20 הגדולים של העונה - דורון אזולאי (צילום: נועה יפה)
דורון אזולאי: "לא רוצה שירחמו עליי"|צילום: נועה יפה

דורון אזולאי, בת 20 ממגדל העמק, התבלטה במהלך העונה בזכות גוון קולה המיוחד, שנע על הסקאלה בין פופ מזרחי למוזיקת סול שחורה. לא אחת חטפה מצד השופטים הערות על כך שהיא לא מספיק מרגשת, שאין לה "חום מזרחי". השבוע היא מצאה את עצמה מפורקת על הבמה, מרגשת בעל כורחה, מנסה להיאחז במילות השיר דרך הדמעות שחנקו אותה, ואת כל הנוכחים באולפן. בעוד המתמודדים האחרים הקדישו את השיר לאימהות הנרגשות שישבו בקהל, עבור דורון הקדשה שכזאת הייתה הרבה יותר מורכבת.

כשהייתה בת 8, אמה נפטרה במפתיע ממחלת הסקלרודרמה, מחלה הפוגעת ביכולת החיסונית של הגוף. בתוך פחות מחודש מרגע אבחון המחלה מצאה האם את מותה, וחייה של משפחה שלמה השתנו מהקצה אל הקצה.  בגיל צעיר היא הבינה שגם ההתמודדות האישית שלה עם האבל משליכה על כל הסובבים אותה.

היית בת 8 כשאמא נפטרה. איך מעכלים מוות בגיל כזה?
"זה היה מאוד מפתיע. לא היינו רגילים בכלל למצב החדש. אבל קיבלתי את זה בבגרות. כל הזמן חשבתי הלאה, חשבתי מה יהיה עם המשפחה. פחדתי שאם אני אבכה, שאם אני אראה שאני נשברת זה יקשה על המשפחה", סיפרה בהתרגשות, "אף פעם לא חשבתי על עצמי, תמיד חשבתי על האחרים וזה מה שביגר אותי ברגע אחד. הייתי ילדה ואמרתי לעצמי שאסור לי לבכות בהלוויה של אמא שלי, הייתי צריכה לתפוס את עצמי. כי אם זלגה לי דמעה יש לי על זה מצפון, שאבא שלי עכשיו רואה אותי בוכה. לא רציתי לשבור אותו, את מבינה?"

כל השנים האלו את מדחיקה את העצב?
"האמת שהתחמקתי מזה כל השנים, אני לא רוצה להתעסק בזה יותר מידי. קודם כל זה משהו שאף פעם לא מתעכל. יש כאלה שכשהם מתכנסים בעצמם בסיטואציה כזאת ימצאו את עצמם שואלים 'למה?'. ואני לא בנאדם ששואל למה. אני בנאדם שלוקח בכל דבר בחיים את הצד הטוב", שיתפה דורון בכאב, ובעיניה החלו מתמלאות בדמעות, " אני מנסה לא להגיע לזה, כי אני באמת חושבת שלא יצא לי מזה משהו בעצם, רק להתעצב עם עצמי. ולכן אני מנסה כמה שיותר להמנע מזה. גם אחרי שאני בוכה ומסיימת לשאול את אלוהים 'למה?', אני אומרת שלכל דבר הסיבה שלו. אלוהים לקח את אמא שלי כדי לבגר אותי, כדי להוציא אותי כמו שאני. אין לי בעצם על מה להתלונן, כל אחד קורה לו משהו רע בחיים ואצלי זה קרה פה".

"אין לי מה להתלונן, לכל אחד קורה משהו רע בחיים"

לדורון שלושה אחים המבוגרים ממנה, כאשר אחותה ריחן, בת ה-28, מלווה אותה כמעט בכל צעד בחייה. "היא הילדה שלנו", מספרת ריחן, ומתארת כיצד הפכה לעוגן המרכזי של המשפחה  ולמקור השמחה המרכזי ברגעי האבל. גם אביה של דורון הוא דמות משמעותית בחייה, ואף מצא אהבה חדשה במקום שמזכיר לדורון את אמה המנוחה:

"אבא שלי יוצא עם אחות של אמא שלי, כבר עשר שנים. שנה וחצי אחרי שאמא נפטרה הם התחילו להיות ביחד. היא לא כמו אמא חורגת או משהו, אבל זה טוב שזה מישהו שהוא כבר קרוב אלייך בדם, מישהו שאתה יכול לתת בו אמון. אין לך מה לחשוש שזה מישהו זר בתוך המשפחה שלך".

דורון התבלטה במהלך העונה בזכות גוון קולה המיוחד, שנע על הסקאלה בין פופ מזרחי למוזיקת סול שחורה. לא אחת "חטפה" מצד השופטים הערות על כך שהיא לא מספיק מרגשת, שאין לה "חום מזרחי". ברגע אחד לא מתוכנן דורון מצאה את עצמה מפורקת על הבמה, מנסה להיאחז במילות השיר דרך הדמעות שחנקו אותה, ואת כל הנוכחים באולפן. עד כה בתכנית השתדלה להסתיר את העובדה שהתייתמה מאמה בגיל כה צעיר אך בערב שכזה הוידוי היה בלתי נמנע.

