השבוע התקיימה תערוכת עיצוב חצי שנתית המיועדת לבעלי חנויות וקניינים, שבה הם נחשפים לראשונה לקולקציות העיצוב והלבשת הבית שממש עוד רגע יופיעו בחנויות ויוצעו למכירה לקהל הרחב. בין המשתתפים בתערוכה מעצבים ישראלים ויבואנים, המציגים פריטי ריהוט, גופי תאורה, כלי בית, מוצרי טקסטיל, מוצרי נייר, צעצועים ומגוון מוצרים לבית. בדקנו מה חדש אצל ארבעה מעצבים ישראלים ותיקים ומוכרים - פלג דיזיין, אוטוטו דיזיין, מונקי ביזנס וארטאורי עיצוב.
עוד באתר לעיצוב הבית:
- קצרים: 10 דירות הסאבלט הכי שוות בתל אביב
- בית מול הים בשכונה ותיקה בכרמל
- בטעם רטרו: 33 רהיטים משגעים לבית
בקטע אירוני כאילו
סטודיו אוטוטו, שמאחוריו כ-80 מוצרים מעוצבים, מונע מהשאיפה להאיר סיטואציות יומיומיות באור אחר ובכך לתת חוויה חדשה למשתמש. "אנחנו מעצבים את המוצרים שלנו עם קריצה הומוריסטית, אירונית או מפתיעה, וכשמוצר שלנו מעלה חיוך על פני הלקוח אנחנו מרגישים שעשינו את שלנו", אומרים בסטודיו. גם בפלג דיזיין יש דגש חזק על מוצרים שמעלים חיוך, שפותרים בעיות שאנחנו לפעמים לא יודעים שיש לנו ושמייעלים את היומיום. "עד עכשיו עיצבנו כ-60 מוצרים", אומר שחר פלג, בעלי הסטודיו, "כאנשים מעודכנים, פתוחים ושמחים, שאוהבים ומעריכים אסתטיקה והומור, אנחנו מעצבים מתוך צורך, מתוך רצון לשפר מוצר קיים או מתוך מחקר בתחום מסוים שאנחנו מעוניינים לפתח. חשוב לנו לשים לב לשימושיות, לאמינות המוצר, להומור ולאסתטיקה".
גם מונקי ביזנס, שעיצבו עד עכשיו לא פחות מ-100 מוצרים, טוענים שלעתים רעיונות נולדים מתוך עבודת מחקר מאומצת אך לפעמים הם תולדה של מחשבה אינטואיטיבית. "אנחנו מחפשים לרגש את המשתמשים כל פעם מחדש במפגש עם המוצר, ולעתים הרעיונות נולדים בנסיבות שונות ומשונות", הם אומרים. דבר דומה קורה בארטאורי. "הרעיונות מגיעים כל הזמן. לפעמים זה קורה מתוך שימוש במוצר כלשהו ולפעמים מרעיון שמוביל לאחר והופך בסוף למוצר מוגמר", אומר אורי ניב, בעלי החברה.
העם דורש
ארבע החברות, אם כך, שמות דגש על מקוריות, דמיון, הומור, אלתור ושאיפה לייצור המוני במחיר נמוך. "אנחנו נוטים להאמין שאנחנו מייצרים מוצרים שימושיים, מאוד יומיומיים ומאוד אוניברסליים", אומרים בסטודיו אוטוטו, "אין ספק שכדי שהמוצרים יגיעו לכמה שיותר אנשים, הם צריכים להיות מיוצרים בייצור המוני ובמחיר שווה לכל נפש".
"המחיר הנמוך הוא לא מטרה", אומר פלג, "אבל הוא חייב להיות הגיוני ביחס למוצר כדי שיוכל להגיע לקהל רחב. בעולם יש עיצוב שנמכר במחירים גבוהים, בסדרות קטנות, שלא מגיע לכולם וכזה שרק עשירים יכולים לרכוש. אנחנו לא מאמינים בזה ולא מכוונים לשם".
וניב מוסיף, "בכל העולם אוהבים מוצרים זולים שמעלים חיוך. אני משתדל שאת המוצרים שלי ירכשו לא בגלל המחיר אלה בגלל שהם מצאו חן ועשו משהו בנפש של הלקוח".
כל המעצבים מסכימים שהמוצרים שלהם שימושיים, ופונים לקהל רחב מאוד של אנשים בארץ ובעולם. הם מגדירים את קהל היעד כשוחרי עיצוב ואמנות, מעודכנים וחובבי חידושים. וכעת למצעד.
סטודיו אוטוטו: לימון מוסיף המון
ממה נסי: תאמינו או לא, לנסי יש אמא. ממה נסי היא מצקת מחוררת שבאמצעותה אפשר לשלוף בקלות ירקות או פסטה ישירות מהסיר. 59 שקל.
סלייס (עיצוב: שירה קרת): משחרר אדים בדרך פשוטה ומרעננת שמונעת ממכסה הסיר להיסגר עד הסוף. מניחים את ה"לימון" על שפת הסיר ונותנים לאדים להשתחרר. 39 שקל.
צ'ילי: אגדו בתוכו את התבלינים, הכניסו לסיר והפסיקו לפחד מעלי פטרוזיליה בין השיניים. 49 שקל.
דורמן: מתלה ומחזיק מפתחות שימנע מכם לאבד אותם. 65 שקל.
ארטאורי: גיבורים קטנים
תומך ספרים ומדף ספרים: עזרו לספרים שלכם להישאר באוויר עם מחזיק הספרים הסופר-הירו. המחזיק הגיבור נמשך למסגרת על ידי מגנט ובכך מונע מהספרים ליפול. ויש כזה גם במדף. 100 שקל.
מונקי ביזנס: קוקי פלצת
HAIRDO (עיצוב: אביחי שורין): חותכן עוגיות בצורת גברת עם תסרוקת. כשתנגסו בעוגיות, תהפכו לרגע למעצבי שיער. 32 שקל.
PEPO (עיצוב אביחי שורין): אבטיח וארטיק יחד. חותכן אבטיח ליצירת ארטיקים בריאים ודקורטיביים, ובעיקר ללא נזילות מלכלכות. 39 שקל.
האביר הקטן (עיצוב: נעמה אגסי): מאחז סיליקון ליצירת חרב אבירים של פעם מענף עץ. פשוט מוצאים ענף מתאים, משחילים עליו את הידית ומשחקים. 32 שקל.
יש מאין: מתלה בקבוקים הנצמד אל השולחן ומפנה לכם מקום לעבוד. 45 שקל.
פלג דיזיין: חם ומתוק
Sugar House: כלי לאבקת סוכר הדומה לכדור בדולח שבתוכו פתיתי שלג ממש כמו באגדות. 68 שקל.
PenSword: מחק שמתלבש על עיפרון ומתפקד גם כידית לחרב. 25 שקל.
Clipurse: סוגר אופנתי במיוחד לשקיות קמח, אורז או קורנפלקס, שגם ישמור על טריות המזון וגם יוסיף טוויסט מסוגנן למטבח. 29 שקל.
RoboHook: מתלה מגנטי חזק למקרר שיכול לשאת פריטים שונים כמו פותחן, מפתחות ומגבות. ניתן גם להברגה על הקיר. 45 שקל.
מידע על המוצרים ניתן למצוא באתרי החברות, וכולם נמכרים ברשת סוהו, בחנויות עיצוב, בגלריות ובמוזיאונים.