"אפקט מייגן" התחיל עם ההודעה על אירוסיהם של מייגן מרקל והנסיך הארי – כל פריט שנראה על החברה החדשה בבית המלוכה נחטף במהירות מהמדפים, מבגדים, דרך נעליים ועד תיקים. כעת אפשר לראות אותו גם בתחום לא צפוי: בעקבות התמחותה של הדוכסית מסאסקס בקליגרפיה (אומנות הכתיבה הקישוטית), יש עלייה בפופולריות של האומנות.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

בריאיון ווידיאו ל"גלאמור" ב-2013 סיפרה מרקל שבבית הספר הקתולי לבנות שבו למדה לימדו כתיבה תמה, וכך הגיעה לתחום. כשהייתה שחקנית מתחילה, היא מספרת, עשתה עבודות קליגרפיה "במקום למלצר" (בסרטון היא גם מציגה דוגמה). בשנים 2005-2004 היא לימדה קליגרפיה, עטיפת מתנות וכריכת ספרים בחנות בבוורלי הילס, ובנוסף עשתה עבודות קליגרפיה עצמאיות. 

דו"ח שפרסמה Hobbycraft, חברה בריטית לחומרי מלאכה ויצירה, מצביע על עלייה של 40 אחוז במכירת חומרי קליגרפיה. קתרין פטרסון, מנהלת פיתוח לקוחות בחברה, אמרה ש"אין ספק שהדוכסית מסאסקס סייעה להעלות את הפרופיל של האומנות". עלייה דומה נראית גם בארצות הברית, אישרו חברי אגודת הקליגרפיה בלוס אנג'לס לאתר "האפינגטון פוסט". לדבריהם, מלבד מרקל אפשר לייחס את המגמה גם לרשתות החברתיות ולקלות שבה יכולים אומני קליגרפיה להציג תמונות וסרטונים של עבודתם.

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

החתימות של מייגן מרקל והנסיך הארי (צילום: WPA Pool / Pool /Getty Images)
חתימותיהם של מייגן מרקל והנסיך הארי|צילום: WPA Pool / Pool /Getty Images

גם בפינטרסט מדווחים על עלייה בפופולריות של אומנות הקליגרפיה. באוקטובר 2018 הייתה עלייה של 698 אחוז בחיפוש אחרי "אותיות קליגרפיה" (calligraphy letters) לעומת אוקטובר 2017. עלייה נראתה גם בחיפוש המונחים "א"ב בקליגרפיה למתחילים" (calligraphy alphabet for beginners) ו"אמנות הקליגרפיה" (calligraphy art). אגב, חיפושים אחר "מייגן מרקל" עלו ב-290 אחוז, ואחר "הסטייל של מייגן מרקל" ב-566 אחוז.

בעבר מייגן סיפרה שהיא אוהבת לכתוב מכתבים ופתקים בכתב יד. בריאיון ל-Elle ב-2015 תיארה את עצמה כ"שחקנית, כותבת, עורכת אתר הלייף סטייל שלי [שמאז נסגר], בשלנית טובה למדי ומאמינה נלהבת בפתקים בכתב יד". אגב, גם הנסיכה דיאנה המנוחה אהבה לכתוב פתקים ומכתבים והקפידה לשלוח מכתבי תודה בכתב יד.