מאוד קל למצוא השראה בימינו. מגזינים מקוונים, בלוגים בינלאומיים, רשתות חברתיות כמו פינטרסט ואינסטגרם, תערוכות עיצוב שצצות כמו פטריות אחרי הגשם ועוד. כל אלו פתחו בפנינו עולם שלם של יופי, אסתטיקה ופונקציונליות במרחק לחיצת עכבר. אבל בין החלומות ולוחות ההשראה לבין המציאות והמוצרים הפיזיים שזמינים לנו קיים פער לא קטן, ואותו אנו חווים לרוב בסיבוב בין החנויות ורשתות העיצוב המקומיות, שבדרך כלל מאמצות את המגמות הבינלאומיות הרבה אחרי שאנחנו נחשפים להן לראשונה ברחבי הרשת או בטיולים בחו"ל.

פה נורמל_השותפות-רוני קרן (שמאל) ומעיין כרמל (ימין) (צילום: דנה קרן)
פה נורמל, השותפות: רוני קרן (משמאל) ומעיין כרמל (מימין)|צילום: דנה קרן

בין שאתם אדריכלים, מעצבי פנים או סטייליסטים שעוסקים בתחום באופן מקצועי, בין שאתם עכשיו בשלבי בנייה או שיפוץ וגיליתם את נפלאות העולם הזה, ובין שעיצוב פשוט זורם בעורקיכם, כנראה הרגשתם את הפער הזה. "למה שזה יהיה שם ולא פה?" - זאת השאלה ששאלה את עצמה מעצבת הפנים רוני קרן, שהובילה אותה להקים יחד עם שותפתה מעיין כרמל את המותג Pas Normal, שתחתיו הן מייבאות מותגים עדכניים מרחבי העולם לארץ באופן בלעדי.

"חשוב לנו להביא איזושהי בשורה, לייצר תמהיל ושפה אישית משלנו דרך ספקים שונים, לא הכל מאותו מקום ובאותה השפה, לייצר אקלקטיות", מסבירה רוני את בחירת הספקים והמוצרים בקולקציה. בין השאר תוכלו למצוא אצלן - באתר וגם בסטודיו שבמתחם הבורסה ברמת גן - מגוון מוצלח במיוחד של מותגים סקנדינביים כמו By Lessen, Gubi ו-Ferm Living, שטיחים גיאומטריים ומרעננים של המותג הניו יורקי Aelfi, גופי תאורה של Apparatus, גם הוא מניו יורק, כריות נוי בהדפסים מיוחדים של Leligne הצרפתי ועוד רבים וטובים.

אין תמונה
למה שזה יהיה שם ולא כאן
אין תמונה
לצמצם את הפער בין מה שרואים בחו"ל למה שזמין בארץ

פה נורמל 03, לייצר תמהיל ושפה אישית דרך ספקים שונים (צילום: דנה קרן)
לייצר תמהיל ושפה אישית דרך ספקים שונים|צילום: דנה קרן

עוד בערוץ עיצוב הבית:

בואו ניקח צעד אחד אחורה, ספרו לנו קצת על עצמכן ואיך הגעתן לעיצוב?

רוני: "רוני קרן, בת 33, גרה ברמת השרון עם בן זוגי והבן שלנו, בן שנתיים וחצי, סיימתי תואר ראשון בעיצוב פנים בשנקר, ומהיום שסיימתי את הלימודים, כבר לפני שש שנים, הקמתי את הסטודיו שמתמחה בעיצוב פנים פרטי ומסחרי. כמעט התחלתי לימודי אדריכלות באיטליה, כבר נסעתי לשם לחפש דירה ולמדתי איטלקית במשך שנתיים. כדי לשמור על כל הדלתות פתוחות נבחנתי גם לשנקר. בין לבין ההכנות הגעתי לארץ, פגשתי את בעלי וגיליתי שהתקבלתי לשנקר, הכל קרה תוך שבועיים והחלטתי ללמוד כאן, זה היה מאוד טבעי".

