אין תמונה
אוואטר - הטרילוגיה

אפשר להתחיל לחגוג: באולפני פוקס אישרו את הפקת ההמשך כפול ל"אוואטר", מה שאומר שממלכת היצורים הכחולים תהפוך לטרילוגיה. 

במאי הסרט, ג'יימס קמרון, שינסה לשחזר את ההצלחה בשני סרטי המשך, הכריז: "תמיד רצינו לתת המשך לעולם הזה ולתת המשך לדמויות האלו".

זה לא מפתיע אותנו יותר מדי. באולפני הוליווד תמיד ידעו לרכב על הצלחות ולעשות כסף מהלהיטים שלהם, וגם קמרון מודה: "האמת שסרטי ההמשך היו כבר בתכנון ראשוני עם אולפני פוקס. יש לי סיפור שמתאים לטרילוגיה, אבל עדיין לא ממש השקענו עבודה רצינית בכתיבת תסריט לסרטי ההמשך".

כוכבי הסרט המקורי, סאם וורת'ינגטון וזואי סלדנה, יחזרו גם הם לממלכת פנדורה בתור לוחם המרינס לשעבר ג'ייק סולי ואהובתו הנסיכה נטורי.

על פי לוח הזמנים הנוכחי, העבודה על התסריט תתחיל בחודשים הראשונים של 2011 והצילומים יפתחו לקראת סוף השנה. שני סרטי ההמשך יצולמו במקביל, כפי שנעשה בהרבה הפקות מסוג זה, כאשר אוואטר 2 צפוי לצאת לאקרנים ב-2014 והסרט השלישי ב-2015.

 

אין תמונה
תמיד רצינו לתת המשך לעולם הזה ולתת המשך לדמויות האלו

בראיונות קודמים הסביר הבמאי את אחד היתרונות בסרטים ממוחשבים: "הוצאנו הרבה כסף בבניית העולם הזה וכל הדמויות הדיגיטליות שלו, צמחים דיגיטליים, עצים דיגיטליים והרים דיגיטליים, וכשיש לנו את זה, פשוט יש לנו את זה. זה לא כמו בסרט רגיל, שבו צריך לבנות תפאורה ובסוף הסרט להוריד אותה ונשארים עם ערימה של קרשים מאחורי האולפן. יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים, אז אנחנו יכולים לחזור".

עלילת הסרט, אגב, כנראה תהיה ימית: "חלק מהפוקוס שלי בסרט השני הוא ביצירת סביבה אחרת בתוך פנדורה, ואני הולך להתרכז באוקיינוס של פנדורה שיהיה עשיר, מגוון, מטורף ומלא דמיון". לגבי הסרט השלישי, לעומת זאת, הוא נשאר הרבה יותר מעורפל: "בסרט שלישי נחקור לעומק את המערכת של פנדורה".

בלוגרים ואתרי מעריצים בכל רחבי העולם כבר עסקו רבות בשאלה מה אנחנו הולכים לראות בהמשך הטרילוגיה, והספקולציות העיקריות מדברות על כוכבים נוספים במערכת השמש של פנדורה ושבטים אחרים של בני ה'נאבי' וההבדלים ביניהם.

בסוף השנה שעברה, עם חלוקת פרסי האוסקר, בניגוד לכל הציפיות "אוואטר" לא זכה בכל הפרסים, והפסיד ל"מטען הכאב" בקטגורית הסרט הטוב ביותר. ברחבי העולם נשמעו קולות שדיברו על כך שהסרט הפסיד כיוון  שהמסר באוואטר, שמתנגד למלחמה וכיבוש, לא עלה בקנה אחד עם מדיניות הממשל האמריקאי והמלחמה בעיראק. אנחנו מקווים שגם הפעם קמרון לא ייכנע לתכתיבים ממשלתיים ולא ייתן לפוליטיקאים להתערב בסרטיו.

ובקיצור - חלל, אוקיינוס, סיפור אהבה חייזרי והכל בתלת מימד. נראה שהולך להיות כיף, אבל יותר מכל, אנחנו כבר מתים לראות את נטורי ממלאת את הבטחתה לצפות בנינט, "הזמרת הטובה ביותר שלנו".