אייל גולן ויוסי גיספן הפכו למנטורים של המשתתפים, ועבדו ביחד בליווי אישי וצמוד על הנאמברים איתם הופיעו על הבמה. המפגש עם השופטים (ועם אייל במיוחד) העניק למתמודדים את הזכות לקבל שיעור מהאנשים המובילים במוזיקה הים-תיכונית.

בין המתמודות שזכו לעבוד עם אייל הייתה דורון אזולאי, שלא פעם ספגה ביקורות קשות מצוות השופטים על כך ש"היא לא מזרחית מספיק", וכן הטיחו בפניה כי השירה שלה טכנית מדי ונטולת רגש. דורון קיבלה לתשומת ליבה את ההערות והחליטה להראות לשופטים שהיא אכן ראויה להיות בתכנית. הפעם כאמור אייל עבד איתה, ובחר בשבילה את שירה הקשה והמורכב של אהובה עוזרי - "היכן החייל".

אייל: "זה ירסק את האנשים"

השיר שנכתב בעקבות מלחמת יום הכיפורים, מספר על חיילים שלא חזרו מהקרב, והצליח לגעת בלבה של מדינה שלמה שאספה את השברים אחרי המלחמה העקובה מדם. "בחרתי לך את השיר כי זה שיר עצוב מאוד ואני לא חושב שמישהו הסכים לגעת בו", נימק אייל את הבחירה האמיצה, "נשתדל להוציא ממך את כל הרגש, ונשתדל לעשות חידוש שמכבד את המקור. כל הזמן אנחנו מדברים על זה שאת שרה טוב, ואין מספיק רגש. ואמרתי שאם בשיר כזה את תביני על מה הטקסט, זה ירסק את האנשים פה. תחשבי על חיילים שלא חזרו הביתה".

דורון אכן עלתה על הבמה והצליחה להפתיע עם קאבר מצמרר לשיר, כאשר בסיום הביצוע השופטים פשוט קמו על הרגליים ומחאו כפיים. אייל לא הסתפק בזה - רץ אל דורון והעניק לה חיבוק אבהי חם ומנחם. ואם תהיתם אגב מי הבחורה הצעירה והיפה שישבה ביחד עם השופטים, מדובר באתי ביטון שהתארחה בפרק.

"אייל גולן קורא לך", ימים רביעי ושבת בשעה 19:00, בערוץ 24 ובאתר mako