שש עשרה שנה אחרי שקיימה את הופעתה האחרונה באמפי חוף דדו בחיפה לעיני קהל של אלפי צופים, חוזרת בשבועיים האחרונים להקת הPאנק החיפאית "קילר הלוהטת" בהנהגתו של יורם מארק-רייך לפעילות, עם שני חידושים לשירים ותיקים ואלבום שבדרך. לפני שבועיים חשפנו כאן בבכורה את  החידוש ל"אני רוצה להיות ראש הממשלה" והיום מצורף לראיון החידוש ל"עיר של בתולות", שהוקלט ב 1983 במימון עיריית חיפה כשיר שנועד להביע רגשי פטריוטיות לעיר הכרמל. שני השירים הוקלטו מחדש כדי לאפשר לתחנות הרדיו שמשדרות כיום רק מדיסקים או ממחשב לחזור ולהשמיע את הלהקה.

"בחרנו את 'אני רוצה להיות ראש הממשלה' בגלל שאנחנו מאוד מבואסים ממה שקורה במדינה הזו. תקופת הבחירות מאפשרת לנו לצעוק בפרצופם של הפוליטיקאים שהם צבועים ושקרנים, שכל מה שמעניין את רובם זה הג'וב, העוצמה והתחת על הכיסא, ולא ענייני המדינה. השחיתות בצמרת מעוררת בנו חלחלה. לדעתנו, החוק צריך להתייחס בענישה כפולה ומכופלת לפוליטיקאים שסרחו", מסביר רייך. "את 'עיר של בתולות' חידשנו כי אריאל קרס מ'השפן הנכון', שיזם את הקאמבק שלנו, מאוד אוהב אותו וזו הייתה בחירה שלו".

-איך קרס יזם את הקאמבק?
"הוא פנה אלי בקיץ האחרון והציע שאבוא להקליט איתו מחדש את 'אני רוצה להיות ראש הממשלה!' ואולי עוד שיר או שניים שלנו שהוא אוהב. לא רציתי לבאס אותו אז השבתי בחיוב. חשבתי שאתרום את קולי ובזאת יסתכם העניין. אבל המפגש המחודש עם אולפן ההקלטות ועם השירים הישנים הצית בי מחדש את ההתלהבות. גדי הר-שי וירון דקל, מההרכב הישן, הצטרפו אליי להקלטות וגם הם נדבקו מחדש בווירוס הקילרי, והעניין החל להתגלגל מעצמו".

אין תמונה
חיפה חיפה, עיר עם בגדים מצחיקים מתחילת האייטיז. קילר הלוהטת

העניין, כמו שמארק-רייך מכנה את התופעה, התחיל בחיפה של 1976. שני תיכוניסטים בני 16, יורם מארק-רייך וירון דקל, הקימו את "קילר הלוהטת", על שם קריסטין קילר, נערת השעשועים שהפילה את ממשלת בריטניה ב-1963 בעקבות פרשיית הסקס בה היתה מעורבת. עד מהרה הפכה "קילר" ללהקת הרוק הכי לוהטת בחיפה והסביבה, כולל הבסיסטית המיתולוגית מוניקה סקס, שכידוע שימשה השראה ללהקה בשם זה.

"בחגיגות יום העצמאות בחיפה בשנת 82' הזמינו אותנו לבמה הראשית", נזכר רייך. "בחצות התחלנו לנגן והגיעו פתאום שוטרים וסימנו לנו להפסיק. ניסינו להבין למה, והם הראו לנו בתנועות עצבניות שהשעה כבר מאוחרת. בכל זאת, אנחנו בחיפה, עיר הפועלים, והתושבים צריכים ללכת לישון. התעלמנו מהם, אז בתגובה הם ניתקו לנו את החשמל באמצע ההופעה. הקהל התעצבן על השוטרים וגם אנחנו חטפנו עליהם קריזה, אז הם עלו לבמה וגררו את כולנו למטה, כיבו אורות, ופיזרו את ההפגנה. ככה זה בחיפה. עכשיו, אגב, הרבה יותר גרוע".

הופעותיה של קילר הלוהטת הצטיינו במיטב הפירוטכניקה של אותה תקופה. "השיא היה ב-1985, במופע שערכנו בקולנוע דן בתל אביב", ממשיך רייך להיזכר. "לבמה זינק מעריץ משולהב שהיה חייל במדים עם תת-מקלע, וכיוון את הנשק לקהל. כולם היו בטוחים שזה עוד גימיק שקשור להופעה, אבל אנחנו קפצנו עליו וממש נאבקנו בו כדי להוציא מידיו את הנשק. לא יודע מה עבר לו בראש, אבל זו בהחלט היתה יכולה להיות ההופעה האחרונה בהחלט שלנו".

באותה השנה יצא גם אלבומה היחיד של קילר "דופקים את הלבנים" בחברת התקליטים "הליקון", מעין אלבום אוסף הכולל 11 שירים, שנחשב כיום לפריט אספנים. האלבום יצר רעש ומהומה בגלל העטיפה הבעייתית שהראתה ישבן חשוף, ובגלל כמה הצהרות פרובוקטיביות שנכללו בו. חנויות סירבו להציגו בחלון הראווה שלהן, או בכלל למכור אותו, ומי שהצליח לרכוש עותק ראה עצמו בר- מזל במיוחד.

האלבום סימן גם את סוף דרכה של הלהקה. "קילר הלוהטת" קיימה סבב הופעות פרידה, וחבריה נפוצו לכל עבר עקב צאתו של יורם מארק-רייך ללונדון. ב 1990 חזר והקים את הלהקה מחדש. הוקלטו 15 שירים חדשים וצולמו 3 קליפים. כמה שירים, כמו "דיסנילנד לא מחכה לי", "לא בא לי" וגירסת כיסוי ל"חנה'לה התבלבלה" מצאו את דרכם לאלבומי אוסף שונים. שאר השירים נותרו בכספתץ "אני מניח שלאור העניין הגובר בלהקה נוציא איזשהו אוסף כפול, או את 'דופקים את הלבנים' עם שירי בונוס", אומר היום רייך. שלוש שנים לאחר מכן הלהקה פורקה בשנית.

בימים אלו חזרה "קילר" לעבוד על אלבום החדש. "הוא יהיה חזק יותר, מהר יותר, גבוה יותר", מבטיח רייך. "יש למשל שיר בשם 'דנה' שכולם נדלקו עליו. כתבתי אותו באנגליה לפני 22 שנים והקלטתי אותו על 8 ערוצים. רק שכיום אני לא מגיע לגבהים של פעם, אז שינינו את הסולם 6 פעמים, ויש לנו את השיר בגרסאות שונות של מטאל, גותי, אייטיז, דאנס, סמית'ס ומה לא. בסופו של דבר, החלטתי לחזור לסולם המקורי, והבאנו את פבלו רוזנברג, שישיר את הגבוהים".

-ומה לגבי הופעות?
כמו שאמרתי, העניינים מתגלגלים מעצמם. בהתחלה חשבנו להסתפק בהקלטת שני החידושים, אבל התיאבון גבר והתחלנו לעבוד על אלבום שלם, עם שירים חדשים. במקביל, מגיעות אלינו פניות להתחיל להופיע. כנראה שזה גם מה שיקרה".