מעיין: "מעיין כרמל, בת 36, גרה בתל אביב עם המשפחה – בן זוג ושני ילדים, בני חמש ושמונה. מגיעה מתחום השיווק, סיימתי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, עבדתי בתחומי פיתוח עסקי בחברות גדולות, לפני ארבע שנים המרתי את הפעילות לתחום העיצוב והייתי מנהלת שיווק בחברה שמתעסקת במותגי יוקרה. הקשר לעיצוב התחזק משמעותית כשבניתי את הבית שלי, זאת הייתה חוויה עוצמתית מבחינתי. מעבר לניהול של כל הפרויקט הזה, הרגשתי שיש לי דיאלוג עם התחום שהרגיש לי טבעי ונכון" .

אין תמונה
בסיס סקנדינבי רחב בקולקצייה

פה נורמל 05, רהיטים, טקסטיל, גופי תאורה ואביזרים ממגוון ספקים בלעד (צילום: דנה קרן)
רהיטים, טקסטיל, גופי תאורה ואביזרים ממגוון ספקים בלעד|צילום: דנה קרן

איך התחיל Pas Normal?

רוני: "כחלק מהחיים המקצועיים שלי נסעתי לתערוכות בינלאומיות והעשרתי את עצמי גם מחוץ לשוק הישראלי. אחרי שהבן שלנו נולד נסעתי עם בעלי. זאת הייתה הפעם ראשונה שהוא התלווה אלי, והוא האיר את עיני תוך כדי ההתנהלות שם שאני צריכה לעשות עם כל זה משהו. הוא ראה שאני לא באה לשם כאורחת בלבד, רק כדי לראות, אלא התנהלתי באופן מקצועי לכל דבר, ניגשתי לספקים, שאלתי אותם שאלות והתעניינתי. התחלתי לעבוד בכיוון הזה וליצור קשר עם חלק מהספקים, אבל יחד עם העבודה בסטודיו זה התקדם מאוד לאט, ולכן חיפשתי שותפה ופניתי למעיין".

מעיין: "רוני ואני מכירות יותר מעשר שנים ואנחנו חברות בחיינו הפרטיים. רוני רצתה להציג בפני רעיון עסקי שלה ונפגשנו לקפה. מאותה פגישה נכנסנו לרכבת הרים מטורפת, חודשיים אחר כך כבר היינו בסבב פגישות בניו יורק וחודש אחר כך בפריז, היום כבר יש קולקציה, סטודיו ופלטפורמה אינטרנטית, והכל בשנה וחצי".

אין תמונה
משב רוח מרענן בתחום הריהוט והלבשת הבית

פה נורמל 07, נפגשו לקפה ומשם הכל התגלגל (צילום: דנה קרן)
נפגשו לקפה ומשם הכל התגלגל|צילום: דנה קרן

הכל קרה מאוד מהר בשביל מותג כל כך צעיר, אתן חושבות שעליתן פה על צורך ספציפי שלא היה קיים קודם לכן?

רוני: "כמעצבת אני הרגשתי ששלב הלבשת הבית לוקח המון זמן וכאשר אתה מתפתח לכיוונים נוספים, אני למשל הייתי אחרי לידה, אז הזמן הזה הופך למשאב יקר מאוד. לכן רצינו לקצר תהליכים ולייצר פלטפורמה דיגיטלית שבה כל המוצרים והמידע זמינים לכולם דרך האתר שלנו. במקום גלריה פיזית ענקית בה הלקוח צריך להגיע אלינו, אז אנחנו מספקות את כל המידע דרך האתר ועד שמגיעים לסטודיו כבר יודעים בדיוק מה הכיוון. גם בתחום האופנה זה היה בהתחלה חלוצי והיום זה א'-ב' עבור כל מותג שמכבד את עצמו".

מעיין: "עשינו בדיקה ראשונית כדי לראות אם הצורך שרוני הרגישה כמעצבת באמת נפוץ ואם יש לזה קהל, אז עשינו קבוצות מיקוד למעצבי פנים ואדריכלים, שמות גדולים ומוכרים לצד מעצבים צעירים בתחילת דרכם. קיבלנו פידבקים מדהימים ואנשים רצו להיות חלק מזה".

אין תמונה
כל המוצרים והמידע זמינים באתר

אין תמונה
לחסוך בזמן הדרוש לשלב הלבשת הבית

איפה החיבור הפיזי בין האתר למוצרים עצמם?

