לאחר היכרות קצרה שערכנו לכם עם מספר פרויקטים עתירי אחריות חברתית, אנחנו ממשיכים להציג לכם את הדור הבא של המעצבים עם פרויקטים שיוצגו בתערוכות הגמר של בתי הספר לעיצוב. והפעם - על קו ירושלים – חיפה עם בוגרי עיצוב תעשייתי בבצלאל ובוגרי ארכיטקטורה ותקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה. הצצה קטנה למבחר קטנטן, רגע לפני שאתם קופצים לתערוכה. רק תזכרו איפה שמעתם עליהם בפעם הראשונה.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב

"קשת הנושאים המאפיינת את עבודות הגמר במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל מגיבה לתקופה שבה אנחנו נמצאים והיא רפלקציה למערכת היחסים בין האדם למרחב התרבותי, הטכנולוגי, החברתי והגלובלי שבו הוא חי", מסכם ראש המחלקה, ספי חפץ, בניסיון לקשור בין הפרויקטים שמציגים הבוגרים. הגדרה רחבה שאכן מקפלת בתוכה מגוון רחב של נושאים שאיתם ביקשו הסטודנטים להתמודד: החל בכיסא מיוחד ליולדת או מחיצות אקוסטיות לגני ילדים, דרך מערכת מושבים לריפוד עצמי ומכשירי כושר מעוצבים לבית ועד פלטפורמה דיגיטלית שמנגישה את בניית הבית דרך תיעוש חלקים מודולריים.

OBY - רהיטים בחצי סיבוב, יהונתן כהן

OBY היא סדרת רהיטים שיצר יהונתן כהן בהנחיית אילן ליאור. הפריטים מורכבים באופן אינטואיטיבי וללא צורך בהוראות הרכבה, שלטענתו פוגמות בהנאה הטמונה בתהליך. הרהיטים תוכננו מתוך מחשבה על המשתמש ועל חיזוק הקשר בין המשתמש לבין הרהיט, מתוך הבנה שהחיבור לתהליך ההרכבה יוצר חוויה חדשה ומעצים את הזיקה ליצירה. מידול: יהונתן כהן.

תערוכות בוגרים חלק ב – OBY בעיצוב יהונתן כהן, עיצוב תעשייתי בצלאל (צילום: יחסי ציבור)
OBY בעיצוב יהונתן כהן, בצלאל|צילום: יחסי ציבור
תערוכת בוגרים חלק ב - HIT THE BEAT - אירנה אילייב (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

תערוכות בוגרים חלק ב – OBY בעיצוב יהונתן כהן (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

T.CHAIR, מור שטרית

מור שטרית, בהנחיית ירון לובטון, מנסה ליצור מערכת אובייקטים שמיועדים לחללי הלמידה של העתיד. מערכת  T.CHAIR מציעה מספר מצבים שונים תוך שמירה על חופש הפעולה והאלתור של המשתמש, ומהם יכול התלמיד לבחור את התנוחה הנוחה והמועדפת עליו ללמידה.

תערוכות בוגרים חלק ב – OBY בעיצוב יהונתן כהן, עיצוב תעשייתי בצלאל, (צילום: יחסי ציבור)
מערכת T.CHAIR של מור שטרית. למידה עתידית|צילום: יחסי ציבור
 

תערוכת הבוגרים של בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, תיפתח ב-20 ביולי בקמפוס בצלאל, הר הצופים, ירושלים. נעילה: 4 באוגוסט, 2017. תערוכת סוף שנה של המחלקה לארכיטקטורה תיפתח ב-21 ביולי ותינעל ב-28 ביולי. התערוכה תוצג ברחוב בצלאל 1 (פינת שמואל הנגיד), ירושלים. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10:00-21:00, שישי 10:00-15:00. הכניסה חופשית

המכון הטכנולוגי חולון - HIT

בוגרי הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון HIT מביאים עמם "חדשות טובות": עבודות המבקרות את מניפולציות השלטון והמציאות התקשורתית, ואחרות המנסות ליצור עולם טוב יותר עבור כולנו.

"אובייקטים זמניים", נטלי קריסקאוצקי

סדרה העוסקת במערכת היחסים בין אוכל ורגשות אשמה. הכלים נראים ככלי הגשה מזכוכית מנופחת בהשראת צמחים טורפים, אך עשויים מתערובת של סוכר לבן וסירופ תירס. הפרויקט מנסה להעביר את התחושה אצל אכלנים רגשיים, לפני ואחרי אכילת דבר הגורם לתחושת אשמה. מנחה גל גאון.

