מאיה רוטמן 09 (צילום: אביר סולטן)
"רואה החשבון שלי כועס עלי עד היום כי לא הסכמתי להשתתף בפסטיגל". מאיה רוטמן|צילום: אביר סולטן

חברת התקליטים NMC יונייטד, בראשות המנכ"לית פנינה אדרי, קיימה אתמול במועדון רדינג 3 בנמל תל אביב מצגת לחמש זמרות, שהופיעו במיטב שיריהן החדשים. החמש הן תמר אייזנמן, שהוציאה את אלבומה המלא השני "Gymnasium", מאיה רוטמן וענבל סמדר וליאת בנטוב (צמד "שתיים") עם אלבומי בכורה ומרב סמן-טוב, שנמצאת בשלבים ראשונים של הקלטות וסינגל ראשון שלה צפוי רק אחרי החגים.

עבור מאיה רוטמן, אלבום הבכורה בהפקתו המוזיקלית של יפתח שחף (גיטריסט להקת "היהודים" לשעבר), מסיים מסע יצירתי בן קרוב לשלוש שנים, שהחל בסיום העונה הרביעית של כוכב נולד, בה הגיעה עד שלב הגמר וסיימה במקום השני אחרי ג'קו אייזנברג. רוטמן הוציאה שני סינגלים, "ליפול" ו"התיקון של חיי", אבל רק עכשיו מוציאה אלבום, מתוכו כבר יצאו "ממשיכים אחורה" ו"על אש קטנה".

מאיה רוטמן על הבמה עם 8 נגנים

"רואה החשבון שלי כועס עלי עד היום כי לא הסכמתי להשתתף בפסטיגל, ובאמת לוותר על הצעה כזו כשאין לך שקל על התחת זו לא החלטה קלה", אומרת רוטמן. "אבל הייתי חייבת לצאת קודם כל עם המוזיקה שלי וזה תהליך שדרש זמן. הסינגל 'ליפול' היה חלק מהחיפוש, והוא יופיע באלבום שלי בגרסה חדשה. חלק מהשירים היו קיימים במגרה עוד לפני כוכב נולד, ומי שיקשיב להם יקבל פיסות מהחיים שלי והדרך שעברתי בשנים האחרונות. 'כוכב' זה חלק מהמסע, אבל לא כל העניין".

רוטמן הופיעה באירוע עם הרכב שכלל שמונה נגנים, כנראה כדי לשחזר על הבמה את הסאונד הבומבסטי של גרסאות האולפן. "בהתחלה גם אני נבהלתי מחומות הסאונד שיפתח העמיס על השירים שלי", אומרת רוטמן. "אבל בהדרגה קלטתי שאני אוהבת את הגודל הזה. ברור לי שהופעה עם שמונה נגנים זו פריבילגיה חד פעמית, וגם הרדיו מתייחס די בחשדנות לסינגלים שכבר יצאו וזה בסדר גמור בעיני. הדרך שלי לא תהיה קלה, ומה שלא יבוא מהרדיו יבוא מקהל בהרבה הופעות. אני מוכנה לזה".

תמר אייזנמן: "יש לי ציפיות גבוהות מהאלבום"

כוורת מופע זמרות תמר אייזנמן (צילום: רועי ברקוביץ')
מופתעת מעוצמת התגובות. תמר אייזנמן|צילום: רועי ברקוביץ'

מי שכבר לא צריכה לחשוש מתגובות הרדיו היא הזמרת והגיטריסטית תמר אייזנמן, שלהיטה "Hit me" הפך ללהיט השמעות. "אני עדיין מופתעת מעצמת התגובות", היא אומרת. "אני הולכת ברחוב ושומעת אנשים מזמזמים את השיר. פעם אחת אפילו ניגשתי לאיש אחד ושאלתי אם הוא יודע מה הוא שר, אז הוא ענה: 'משהו ששמעתי ברדיו'. עניתי לו: 'זה שיר שלי'".

האלבום של אייזנמן, כמו קודמיו, כולו באנגלית. "גם אם יש תחושה שבחברת התקליטים מצפים ממני לשיר בעברית, אני לא מתחייבת מתי זה יקרה", היא אומרת. "יש לי ציפיות גבוהות מהאלבום, כי הוא הרבה יותר מגובש ומדויק מקודמו, שיצא בהפקה עצמאית והיה סוג של פרויקט למיטיבי לכת".

הקאמבק של עו"ד מרב סימן טוב

מרב סמן טוב, זמרת-יוצרת ירושלמית, הוציאה לפני שבע שנים אלבום בכורה משובח בשם "מאמינה במלאכים" בלייבל העצמאי "הצוללת הצהובה" של המוזיקאי אצ'ה בר. שירים כמו "אם תבוא", "החורף הזה" ו"איסתנא" הושמעו ברדיו אך האלבום לא נמכר היטב, הקלטות אלבום שני נגנזו, ואחרי שהלייבל נסגר השלימה סמן טוב לימודי משפטים ועבדה בשנים האחרונות כעורכת דין.

"ההתמחות שלי הייתה חוזים, כך שבמגעים מול חברת התקליטים הייתי מסודרת, אבל אני כבר לא במקצוע", מסבירה סמן טוב. "הבנתי שהחיים שלי זה מוזיקה, ואם אני ממשיכה לכתוב ולהלחין כל הזמן סימן שזה מה שנועדתי לעשות. את האלבום השני עצרתי בזמנו, למרות שהוא כבר היה מוקלט. הרגשתי שזה לא הכיוון בו אני רוצה ללכת. האלבום החדש ישקף את מי שאני כיום, הרבה יותר נשית ובוגרת, והולכת עד הסוף עם האמירה שלי. אני עובדת עם עמוס בן דוד ("כוכב נולד") כמפיק מוזיקלי, ומקווה להתחיל להופיע כמה שיותר מהר כי הגעגועים לבמה מתחזקים ככל שהעיסוק ביצירה הופך שוב יומיומי עבורי".

צמד "שתיים": "הכתיבה מתחלקת בנינו שווה בשווה"

ענבל סמדר ליאת בנטוב שחור-לבן (צילום: שי כהן-ארבל)
"אין עוד צמד כמונו". שתיים|צילום: שי כהן-ארבל

הצמד "שתיים" הן ענבל סמדר וליאת בנטוב, היוצרות ומופיעות יחד כבר כמה שנים. לחשיפה הגדולה הראשונה זכו כאשר ריטה בחרה להקליט את "אני גרה מול המים", שהלחינה סמדר למילותיו של יוסי בנאי המנוח, לאלבומה "רמזים" בשיתוף בנות "שתיים" בקולות רקע. עד עתה הוציאו את הסינגל "עוד מעט", מתוך אלבום שהפיק מוזיקלית ניר אוורבוך.

בנטוב: "האמת היא שאין כיום בארץ עוד צמד נשי שבנוי על שתי גיטרות אקוסטיות ושירה. ניר אוורבוך קלט שזה הבסיס לעבודה איתנו ולכן הקליט את השירות והגיטרות בהתחלה ואת כל הכלים הוסיף אחר כך. גם תהליך הכתיבה מתחלק שווה בשווה בין שתינו. לפעמים אני מביאה מילים וענבל לחן, לפעמים להיפך, לפעמים הכול מתערבב".