מעיין: "אנחנו כן מאמינות שהקולקציה חייבת לקבל גם עוגן פיזי, ויודעות שצריך לבוא ולהתרשם. כמו שאי אפשר להחליף מפגש אנושי בטלפון או במייל, אי אפשר לחסוך את המפגש בין חומר לבן אדם, אנחנו מעודדות את החיבור הזה בין ולא מסתפקות רק באחד מהם. בנוסף הדיאלוגים פה בסטודיו יכולים להיות משמעותיים, בייחוד בכובע של רוני כמעצבת, היא יכולה לתת את חוות דעתה המקצועית ולתת הכוונה, זה משהו שאי אפשר להחליף בהזמנה רק דרך האתר".

ספרו לנו על הקולקציה החדשה.

רוני: "תהיה הרבה תאורה, מצאנו כמה ספקים מאוד מעניינים שיעשירו את מחלקת התאורה. אנחנו עדיין מאוד מאמינות בעיצוב הסקנדינבי, ומתכוננות לטוס לשם בינואר כדי להרגיש את המקום, את המנטליות ואת האנשים, זה שוק מאוד משמעותי אצלנו. מה שיפה לראות זה שהם עשו איזושהי טרנספורמציה ויש נגיעה גברית ומחוספסת יותר, אנחנו מביאות ספקים חדשים ששומרים על הקווים והערכים של העיצוב הדני אבל לוקחים את זה לחומרים אחרים. תהיה גם התייחסות לקטגוריה של ילדים שתלך ותגדל לקראת האביב, כבר בסטודיו הפתוח שנערוך בדצמבר הקרוב בין 16 ל-17 בדצמבר תהיה טעימה מהקולקציה".

פה נורמל 10, הסטודיו הוא העוגן הפיזי של הקולקצייה (צילום: דרור סיתהכל)
הסטודיו הוא העוגן הפיזי של הקולקצייה|צילום: דרור סיתהכל

אין תמונה
אי אפשר לוותר על המפגש בין החומר לבן אדם

מהם הטרנדים המשמעותיים שנחשפתן אליהן לקראת 2017?

רוני: "מבחינת חומרים ראינו המון קטיפה, אם הפליז אפיין את 2016, אז הרוז גולד הולך לתפוס תאוצה השנה ולאפיין את 2017. השיש ממשיך להיות משמעותי אבל מקבל תחכום מבחינת גוונים מעבר לקררה המוכר והאהוב וגם מתכות צבועות בצבעים אטומים".

מעיין: "מתחזק גם הנושא של מודולריות ויצירת קומפוזיציות. מצד אחד אנחנו רוצים התאמה אישית ומצד שני יש אילוצי ייצור. כדי לאזן בין השניים יוצרים דגם בסיסי שעליו מייצרים כל מיני קומפוזיציות, זה בא לידי ביטוי בתאורה, ביחידות אחסון ובמערכות ישיבה".

רוני: "בנושא של מערכות ישיבה אנחנו רואות מגמה של עיצוב וייצור של ספות טרקלין או ספות לאונג' (Day Bed) בוורסיות שונות. כנראה מתוך אבולוציה של של סידור הסלון, מהסט של 3-2-1 להעמדה של הספה בריחוק מהקיר כפרי סטנדינג".

מעיין: "נעלה בקרוב גם הפקת אמנות מאוד מעניינת של צילומים של דנה קרן, אחותה התאומה של רוני. מדובר במשהו אחר לגמרי מההפקה הקודמת שעשינו, הרבה יותר נועז, מופשט ואמנותי, בהשראת אמנות אסייתית, שאין לה גבולות ופחד משום דבר".

אין תמונה
מרחיבות את קולקצייה התאורה

אין תמונה
שיש ורוז גולד יככבו השנה

טווחי מחירים: ריהוט: 1,500-20,000 שקל, טקסטיל ושטיחים: 350-9,000 שקל, אקססוריז: 250-1,500 שקל,  גופי תאורה: 1,500-15,000 שקל, ריהוט חוץ: 1,800-10,000 שקל, צילומי אמנות: מ-1,500 שקל.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?