עד לפני ארבעה חודשים בלבד הם עוד היו אנונימיים לגמרי: חמישה צעירים מוכשרים, חולמים להיות הכוכבים הבאים של הזמר הים תיכוני. רובם הופיעו בעיקר מול המראה במקלחת, והמנוסים שביניהם הרשימו בחפלות משפחתיות ובערבי קריוקי. כעת הם עולים על במת נוקיה לקרב האחרון של העונה, אשר בסופו יבחר אייל גולן את הזוכה של העונה.

בזמן שהחמישייה מחממת את הגרון ועושה חזרות אחרונות בהיכל, החלטנו לסכם עבורכם את התהליך שעברו בתכנית: מהרגע שעוד היו ניצנים הססניים ועד שהפכו לפרחים המרשימים שהם היום:

עדן אבוטבול - מפחדת מה'לא' אבל היא כל-כך 'כן'

עדן אבוטבול בת ה-20, הגיעה לאודישן הראשון היישר מקרית גת, וסיפרה שמאז שהיא זוכרת את עצמה היא מחפשת מיקרופון כדי לשיר. למרות זאת, במשך שתי העונות הראשונות חששה לבוא לאודישנים של התכנית, וכשנשאלה מדוע הסבירה שהיא מפחדת מהמילה "לא". באודישן הראשון אייל אמר לה שמדובר בסך הכל במילה אחת עם שתי אותיות, ושאין לה מה לפחד ממנה, מכיוון שעברה ובגדול. ככה נראה האודישן הראשון שלה:

 

במהלך כל העונה עדן הצליחה לרגש את הקהל עם בלדות קלאסיות, אך בספיישל הרמיקסים הגדול של העונה הפתיעה את כולם כשהצליחה להביא לבמה ביצוע מקפיץ לשיר "ילדונת""זה ביצוע פצצה, להיט שאפשר לנגן ברדיו", הכריז ירון אילן שדרן הרדיו שבחבורה ואייל סיכם: "רצתי רק עוד ועוד ועוד", קרא בהתרגשות, "זה היה פצצה". צפו בביצוע הבלתי נשכח:

בחצי הגמר הראשון, הייתה עדן ראשונת המתמודדים שעברה אל הגמר הגדול, כשביצעה את שירו של משה פרץ ודודו אהרון "אני שלך". משה אמר לה: "יש בך כישרון מדהים שאפילו את לא יודעת עליו". בסיום הביצוע השופטים קמו על הרגליים ואייל סיכם בפשטות: "הגעת לתחרות כמישהי סגורה שמפחדת מהלא ואת כל-כך כן. ברוכה הבאה לגמר". צפו בביצוע שהכניס אותה לגמר הגדול:

עדן גבאי - הוכיח כבר מזמן שהוא ראוי לגמר

עדן גבאי הוא עלם צעיר בסך הכל בן 17, שהגיע אלינו ממגדל העמק. באודישן הראשון שלו החליט עדן לבצע את השיר "אובדן התמימות", של ישי לוי. לאורך הביצוע כולו השופטים לא החליפו מילה, ונתנו לעדן לשיר את כל הבית הראשון והפזמון. כשסיים לשיר אייל שאל אותו שאלה אחת בלבד ומלחיצה במיוחד: "אתה מכיר את הבית השני?", ומיד הרגיע, "אז תשיר כי עברת את האודישן". בואו להזכר באודישן הראשון:

באחד הפרקים העונה המתמודדים זכו לעבוד עם אייל גולן על הנאמברים עימם הופיעו על הבמה. עדן ביצע את השיר "בואי הביתה", של שימי גל, אותו בחר לו אייל במיוחד: "זה אחד השירים היפים של שימי, אני חושב שאם תשיר אותו בתכנית הוא גם יחזור לתודעה". לאחר שביצע את השיר דודו אהרון הבטיח לו שהוא יהיה הראשון שיכתוב לו סינגל לאלבום הבכורה. וגיספן אף אמר: "בכל הריאיונות אני אומר על זמר אחד שאלוהים נגע בו (אייל גולן), עכשיו אני אומר שהוא נגע בעוד אחד". צפו בביצוע:

בחצי הגמר השני של העונה עדן עלה לבמה בהתרגשות, וכמו באודישן הראשון שלו בחר לבצע שיר של ישי לוי, את "צליל ענבלים". לאחר הביצוע גיספן אמר לו: "לא נשאר לך מה להוכיח, כי הוכחת כבר מזמן שאתה ראוי לגמר". אייל כמו שכולנו יודעים הסכים איתו והעביר את עדן היישר אל הגמר הגדול. צפו בביצוע שהכניס אותו לגמר:

חן בן עמי - דודו אהרון לא אוהב אותה, הוא מת עליה!

חן בן עמי בת ה-22 מרמת השרון, היא המנוסה ביותר שבין החמישה, לאחר ששירתה בלהקת פיקוד דרום. לפני שהגיעה לאודישנים היא עבדה במאפיה ורק חלמה על הרגע שתוכל להפוך לזמרת מצליחה ולתפרנס מהאהבה הגדולה ביותר שלה - המוזיקה. באודישן הראשון שלה היא ביצעה את שירו של אייל "נולדת בשבילי", בסיומו דודו אמר לה: "אני לא אוהב אותך, אני מת עלייך". אייל כמובן העביר אותה שלב. בואו להזכר באודישן:

בספיישל שירי אמא, חן בחרה שוב לבצע שיר של אייל - "אם יש גן עדן". בסיום הביצוע אייל סיכם: "זה היה ביצוע מופלא, מרגש מאוד", וגיספן הנרגש אמר עליה: "יש לה שירה מאוד אינטיליגנטית, היא מביאה גם רגש וגם עוצמות כשצריך. מדויקת". צפו בביצוע המרגש:

