היישר מהמושב מדרך עוז הגיע לאודישנים מתניה טיירי, החקלאי בן ה-24, שחלומו הגדול הוא לצאת מהרפת אל עולם הבמה: "אני במושב עם הפרות כל היום", סיפר מתניה, "קל להגיד 'אני רוצה להיות זמר', אבל צריך לעשות משהו בשביל זה. אני מקווה שזה יפתח לי משהו ואז אני אלך על זה בכל הכוח, ובזמן הפנוי אני אהיה עם הפרות".

"קאובוי אורגינל"

כמו כל המתמודדים בתכנית, מתניה ביצע שני שירים באודישן שלו. השיר השקט אותו בחר לשיר היה "ילדה של אב", אותו כתב שדרן הרדיו הותיק דידי הררי לבתו הבכורה אבישג. ומיד לאחר מכן ביצע את השיר "יומה יא יומה".

כאשר סיים והתיישב מול השופטים, מתניה הסמיק מהתרגשות וכל מה שהצליח להגיד היה: "אני לא מאמין", ומיד לאחר מכן התעשת וסיפר כי מאז ומתמיד השירה הייתה חלק בלתי נפרד מחייו ולפעמים התעלתה על החקלאות. העובדה שמתניה הוא חקלאי עוררה את סקרנותם של השופטים, "אני רוצה להבין, אתה כל בוקר קם לבקר?", שאל אייל וירון הוסיף: "אתה קאובוי אורגינל".

אייל גולן קורא לירון אילן (בקפה)

בטרם השופטים הביעו את דעתם על הביצוע של מתניה, אייל הצהיר שהוא יכול לדעת מהי דעתו של ירון, ואף ביקש להוכיח שיש לו יכולות על-טבעיות. "מה אתה אורן זריף?" שאל ירון ההמום שהגיש לאייל את ספל הקפה ששתה ממנו. אייל כמובן לא היסס והראה לכולם איך הוא יכול "לקרוא לירון בקפה", והפיל את כולם מצחוק.

הבן של מרגול?

אם במקרה קול הפעמונים של מתניה מצלצל לכם מוכר, אתם לא לבד. אוחובסקי פתר בשביל כולנו את התעלומה: "הייתי אצלו בבית ב'כוכב נולד 8'. עשינו לו אודישן עד הבית והייתה חפלה גדולה אצלו בחצר", נזכר גל ולא שכח את גולת הכותרת של האודישן הבלתי נשכח, "אמא שלו היא המרגול של מדרך עוז, היא אישה מקסימה". למי מכם שמתקשה להזכר, מצאנו את אודו אודישן עד הבית מלפני שלוש שנים:

אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא

ואחרי שהבנו שאמא של מתניה היא דמות צבעונית ומרשימה, אייל החליט שגם הוא רוצה להינות מחפלה אצלה בבית: "אמא שלך תקבל אותנו אתה חושב?", שאל אייל את מתניה הנרגש שכבר רצה לדעת האם עבר את האודישן. אייל החליט למתוח אותו עוד קצת ולהזמין את אמו המפורסמת. רוב הילדים האחרים אולי היו נלחצים שאמא תעשה להם פאדיחות, אבל מתניה הגיב אחרת לגמרי: "מה איכפת לי. זה יהיה מצחיק".

כשאמא רינה נכנסה לחדר, היא מיד סיפקה את הסחורה: אחרי שהעבירה ביקורת משלה על האודישן של בנה, היא הסבירה לשופטים מה בדיוק היא חושבת על כל אחד מהם: "עדי, אתה עם הביקורת שלך אני מתה עלייך. ואייל, אתה המלך!". ומה עשה אייל בתגובה? קם ממקומו ולחש לה באוזן: "תגידי למתניה שהוא עבר", וגרם להתרגשות גדולה באולפן.

מתניה הוא כמובן אחד משבעת המתמודדים הבנים שעברו לפרק של מוצ"ש הגדול, לצד ארבע המתמודדות שעברו גם הן. האם הוא ייכנס לרשימת 20 הגדולים?

>> שמעתם כבר את דודו אהרון שר ריטה?

 "אייל גולן קורא לך", ימים רביעי ושבת בשעה 19:00, בערוץ 24 ובאתר mako