כלי הגשה העשויים מסוכר בעיצוב נטלי קריסקאוצקי (צילום: באדיבות המכון הטכנולוגי חולון)
כלי הגשה עשויים מסוכר בעיצוב נטלי קריסקאוצקי|צילום: באדיבות המכון הטכנולוגי חולון

"תתקדמי", אלי בוכובזה

בית הכנסת האורתודוקסי לקהילה הגאה בכיכר דיזנגוף מאפשר התכנסות מאחדת לקהל מגוון. אובייקט מרחבי חדש במבנה מבטא מפגש בין קודש וחול, דת ומודרנה, צורה ותנועה.

אלי בוכבזה - בית כנסת לקהילה הגאה עיצוב פנים (צילום: המכון הטכנולוגי חולון)
בית כנסת לקהילה הגאה בתכנון אלי בוכובזה|צילום: המכון הטכנולוגי חולון

"שרקייה" - תרבות וחוכמה מדברית מבעד למשרבייה, יעל חסיד    

חסיד התמקדה במשרבייה, אלמנט הצללה באדריכלות המדברית העירונית, הטומנת בחובה היסטוריה בת כאלף שנים, מלאה בחוכמה טכנולוגית ובמטענים תרבותיים אשר נוטים להיעלם בפרשנויותיה המודרניות. חסיד פירקה את המשרבייה ואת המשמעויות שלה לגורמים וחיברה אותם מחדש בשני פרגודים: הראשון מתייחס ליכולותיה של המשרבייה לקרר חדר, ומשתמש בטכנולוגיה עתיקה של כדי חרס שממלאים במים כדי לקרר את החלל. הפרגוד השני מתייחס לתפקידה החברתי של המשרבייה - הצנעת נשים. הוא מאזכר נול קרקע בדואי ואת השמלה המדברית הפותחת את כנפיה לצדדים. הוא הופך את המשרבייה לחפץ שחוגג את המלאכות המדבריות הנשיות (רקמה ואריגה), וחושף יותר משהוא מסתיר.

יעל חסיד שרקייה (צילום: יעל חסיד)
"שרקיה" בעיצוב יעל חסיד. מסורת מדברית בתרגום עכשווי|צילום: יעל חסיד

יעל חסיד שרקייה (צילום: יעל חסיד)
הפרגוד השני. חושף יותר משמסתיר|צילום: יעל חסיד

חי. צומח. דומם, חן בוגין

משפחה של חמישה אובייקטים המשמרים בתוכם את תחושת ההתרגשות והציפייה בהמתנה לנבט. בוגין ויתרתי על האדמה שבעציץ המסורתי והותיר זרעים ומים שלהם הוסיף חבל כותנה, שהפך למצע הגידול החדש. החוטים עם הזרעים ניטוו בשיתוף פעולה עם מפעל ארתא חוטים. חבלי הכותנה יונקים את המים ומתחילים לצמוח, להתפרע ולהתפרש על פני החבל. כך נוצר מופע צמחייה עדין, רענן וחדש בחלל הבית, מלא ציפייה לזרע הקטן שהולך לבצבץ ולנבוט.

נבטים על חבל (צילום: אביב נווה)
נבטים על חבל של חן בוגין. לצפות כמו ילדים|צילום: אביב נווה
נבטים על חבל (צילום: אביב נווה)
צילום: אביב נווה

נבטים על חבל (צילום: אביב נווה)
צילום: אביב נווה

תערוכת הבוגרים "חדשות טובות" תיפתח ביום חמישי 27/71/7 בשעה 19:30 ותינעל ביום רביעי 9/8/17. שעות פתיחה: ימים א, ב, ד, ה' 16:00-22:00, ימי ג' 10:00-22:00, ימי ו' 09:00-13:00. בתאריך 1/8 תשעה באב התערוכה סגורה. גולומב 52 חולון.

 המרכז האקדמי ויצו חיפה

במחלקה לארכיטקטורה של המרכז האקדמי ויצו חיפה התמודדו הסטודנטים עם אתגרי הסביבה הטבעית והבנויה. "השנה", מציינת ראש המחלקה, ארכ' אירית צרף נתניהו, "מגוון הפרויקטים בתערוכה מציג את עמדתם של הסטודנטים למרחבים השונים: מרחב הקונפליקט, המרחב הקהילתי, המרחב העירוני ומרחב הביניים, תוך פרשנות מחודשת לסוגיות מורכבות בנושאים עירוניים, סביבתיים, קהילתיים ופוליטיים-חברתיים".

