כמה ימים כדי להקליט עוד קטע קטן לאלבום החדש. "לפעמים, בגלל שהאולפן בבית, זה לוקח יותר, כי אז אני לוקחת את כל הזמן".

בני משפחתה של אנקרי מעורבים באלבום - אחיה יוסי מנגן ושר את אחד השירים, ובתה מעיין בת ה-17 מתופפת ומנגנת בפסנתר. "אני מבקשת ממנה: 'בבקשה מעיין, עוד טייק, זה אולפן, זה רציני עכשיו, זה לא כמו בבית במטבח', והיא אומרת: 'אמא, די, נו, עזבי אותי אין לי כוח', ואז אני מתחננת ואז היא מסכימה. "תשמע, אין מה לעשות", אומרת הבת.

סיבוב ההופעות החדש של אתי אנקרי ייפתח בשבוע הבא באולם "צוותא" בתל אביב. "אני ממש מרגישה שכאילו הנפש שלי מתחילה להתפשט על כל הארץ, וזה ממש כואב לי בגוף, וזו בעיה", מציינת אנקרי לסיום.

>> איציק קלה באלבום מחרוזות חדש: "מאז ולתמיד"