התרגלנו כבר שבתכניות ריאליטי המתמודדים חושפים את הסיפור שלהם על ההתחלה. למה בעצם לא חשפת את זה עד עכשיו?
"לא דיברתי על זה בתכנית בכוונה. אני לא מסתירה את הסיפור שלי אבל לא רציתי להישען עליו", הסבירה, "אני רואה בתכניות טלוויזיה שאנשים נשענים על הסיפור שלהם יותר מדי וזה לא אמין. אני רציתי לבוא בזכות עצמי – שאף אחד לא יוכל להגיד כלום. ושאני לעצמי אדע שאני פה בזכות הקול שלי נטו. לא בגלל שמרחמים עלי ולא כדי שאני אביא רייטינג – זה מאוד חשוב לי".

שנים הסתרת את זה ועכשיו כולם יודעים. איך את מרגישה עם זה?
"זה מעין סגירת מעגל בשבילי,  גם ביני לבין אמא וגם ביני לבין אלוהים. פעם לא הייתי חושפת את עצמי, גם מול האנשים הכי קרובים אליי והפעם אני חושפת את עצמי מול כולם, עם כל העצב זה עושה הרגשה טובה".

ומה לגבי המשך הקריירה - את רואה את עצמך בגמר?
"אני מאוד שמחה על החשיפה, גם אם אני אודח אני מודה על מה שנתנו לי", סיפרה דורון, "אני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק בתחרות, אבל אני מציאותית. כי אם תשאלי אותי לא נראה לי שאני אהיה בגמר".

למה?
" יש אנשים שכאילו יותר ברור שיהיו בגמר, אבל אני מאוד מפרגנת, כולם חברים טובים. התחברנו כולם, ואין מישהו שיזכה ואני אגיד 'לא מגיע לו', אני מפרגנת לכולם. אני לא חושבת שעוד אגיע רחוק בתחרות, אבל אני לא מודאגת להמשך", אמרה בלי שמץ של נאיביות, "יש לי אנשים טובים שדואגים לי, אני בטוחה שגם אחרי התכנית בעזרת השם אני אעבוד. אם אני אצליח זה כבר תלוי בקהל, אבל בטוח אני אעבוד כי מוזיקה זה מה שאני אוהבת".

זה נשמע שיש ביניכם המתמודדים חברות אמיתית. חשפת בפניהם לפני התכנית את הסיפור שלך?
"לא. יש כמה אנשים שידעו, כי שאלו אותי לפעמים בחזרות 'איפה אמא שלך? למה היא לא באה?'. את יודעת בקטע הכי חברי. והייתי אומרת היא נפטרה, אז הם היו עוברים הלאה. לא פיתחתי על זה שיחה, לא סיפרתי על זה למישהו. היו כמה מתמודדים שאחרי התכנית אמרו לי 'וואו, בכלל לא ידענו'. ובאמת היו בהלם, היו מופתעים. רובם גילו את זה בחזרות או בהופעה עצמה, כי הייתי בצמרמורות ועם הרבה דמעות. כולם מתחילים להבין עכשיו, אבל לפני זה נראה לי שהרוב לא ידעו בכלל".

ואיך היו התגובות אחרי הביצוע?
"התגובות שקיבלתי הרגו אותי", שיתפה, "מאוד התרגשתי, כי אני לא רוצה להכאיב לאנשים, אבל אני שמחה שהצלחתי להעלות לאנשים את האנשים הכי קרובים אליהם".

לפני שאנחנו מסיימות, בטח הרבה אנשים שואלים אותך על הקשר עם השופטים.
"אני מאוד אוהבת את השופטים", אמרה בחיוך, "אני תמיד אומרת שגם אם ירדו עלי בתכנית אני מכבדת את הדעות שלהם וזאת ביקורת בונה בשבילי. אני לא חושבת שהערות שאני מקבלות באות ממקום רע".

לפני שנה, כשצפית בתכנית מהבית, האמנת שככה תמצאי את עצמך על במה אחת עם אייל גולן? שיהיה לזה רייטינג מטורף ושכולם יכירו את הסיפור שלך?

"בחיים לא האמנתי לזה, לא האמנתי שאני אהיה בתכנית. בכלל לא שקלתי ללכת לתכנית בהתחלה – זה תמיד נראה לי משהו רחוק כזה. אייל גולן הוא מהאנשים הכי גדולים בתחום, ועכשיו אני כמו בחלום".

"אייל גולן קורא לך", ימים רביעי ושבת בשעה 19:00, בערוץ 24 ובאתר mako