אם בא לכם לצאת לטיול מרתק בין סגנונות, צבעים וחומרים מסביב לעולם של מיטב המותגים המובילים, אם מתחשק לכם לבקר בתרבויות מגוונות ולהתוודע לתפיסות אסתטיות שונות, אם אתם מבקשים לדעת מה הטרנדים הכי בולטים בעיצוב השנה – כדאי לכם לקפוץ לביקור וירטואלי בעמוד האינסטגרם שמפעילה חברת MODY.
תחת נושא-על חושפת MODY בפני עוקביה עולמות חדשים שמהווים השראה מתמדת לסגנון חיים. למשל, לקטגוריה שנושאת את הכותרת "הקולקציה החמה" הותאמו תמונות של אריחים מצוירים בצבעי אדמה שיוצרים עבודת אמנות על הרצפה; חיפוי פרקט בגוון טבעי שמטפס על גבי קיר; קומפוזיציה הרמונית של קוים גיאומטריים בגווני מים, אפור ו-ורוד שבולטת על רקע תבליטים בצבע ניוד ומקלחון ששניים מקירותיו מעוטרים במשושים בצבע חמרה. לכל אחת מהתמונות בעמוד יש נוכחות עיצובית דומיננטית, עזה, שמקורה בצבע, בחיבור בין החומרים, או פשוט בעיצוב המיוחד של החלל. אפשר ליהנות מהן, לקבל רעיונות והשראה לשיפור החיים וסגנונם או ליישם את הרעיונות המוצגים באופן מעשי בעיצוב הבית או המשרד.
את ההשראה לבחירות שמופיעות בעמוד, שואבת MODY ממותגים ומאומנים שמעצבים את הקולקציות אשר נבחרות על-ידי הקולקטורים של החברה ומובאות ארצה. למעשה, MODY חולקת אתנו את הידע הרב שעומד לרשותה, אבל במקום להציג את כל קשת החומרים, צבעים, דוגמאות וחידושים טכנולוגיים, את כל מה שחדש ומוביל ומתקדם בתחום העיצוב, היא בוררת, בוחרת ועורכת את המידע, כל פעם תחת קונספט אחר. ומזל, כי איך אפשר להסתדר עם שפע כל כך גדול של אינפורמציה.
מהשראה ליישום
"ב-MODY מתייחסים לעיצוב כאל עולם רחב ומרתק, שאינו מצומצם לבחירה באריח, ברז או פלטת צבעים לבית. עיצוב הוא סגנון חיים והדרך של כל אחד מאיתנו לבטא את עצמו, והבית של כל אחד מאיתנו הוא הפלטפורמה המושלמת להביא את כל זה לידי ביטוי.
MODY כ-HOUSE OF BRANDS חשופה למילה האחרונה בתחום העיצוב. אנחנו רואים ראשונים את הקולקציות החדשות שמוציאות לאור החברות המובילות בעולם. מה הכי אופנתי, איזה חומר הכי חדש, באיזה טכנולוגיה משתמשים כעת המותגים הנחשבים. ההשראה היא חלק בלתי נפרד מהיומיום שלנו", מספרת נטלי אזולאי, מנהלת תחום הדיגיטל ב- MODY, על מקורות ההשראה אליהם מחוברת החברה באופן ישיר. "כשיצרנו את אוסף הדימויים שנציג השנה, לא חשבנו על מוצרים ספציפיים, אלא על מגמות וסגנונות, שבתוכם יכולים להתממש אלמנטים קונקרטיים. החשיבות היא לא רק לעיצוב הברז למשל, אלא לאופן שבו הוא משתלב בחיי היומיום. מבחינתנו הבית שלנו מייצג את מי שאנחנו, את מה שאנחנו עושים, את דרך החיים שלנו", מפרטת אזולאי.
כקולקטורית MODY חושפת מגמות וקונספטים. קונספט "הקולקציה החמה", למשל, יכולה להתאים לכל סגנון חיים ולכל סגנון עיצוב. היא תשתלב נפלא בבית שמעוצב באופן אורבני, בבית בסגנון מודרני או בבית שעיצובו כפרי. קונספט "צבעים חמים" מיועד למי שמחפש עיצוב נועז. הוא לא חייב לשלוט בכל הבית, אפשר להסתפק באלמנט אחד, שיגיע לשיאו דווקא על רקע של סגנון עיצובי נקי. ואפשר גם לבחור בכמה אלמנטים וליצור חלל עם אמירה עיצובית חזקה. לכל מגמה יש כל מיני אופני ביטוי, מגוונים ואינסופיים, ו-MODY נותנת להם במה בעמוד שלה.
בשנה האחרונה למדנו רבות על מידת החשיבות של הבית עבור כל אחד מאיתנו. מגפה הקורונה, סגנון החיים החדש שנכפה עלינו שכולל שעות רבות יותר של שהות בבית, וריחוק חברתי, הדגישו את היותו של הבית מקום מפלט, מקדש פרטי, מקום להטען בו, לבלות, ולחיות.
ההחלטות שנקבל בנוגע לעיצובו יכולות לשפר את רמת החיים שלנו ואת רמת הנוחות והסיפוק שנרגיש כשנשהה בבית - סגנון וסוג הרצפה שבהם נרצף אותו (אבן או פרקט), חיפוי הקיר בחדר הרחצה, הסגנון העיצובי של הברז, הם רק דוגמאות ספורות להחלטות שניתן לקבל.
ניתן ליישם כל דימוי שאתם מציגים באופן מעשי?
"סגנונות העיצוב של הבתים בישראל כיום רבים ומגוונים, כולנו יכולים להשתמש בעמוד האינסטגרם של MODY כאילו היה לוח השראה, לקבל ממנו רעיונות קונספטואלים ומעשיים, ולהבין כיצד ליישם אותם בפועל, בדירה שלנו שיכולה להיות בכל מקום, בכפר סבא למשל. לנו ברור שחלומות אכן מתגשמים. אנחנו מזהים אותם, מסמנים אותם ומציגים כל מיני אפשרויות לממש אותם".
קונספט נוסף שמוצג על ידי MODY בעמוד האינסטגרם נקרא NATURE, והוא מבקש לחבר את החיים לקרקע. "תחת הקונספט הטבעי אנחנו מנסים להפחית את עוצמת הווליום שכולנו חיים בה. אם נפחית את הרעש, ונתחבר לקרקע, נרגיש טוב יותר", מפרטת אזולאי.
רובנו חיים בדירות ולא בבתים צמודי קרקע.
"בדיוק! רובנו חיים בסביבת מגורים ללא חיבור פיזי לאדמה, ולכן שילוב של אלמנטים טבעיים בבית יכול לסייע להשגת השקט המיוחל. כל אחד מוזמן למצוא את אופן הביטוי האישי שלו במגוון הקונספטים שאנחנו מציגים באינסטגרם, בעמוד שכולו מקדש להשראה".