עיר מדבר, ניצן שטרן
ניצן שטרן מציג סימביוזה בין העיר באר שבע להיסטוריה ולטבע שלה. הוא יוצר המשכיות בין הרחוב הראשי של העיר העתיקה לבין פארק נחל באר שבע, כאשר המבנים מתבססים על הגריד של מבני העיר העות'מאנית הבנויים מקוביות. הקוביות המרחפות מטילות צל על הטיילת הנמתחת לאורכן, וביניהן נפתחים מעברים לטובת הנחל אותו מבקש שטרן להכניס פנימה אל בין יחידות המגורים.

תערוכת בוגרים חלק ב – עיר מדבר-ניצן שטרן, ארכיטקטורה ויצו חיפה -חו (צילום: יחסי ציבור)
עיר מדבר, ניצן שטרן נחל באר שבע נכנס אל תוך העיר|צילום: יחסי ציבור
תערוכת בוגרים חלק ב – עיר מדבר-ניצן שטרן, ארכיטקטורה ויצו חיפה - מ (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

תערוכת בוגרים חלק ב – עיר מדבר-ניצן שטרן, ארכיטקטורה ויצו חיפה - מ (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור


סימן דרך – תרמילאות בעמק המעיינות -
שחם פרנקל

"יותר מ-300 אלף תיירים מבקרים מדי שנה באתר העתיקות בבית שאן והעיר לא מרגישה את זה. התיירים עוזבים אחרי לילה אחד במקרה הטוב, או כמה שעות במקרה הפחות טוב", אומר שחם פרנקל, ומוסיף: "רובם נשארים במשולש חיפה-תל-אביב-ירושלים". שחם מבקש לבסס תשתית תרמילאית באזורי הפריפריה ולהפוך אותם לאזורים תיירותיים המציעים חוויה כוללת. בפרויקט הגמר שלו בחר להתמקד באזור עמק המעיינות המציע מגוון תרבותי רחב, עושר היסטורי, טבע ומסלולי טיול, אטרקציות ונגישות תחבורתית. "כיום כל אתר באזור עובד בנפרד, אם זה אתרי חומה ומגדל, בית שאן ואתר העתיקות, שמורות הטבע וכו'. התייחסתי אליהם כמו אל שכבות, בהשראת הארכיאולוגיה שבאזור, כאשר המבנים שהוספתי נועדו לחבר ביניהם וליצור את השלם".
שחם תכנן עבור התרמילאים גסט האוס ומרכז להתנדבות קהילתית המחבר בינם לבין האוכלוסייה המקומית, ובסמוך לו - מבנה נוסף של אוניברסיטה לארכיאולוגיה ולמורי דרך, ומבנה של מוזיאון לצד כניסה חדשה לאתר העתיקות, המחברת בינו לבין המרכז המסחרי.

תערוכת בוגרים חלק ב–סימן דרך,שחם פרנקל, ארכיטקטורה ויצו חיפהקולאז' (צילום: יחסי ציבור)
סימן דרך, שחם פרנקל, חיבור בין המעיינות באזור בית שאן לקיבוצי חומה ומגדל ולארכיאולוגיה|צילום: יחסי ציבור
תערוכת בוגרים חלק ב – סימן דרך-שחם פרנקל, ארכיטקטורה ויצו חיפה-מרפ (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור
תערוכת בוגרים חלק ב – סימן דרך-שחם פרנקל, ארכיטקטורה ויצו חיפה-''ה (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

חיים בלב העשייה, לירון שיפלדרין

לירון שיפלדרין נשארת במרכז, באזור התעשייה הצפוני הישן בראשון לציון, ובוחנת את התזה של שימושים מעורבים ומתמודדת עם השאלה כיצד מייצרים שכונת מגורים ראויה בתוך אזור תעשייה. היא מתבססת על מבני התעשייה הקיימים, מוסיפה מבני תעסוקה מעליהם ופונקציות של מסחר בחזית הפונה אל השדרה הראשית. מגדלי המגורים רבי הקומות מנותקים ממפלס הרחוב, וחלקם כוללים גם שטחי תעסוקה בדמות קומות שבהן חללי עבודה משותפים.

תערוכת בוגרים חלק ב – חיים בלב העשייה -לירון שיפלדרין, ארכיטקטורה  (צילום: יחסי ציבור)
חיים בלב העשייה, לירון שיפלדרין. כיצד מייצרים שכונת מגורים ראויה בתוך אזור תעשייה|צילום: יחסי ציבור
תערוכת בוגרים חלק ב – חיים בלב העשייה - לירון שיפלדרין, ארכיטקטורה (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור
 

HIT THE BEAT, אירנה אילייב

אילייב מציגה את HIT THE BEAT, משחק זיכרון באווירה פופית, קלילה ומהנה. המשחק מבוסס על החוקים של "Simon" הישן והאהוב, שבו בכל שלב על השחקן ללחוץ על האובייקטים בסדר הנכון, לפי קצב המוזיקה. המשחק מלווה בסגנונות מוזיקליים מגוונים, בלהיטים מוכרים ובאנימציות מיוחדות. במסגרת התערוכה ניתן יהיה להתנסות באפליקציה שפותחה על ידי קטי ומאור סולימני.