 בחצי הגמר השני חן לא איכזבה, וביצעה את השיר "זה ששומר עליי" של שרית חדד, שגרם לאייל לומר לה: "את באת להלחם, זה היה ביצוע לפה-פה-פה-נים". ואילו דודו פשוט נותר ללא מילים: "נגמרו לי כל הסופרלטיביים עלייך, את ראויה להיות בגמר". במהלך הביצוע אייל לחש לגיספן סוד באוזן, וכמו שאתם בטח מנחשים הוא כבר רמז לו שחן עברה ובגדול. צפו בביצוע שהכניס אותה לגמר:

דניאל כהן - כוכב כבר מהאודישן הראשון

 דניאל כהן בן ה-20 מהרצליה עובד כשליח פיצה, וגר בבית עם 7 אחים ואחיות. באודישן הראשון שלו סיפר שהוא אוהב לשיר, אך בעיקר במקלחת וכשראה את הפרומו לתכנית הוא פשוט החל לבכות: "אני כל-כך רוצה את זה שזה מרגש אותי". כבר אז עדי לאון אמר לו: "אתה כוכב אח שלי. רגש יש, שירה טובה יש, אבל אחרי שיעשו לך בית ספר אתה סוף הדרך". צפו באודישן הראשון:

לפני שאייל החליט מי מהמתמודדים ימשיך איתו לשלב "20 הגדולים", הוא ערך עם המתמודדים שיחות אישיות, וכאשר נפגש עם דניאל הקליק ביניהם היה מידי: דניאל על האהבה שהוא מקבל ברחוב בזכות החשיפה, אך בעיקר דיבר על החששות של בת הזוג: "היא מפחדת שאני אשתגע ואסתובב בגלל החשיפה". אייל הרגיע ופנה ישירות אל החברה המודאגת: "יושב פה עלם חמודות, זמר טוב. תני לו , פרגני לו. אל תפחדי. תחבקי אותו ותאהבי אותו". בואו להזכר במפגש:

 

בחצי הגמר השני דניאל ביצע את שירה של מרגלית צנעני "עץ ירוק מפלסטיק", וכבר שעלה לבמה הקהל באולפן עמד על הרגליים ונתן לדניאל את הכוח להלחם על השיר. "כשאני מסתכל עליך כיף לי לראות את ההתקדמות האדירה שעשית העונה. בשבילי אתה המנצח הגדול של התחרות הזאת", אמר לו דודו אהרון. בואו להזכר בביצוע שהכניס אותו לגמר:

 מתניה טיירי - הקאובוי שהפך לזמר ענק

האודישן הראשון של מתניה טיירי היה לאחד הרגעים הבלתי נשכחים של העונה - מתניה בן ה-24, הגיע היישר מהמושב מדרך עוז כשחלומו הגדול הוא לצאת מהרפת אל עולם הבמה: "אני במושב עם הפרות כל היום". לאחר שסיים לשיר גל נזכר מהיכן קולו של מתניה מוכר לו כל-כך: "הייתי אצלו בבית ב'כוכב נולד 8'. עשינו לו אודישן עד הבית והייתה חפלה גדולה אצלו בחצר", נזכר גל ולא שכח את גולת הכותרת של האודישן הבלתי נשכח, "אמא שלו היא המרגול של מדרך עוז, היא אישה מקסימה". אמא של מתניה כמובן הצטרפה לאודישן והפכה לסמל במהלך העונה. אך למי שכבר הספיק לשכוח, באודישן ההוא גם אייל הפתיע כשהראה לכולנו שהוא יכול להיות המחליף של אורן זריף. צפו באודישן:

ספיישל שירי עוזי חיטמן היה לאחד מאבני הדרך בתהליך של מתניה, אשר ביצע את השיר "ניגונה של השכונה", והצליח לרגש את בנו של עוזי ואת ציפי שביט שהתארחו באולפן: "אתה גוש של חלבה, אתה מתקתק", אמרה ציפי. אייל סיכם את הביצוע ואמר: "אי אפשר שלא להינות ממך". "זה ביצוע מהמם", אמר ירון ועדי סיכם: "מאוד נהנתי ממך". צפו בביצוע:

בחצי הגמר השני של העונה אורחת הכבוד הייתה מרגלית צנעני האחת והיחידה, שגם עבדה עם המתמודדים על הביצועים בחדר החזרות. מתניה שכבר פגש את מרגול בעבר ב'כוכב נולד', קיבל ממנה טיפים חשובים והיא שלחה אותו לעבוד וללטש את הביצוע שלו. בערב חצי הגמר מתניה עלה על הבמה עם שירה של מרגול "שמור אותי", אך לפני כן הוסיף מעוואל משיר אחר שלה, העיבוד המיוחד הכניס אותו היישר לגמר הגדול: "תגיד לחברים האחרים שנשארו רק שני מקומות בגמר", אמר אייל ומתניה המאושר פשוט קפץ לחבק אותו מרוב התרגשות: "תודה חיים שלי, אני לא מאמין". צפו בביצוע שהכניס אותו לגמר:

אז מי מבין החמישה הכי ראוי להיות הזוכה הגדול של העונה? את זה יחליט רק אייל בסיומו של ערב מרגש ומלא כוכבים. בינתיים אתם מוזמנים להמליץ לאייל מי לדעתכם הכי ראוי להיות הזוכה הגדול או הזוכה הגדולה של העונה.

>>>חושבים שאתם יודעים הכל על מוזיקה ים תיכונית? בואו לשחק בטרוויה!

"אייל גולן קורא לך", הגמר הגדול, שלישי בערוץ 22 ובאתר mako