בשנים האחרונות עורכת איקאה מחקר שנתי לזיהוי מגמות וטרנדים בתחומי המגורים והלייף סטייל, ובשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאות הסקר האחרון. במחקר של הענקית השוודית התבקשו 22 אלף אנשים מכל רחבי העולם לענות על מספר שאלות שבחנו את מידת שביעות הרצון שלהם בנושאים שקשורים למקום מגוריהם. השאלות נגעו לחמשה מרכיבים: פרטיות, נוחות, בעלות, ביטחון ושייכות. המשתתפים בסקר התבקשו להסכים או לא להסכים עם הצהרות כגון "הבית הנוכחי שלי הוא המקום שבו אני מרגיש/ה הכי נינוח", או, "אני חש/ה תחושת ביטחון במקום מגוריי הנוכחי".

מתוצאות המחקר עולה כי 35 אחוז מהאנשים המתגוררים בעיר ו-29 אחוז מכלל העונים על הסקר מרגישים יותר "בבית" דווקא במקומות שאינם הבית שלהם. מדובר בעלייה ניכרת באחוז האנשים שאינם מרוצים מהבתים שלהם: ב-2016 רק 20 אחוז מהנשאלים ענו בצורה דומה על שאלה זו. "היום, רובנו מחפשים חללים ומקומות שהם מעבר לארבעה קירות. אנחנו מחפשים מקומות שיספקו לנו את התמיכה הנפשית שאנחנו זקוקים לה", מדגישים החוקרים שערכו את המחקר עבור איקאה.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

נקודה מעניינת נוספת שעלתה במחקר מתייחסת לאופן בו אנשים משתמשים במקום המגורים שלהם לצרכי היום-יום. מתברר, שיותר ויותר אנשים מפסיקים להשתמש בבית שלהם לצרכים הקלאסיים שלו. על פי הסקר, אחד מכל ארבעה אנשים מתקלח לפחות אחת לשבוע מחוץ לכותלי ביתו וכמעט רבע מהאנשים משתמשים באתרים כמו Airbnb או פלטפורמות שיתופיות אחרות כדי להשכיר את הבתים שלהם ולהפוך את הבית לרווחי עבורם.

ענקית הריהוט משתמשת בתוצאות הסקרים כדי לתת מענה לטרנדים החדשים בתחום עיצוב הבית וסגנון החיים. החברה אף יצרה משחק אינטראקטיבי שייתן לכם טיפים ליצירת מרחב שתרגישו בו בבית. בנוסף, על פי ההערכות, החברה צפויה להשיק בקרוב פתרונות אחסון חכמים לאנשים שמשכירים את דירתם באופן קבוע.