אתמול הלך לעולמו מעצב העל וירג'יל אבלו, בעל המותג הבינלאומי OFF WHITE והארט דירקטור של בית האופנה לואי ויטון, לאחר מאבק במחלת הסרטן. אבלו, שמת בגיל 41 בלבד, פעל במגוון תחומי עיצוב ואמנות – הוא היה אדריכל, אמן, מעצב אופנה, מעצב מוצר, די.ג'יי ויזם. הוא אף עיצב פריטים במסגרת שיתופי פעולה עם מותגים רבים, הבולט שבהם עם רשת איקאה.
"וירג'יל הונע על ידי מסירותו למלאכתו ולמשימה שלו לפתוח דלתות לאחרים וליצור מסלולים לשוויון גדול יותר באמנות ובעיצוב. הוא אמר לעתים קרובות, 'כל מה שאני עושה הוא עבור הגרסה בת ה-17 של עצמי', מתוך אמונה עמוקה בכוחה של האמנות לעורר השראה בדורות הבאים", נכתב באתר של המותג אוף ווייט.
>> לכל הכתבות בערוץ living
>> לדון לני גבאי יש בית משגע וחכו שתראו את החצר
>> הזוג חזר לת"א ועשה שיפוץ לדירת 60 מ"ר
אבלו, שהוריו הגיעו לארצות הברית מגאנה, הוא בעל תואר שני באדריכלות. במקביל ללימודים הוא החל לעצב ולייצר טי-שירטים. בשנת 2009 עבר לאיטליה להתמחות במותג העל פנדי, ושם החל בשיתוף פעולה יצירתי עם קניה וסט. ב-2013 הקים אבלו את המותג off-white במילאנו, ועיצב במסגרתו מגוון פריטי אופנה, רהיטים ואקססוריז לבית עם סמל האיקס הייחודי. ב-2018 נבחר להוביל את קו הגברים של בית האופנה לואי ויטון, והיה האפרו-אמריקאי הראשון בתפקיד.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
במקביל לעבודתו בלואי ויטון אבלו שיתף פעולה עם חברת הרהיטים האיטלקית ויטרה ושדרג את פריטיה הקלאסיים. את העבודות הוא הציג תחת ב-TWENTYTHIRTYFIVE בתחנת הכיבוי שעיצבה זאהה חדיד המנוחה בקמפוס ויטרה בעיירה וייל אם ריין על גבול גרמניה, צרפת ושווייץ. המיצב אמנם יותר אמנותי מאשר מסחרי אבל הוא העביר בבירור את התחושה שאבלו הוא האיש שיודע לעצב לדור הצעיר.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
אבלו לא שכח את המקורות שלו כאדריכל ותכנן כמה וכמה חללים. את חנות הדגל של המותג שלו במיאמי, שנפתחה בספטמבר 2020, עיצב עם סטודיו AMO. המעצבים, ואבלו בראשם, הבינו שהצרכנים הצעירים קונים און ואוף ליין. הם יצרו מרחב גמיש עמוס באפשרויות רב-גוניות, היכול להתכווץ ולהתרחב בהתאם לצורך. הכניסה עשויה מפוליקרבונט, מובחנת בקיר נייד המסומן במילה חנות ובצלב אדום. את הקיר אפשר לדחוף לאחור כך שהמקום שיכול להכיל 1,000 אנשים לטובת אירועי מוזיקה, תערוכות, הופעות, הרצאות ועוד. העיצוב תעשייתי מלוטש עם קירות ממתכת גלית ורצפות בטון, מדפי מתכת ומסילות שיש קררה שחורות. מדרגות בכחול עז וספלים באדום עז מוסיפים נגיעות של צבע.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
מוטיבים אדריכליים הופיעו גם קולקציית הגברים של לואי ויטון לסתיו-חורף 2021, שבה הוצגו מעילים שעליהם הדפסים של ערים בעולם.
שני מוטיבים חזרו שוב ושוב בעבודות שלו – אזיקון מפלסטיק שהוצמד לפריטים רבים, בראשם סניקרס, וכיתובים בפונט ייחודי. על הבגדים, הנעליים, כלי הבית, השטיחים וכך הלאה התנוססו כיתובים בהם שם המותג והלוגו, כחלק בלתי נפרד מהעיצוב. לעיתים הכיתובים הם מה שמבדיל בין פריט שעיצב אבלו לפריט בעיצוב גנרי.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
שיתוף הפעולה של אבלו ואיקאה היה מוצלח ופופולרי במיוחד. הקולקציה, שנקראה MARKERAD, כללה 15 פריטים – מספה ושולחן ועד סט כלי עבודה שטיחים. הפריטים עוצבו באופן קלאסי ומינימליסטי, כנהוג באיקאה, אבל נוסף להם הטאץ' הייחודי של אבלו. כך, למשל, לסל הקניות המוכר של איקאה נוסף כיתוב בפונט המוכר של אבלו, במראה יש מעין סדק, לתמונת המונה ליזה נוספה תאורה אחורית ואחד השטיחים עוצב כקבלה של איקאה.
לאחר שנודע על מותו של אבלו ספדו לו רבים מחבריו ומאנשי תעשיות האופנה והעיצוב. ברנאר ארנו, מנכ"ל תאגיד היוקרה LVMH, חברת האם של לואי ויטון, כתב: "הוא היה איש חזון עם נפש נפלאה וחוכמה גדולה".