אין תמונה
מדורדסים לחלוטין

תאמינו או לא, הדרדסים ותיקים כל כך שגם ההורים שלכם ישבו פעם בסלון, צפו בהם בטלוויזיה, צחקו איתם והזהירו אותם בפני גרגמל. אבל עכשיו תורכם לצפות ביצורים הקטנים הכחלחלים אז בואו נתחיל מההתחלה: בסרט המכשף הרע גרגמל, שתמיד מנסה לתפוס את הדרדסים, מצליח להגיע לכפר הקסום של הדרדסים.

הם נמלטים על נפשם המדורדסת, בורחים דרך מעבר סודי שנפתח אחת ליובל, בזמנים של ירח כחול, ומגיעים לעיר ניו יורק, עולם שונה לחלוטין מזה שהדרדסים שלנו מכירים... כדי לחזור לכפר שלהם מחליטים הדרדסים, בהנהגתו של דרדסבא, לייצר ירח כחול כדי שיוכלו לחזור הביתה, לפני שגרגמל ימצא אותם שוב.

דרדסים, גרגמל (צילום: חדשות 2)
האיש הכי רע בעולם|צילום: חדשות 2

מי ששומרים על הדרדסים בזמן שהותם בניו יורק הם פטריק וגרייס וינסלו, בני זוג שמצפים לילדם הראשון. הדרדסים מטלטלים את חייהם של הזוג, ובמיוחד את חייו של פטריק, שמתמודד עם לחצים אחרים בעבודה ובעיקר עם השאלה אם הוא יהיה אבא טוב מספיק לילדו.

בזמן שדרדסבא מעביר את פטריק סדנת הורות מזורזת, שאר הדרדסים האהובים: ביש גדא, בר מוח, רגזני, נועזי ודרדסית מפעילים את הקסם שלהם כדי לעזור לפטריק בעבודתו. פטריק וגרייס מצדם עוזרים לדרדסים להתמצא במנהטן הסואנת ולהימלט מגרגמל הרשע. תסמכו עלינו שלא יהיה להם רגע משעמם.

יצאת דרדס! 

אם תהיתם לגבי שמם המצחיק, תדעו שהשם דרדסים מורכב מהמילים "דרדקים" (ילדים קטנים) ו"ננסים", ופירוש המילה "דרדס" בעברית הוא בכלל "נעל בית"! מצחיק, לא?

בטח גם שמתם לב שהם דומים מאוד זה לזה. הם קטנטנים, כחולים, חובשים כובעים לבנים וגרים בכפר קטן בלב היער בבתים צבעוניים דמויי פטרייה. יחד עם זאת, לכל דרדס יש אופי שונה, כך שכל אחד יכול להזדהות עם דרדס אחר. הנה כמה מדמויות הדרדסים הבולטות. למי אתם דומים?

אין תמונה
קטנים ושובבים

דרדסבא

דרדסבא הוא מנהיג הכפר. הוא בן 500 שנה! תזהו אותו מיד בזכות זקנו הלבן ובגדיו האדומים. הוא דרדס זקן וחכם, בעל ניסיון רב במיוחד בהכנת שיקויים מיוחדים וכישופים. דרדסבא הוא האבא של הדרדסים, וכל הכפר מעריץ אותו!

דרדסית

במקור דרדסית נוצרה על ידי גרגמל כדי ליצור מהומה בין הדרדסים, כך שגרגמל יוכל למצוא את כפר הדרדסים. פעם היא הייתה רעה בעלת שיער שחור וגרמה לדרדסים שהתאהבו בה להציף את הכפר. דרדסית התחרטה על התנהגותה, ודרדסבא ריחם עליה, השתמש בכשפיו והפך אותה לדרדסית בלונדינית טובת לב.

אין תמונה
הילדה הכי יפה בכפר

רגזני

רגזני הוא דרדס רגזן ששונא כל דבר. לא משנה מה תאמר או תציע, רגזני תמיד יהיה נגדו. הוא תמיד יפריע לאחרים עם הערות כמו "אני לא אוהב...", והדבר היחיד שהוא באמת אוהב לעשות הוא להתלונן! אבל למרות שהוא כועס יש לו לב זהב.

נועזי

נועזי, שנוהג ללבוש חצאית סקוטית ולדבר במבטא עז, הוא דרדס אמיץ במיוחד שתמיד מוכן לעמוד מול כל סכנה. הוא תמיד יהיה ראשון לעמוד מול אתגרים שדורשים גבורה ואומץ. נועזי מוערך מאוד על ידי הדרדסים בזכות גבורתו.

ביש גדא

ביש גדא, כשמו כן הוא, הוא חסר מזל. הוא עוזר לכולם וידידותי, אבל מרוב התלהבות הוא גורם להרבה בלגן. הוא דרדס מגושם והרפתקני שמנסה הרבה דברים שאחרים מסרבים לעשות והיחיד שיכול לסבול את ההרצאות של בר מוח.

את הכתבה המלאה ניתן למצוא בגיליון "מעריב לילדים" החדש

>>כנסו לשחק במשחקים חמודים של "הדרדסים"

>>צפו בטריילר של הסרט