תערוכת בוגרים חלק ב - הקרקס הפנימי שלי - קרן קרסיק , המחלקה לתקשו (צילום: יחסי ציבור)
HIT THE BEAT - אירנה אילייב. בהשראת סופר סיימון הוותיק|צילום: יחסי ציבור

תערוכת בוגרים חלק ב - HIT THE BEAT - אירנה אילייב,  המחלקה לתקשורת (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

הקרקס הפנימי שלי - קרן קרסיק

קרן קרסיק בחרה להתמודד בפרויקט הגמר שלה עם תפיסת הדיכאון. קרסיק, בוגרת המחלקה שאובחנה לפני מספר שנים במחלת הדיסתימיה, שבעקבותיה התפתחה הפרעת הדיכאון, מציגה מסע אסוציאטיבי שערכה בתוך טקסטים של משוררים ישראלים. היא בחרה שירים המבטאים תחושות של כאב וצער ונתנה להם ביטוי ויזואלי אסוציאטיבי וחף מפרשנות.

תערוכת בוגרים חלק ב - HIT THE BEAT - אירנה אילייב, המחלקה לתקשורת (צילום: יחסי ציבור)
הקרקס הפנימי שלי, קרן קרסיק. התמודדות עם דיכאון|צילום: יחסי ציבור

תערוכת בוגרים חלק ב - הקרקס הפנימי שלי - קרן קרסיק (צילום: יחסי ציבור)
צילום: יחסי ציבור

תערוכת הבוגרים של המרכז האקדמי ויצו חיפה 2017, פתיחה 18.7.2017 בשעה 20:00. נעילה: 29.7.17. רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. ימים א'-ה' 12:00-20:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-22:00. הכניסה חופשית

מכללת תילתן לעיצוב ולתקשורת חזותית, חיפה

החלומות היו עבור הסטודנטים לתקשורת חזותית במכללת תילתן השראה אמנותית, בסיס לרעיונות ואף לפתרונות של בעיות פרקטיות. שפת החלום היא שפת הסמלים. באמצעות סמלים, השפה האוניברסלית היחידה שפיתח המין האנושי ומשותפת לכל התרבויות ולכל אורכה של ההיסטוריה, נתנו בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית  תקווה, המחישו נסתרות ופתרו תעלומות. כמו החלומות גם הפרויקטים מעבירים חוויה סובייקטיבית של מראות  דמיוניים ותחושות. ישנו חלום רע ומבהיל עד כדי סיוט, חלום בהקיץ, חלומות הנעים בנושאים מהיומיומי ועד הסוראליסטי.

החלום נותן תקווה, מרווה אשקר

אחותה של מרווה אשקר היא נגינת גיטרה הנעזרת בכיסא גלגלים. עבור אשקר הפרויקט, כמו החלום, הוא בסיס לפתרון בעיות פרקטיות מתוך החוויה האישית. אשקר ייצרה את אינגיטאר - גיטרה מותאמת לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.

אינגיטאר - גיטרה מותאמת למתניידים בכיסאות גלגלים (צילום: מכללת תילתן)
אינגיטאר, מרווה אשקר. גיטרה מותאמת למתניידים בכיסאות גלגלים|צילום: מכללת תילתן

החלום ממחיש נסתרות, אור גרופר

בפרויקט הגמר שלה בחרה אור גרופר לחשוף בפני ילדים נורמטיביים את תחושותיהם הנסתרות של ילדים אוטיסטים. את המסר מעבירה גרופר באמצעות בובת עץ המזכירה את פינוקיו, שכל חלומו היה להיות ילד אמיתי כמו כל הילדים.

כרזה בעיצוב (צילום: באדיבות מכללת תילתן)
כרזה בעיצוב אור גרופר. תחושת נסתרות של ילדים אוטיסטים|צילום: באדיבות מכללת תילתן

פתיחה:  19.7 נעילה: 5.10. שעות פתיחהא-ה 09:00-21:00, ו' 09:00- 13:00, בשבת ע"פ ביקוש ותיאום מראש. הכניסה חופשית. דרך העצמאות 65 חיפה.

במדור הקודם: בוגרי בתי הספר לעיצוב חושבים חברתי

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק