בין פפראצי אחד של קים קרדשיאן להופעה פרובוקטיבית של מיילי סיירוס ועד לספיישל בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד, אפשר להכריז בפה מלא: זוהי שנתו של הישבן הנשי. גיליון בגדי הים המסורתי של ספורטס אילוסטרייטד התפרסם השבוע, ועשה את הרעש הרגיל שמגזין עם הבחורות הלוהטות בעולם שלבושות במעט מאוד בגדים גורם בדרך כלל. אבל הייתה בשורה נוספת, שהתנוססה בגאון על השער: שלוש הדוגמניות, נינה אגדל, לילי אלרידג' וכריסי טיגן צולמו מאחור – כלומר, הישבן שלהן הוא מה שתפס את מלא תשומת הלב.
וכאשר גורם רשמי כמו זה נותן את החותמת שלו, מדובר בתופעה שהגיעה אל לב המיינסטרים. בעוד שבעבר הובילה בדרך כלל דוגמנית אחת את הדרך, כשהמחשוף העמוק שלה או בגד הים הפצפון היה מוקד העניינים – הפעם קיבלו את מלוא תשומת הלב לא ישבן אחד – אלא שלושה.
שעתו של התחת
לאורך השנים, רק שניים מתוך 50 השערים של מהדורת בגדי הים הציגו נשים מהצד האחורי שלהן. מדובר למעשה בהמחשת האבולוציה ומתן ביטוי של המשיכה של גברים בעולם המערבי לישבן הנשי. במהלך השנים הצד האחורי הלך ותפס יותר לגיטימציה ותשומת לב, והרבה מהפוקוס של המשיכה המינית עבר לתחת הנשי.
הישבן תמיד היה שם, אבל נדמה שדווקא השנה הבשילו התנאים לחגוג את קיומו - תרבות ההיפ הופ עם מסורת ארוכת שנים של סגידה לישבנים הגדולים, יחד עם שגעון הטוורקינג של השנה האחרונה והרבה זמן מסך לישבן של מיילי סיירוס כנראה עשו את שלהם, וכך גם אחד המגזינים הנחשבים בעולם מיישר קו.
וכך כנראה התשובות לשאלה ארוכת השנים, "האם אתה בחור של חזה או של ישבן?", הופכת כנראה למאוזנת יותר, והשאלה היא האם מדובר באופנה חולפת, או שגם בשנה הבאה נזכה לראות ישבנים על השער? נפגש בצד השני של 2014 עם התוצאות.