קילר הלוהטת - אני רוצה להיות ראש הממשלה (תמונת AVI: מומה)
לוהטים. הקילרים|תמונת AVI: מומה

"אני נדהם לגלות בני 15 ובני 17 שמכירים את השירים שלנו", אומר יורם מארק רייך, סולן, גיטריסט ומנהיג להקת "קילר הלוהטת", לרגל הוצאה מחודשת של אלבומם המותולוגי "דופקים את הלבנים". "צריך לזכור שהאלבום שלנו, שיצא ב-1985, הפך לנדיר ביותר".

האלבום יצא לאחרונה בגרסת "רימאסטר" חדשה פלוס אלבום בונוסים, הכולל גרסאות מיוחדות ושירים שהוקלטו מחדש יחד עם אורחים. "כאשר יצא התקליט המקורי ב-1985, ניתן היה לדחוס עליו רק 22 דקות בכל צד", מספר רייך על אלבום הבונוס. " אז נאלצנו לוותר על כמה להיטים קטנים מהאייטיז כמו 'המלכה השחורה', 'תני לי אהבה' ו'לא רוצים לרקוד עם מירי', שיצאו רק על גבי תקליטי שדרים".

"בנוסף, היו לנו שירים נדירים שהוקלטו על סלילים ומעולם לא הועלו על ויניל. כמו כן יש גם חמישה שירים שהוקלטו מחדש, מתוכם שלוש גרסאות חדשות ללהיטים ישנים שלנו - 'אני רוצה להיות ראש הממשלה', 'עיר של בתולות' ו'המלכה השחורה', שזכו לפרשנות מוזיקאלית מחודשת".

באלבום הבונוס אפשר למצוא גם שיתוף פעולה עם אריאל קרס ("השפן הנכון") שהוא המנוע מאחורי הקאמבק של "קילר" וכן עם חברי להקת "יוסלס איי. די.". "גם הם יצאו מחיפה וכבר בתחילת דרכם שמתי לב אליהם, כי הם עשו מוזיקה שמאוד הזכירה את מה שאנחנו עשינו בתחילת הדרך", אומר רייך. "ההיכרות הקרובה שלי הייתה בעיקר עם הגיטריסט גיא כרמל, שעבד בחנות דיסקים במרכז הכרמל".

"הזמנו אותם להקליט איתנו קולות לארבעה-חמישה שירים, והם תרמו הרמוניות מופלאות. הם גילו התלהבות ושיתפו איתנו פעולה בשמחה. אנחנו אוהבים את אותם הסגנונות, ומושפעים מאותם מקורות, אם כי נראה לי שקשת הסגנונות ש'קילר' מבצעת רחבה יותר כי אנחנו נוגעים גם במטאל וברוק גותי. באלבום האוסף יש רק שני שירים בהשתתפותם, והשאר ייצאו באלבום החדש".

אין תמונה
קילר הלוהטת בהרכבה המקורי, שנות ה-80'

"נוציא את אחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו אי פעם בארץ"

-כלומר "קילר הלוהטת" מקליטה אלבום חדש לגמרי?
"בטח, ההקלטות בשלב מתקדם מאוד. חלק מהשירים כבר בשלב המיקס. יש לנו שנים-עשר שירים מוקלטים, ואולי נקליט עוד שניים-שלושה. ההקלטות מושכות אלינו המון מוזיקאים שבאים להאזין ולתת פידבק. אני לא רוצה להשתחצן, אבל הם אומרים שזה הולך להיות אחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו אי פעם בארץ. יש נגנים מאוד ידועים שמתלהבים מאוד ושואלים אם נסכים לצרף אותם לשורות הלהקה. חלקם גם משתתפים בהקלטות.

"השירים באלבום הזה יהיו מאוד מגוונים, חלקם יהיו רדיו-פרנדלי, אבל בלי לרדת לזנות. השירים נכתבו ברובם במהלך השנה האחרונה, אבל יש גם כמה הפתעות, כמו 'חיפה נשרפת!', השיר הראשון של קילר הלוהטת, שירון דקל ואנוכי ביצענו כבר בגיל 16 כשנחשפנו לתופעת הפאנק. הביצוע המקורי נעלם, אבל הקלטנו אותו עכשיו מחדש בחדווה רבה ועם אנרגיות של בני 16 והאלבום צפוי לצאת לקראת סוף הקיץ".

"התחת על העטיפה הוחרם על ידי חנויות מוזיקה"

אין תמונה
"קילר הלוהטת". עטיפת האלבום המקורי

-ומה לגבי הופעות?
"הלהקה עובדת במרץ רב על אלבום הקאמבק. אנחנו עסוקים כיום ביצירה ובהקלטות חדשות. אם נתחיל להופיע עכשיו, נצטרך להקדיש אנרגיות וזמן לחזרות אינטנסיביות. אנו מעדיפים לסיים את ההקלטות, ואז לקדם את האלבום החדש בסיבוב הופעות. חוץ מזה שאנחנו לא כאן בשביל הכסף. פעם באמת רצינו לכבוש את העולם, ואילו כיום אנחנו עושים מוסיקה להנאתנו. למרבה השמחה, יש רבים אחרים שאוהבים גם הם את המוזיקה שלנו".

-אולי סוף סוף תגלו לנו של מי התחת שעל עטיפת האלבום?
"המעריצות מוזמנות לבוא לבדוק. אנחנו לא מגלים. האמת, שכאשר יצא האלבום המקורי, ב-1985, התחת הזה הביא לנו הרבה תשומת-לב, אבל רוב החנויות החרימו את התקליט ולא הציגו אותו בחלונות הראווה או שבכלל סירבו למכור אותו".