רבים מאיתנו מפנטזים על הרגע שבו נקנה דירה ונוכל סוף סוף לשפץ אותה כרצוננו, לגרום לה להיראות כמו דירת החלומות שלנו. יותר מכך, פעמים רבות אנחנו נמנעים מלהשקיע בדירה השכורה שלנו, ודוחים את החלומות לרגע שבו הבית יהיה באמת שלנו. אבל זה לא חייב להיות ככה. אפשר בהחלט להפוך דירה מושכרת לדירה מעוצבת, מושקעת, והכי חשוב, מלאת אישיות בעזרת סטיילינג ודקורציה. כזאת היא הדירה המושכרת שלפניכם, שבה מתגוררות אדריכלית הפנים והמעצבת הרב תחומית נטלי רוזיליו יחד עם בתה הקטנה בת הארבע.
עוד באתר לעיצוב הבית:
מדובר בדירת 60 מ"ר בת שני חדרים במרכז תל אביב, בבניין משנות השלושים-ארבעים שמיועד לשימור מדרגה ב' והיה אחד הראשונים בעיר שנבנו על עמודים. הדירה גבוהת התקרה, הכוללת סלון, חדר שינה, שירותים, מקלחת, מטבח, הול כניסה ומרפסת מקורה, לא שופצה מאז שהבניין נבנה מלבד עבודות צבע, ונשארו בה הדלתות, החלונות והריצוף המקוריים. בעבר היתה הדירה מושכרת לאישה בעלת רקע צרפתי עם טעם משובח, וגם הדיירת הנוכחית היא מעצבת רב תחומית ואדריכלית פנים שנולדה בצרפת וספגה את הסגנון. כך שהדלתות וחלונות העץ הצרפתיים במעבר בין החדרים בהחלט משתלבים.
אוצרות טבע
בדירה אוסף של פריטים ייחודים שנאספו במהלך השנים ועברו ממקום למקום, חלקם בעלי היסטוריה רבת שנים. פריטים שהגיעו מבית סבתא במרוקו שגרה בחווילה ענקית בעלת 12 חדרים מסביב לפאטיו גדול. פריטים אחרים שהגיעו מארצות הברית, שם למדה הדיירת אדריכלות פנים, ואובייקטים שנאספו במשך השנים בשוקי פשפשים שונים ברחבי העולם.
"שני תחומי עניין שלי משפיעים על עיצוב הבית", מספרת רוזיליו, "טבע - נוסף לאהבתי הרבה לטבע, למדתי מדעי החיים בתל אביב לפני עיצוב הפנים – ומוזיקה, ושניהם מותירים את רישומיהם על הדירה. תמונות פרפרים מספרי ביולוגיה ישנים, הגינה הביתית במרפסת התל אביבית – בכלל, שילוב צמחים בחלל הפנים מוסיף הרבה רגש וחיים למקום. ויש גם השפעות אפריקניות, שמגיעות מאהבתי למוזיקה אפריקנית, והחיבורים התמידיים שאני עושה בין העולם הישן לחדש, שמגיעים גם מאהבתי למוזיקה קלאסית ואופראית".
הנה כמה חפצי נוי ורהיטים שנאספו. קחו נשימה: תמונות פרפרים מספרי ביולוגיה ישנים שצוירו ביד ונקנו בשוק הפשפשים בלוס אנג'לס. צילום אפריקני של הצלם הטורקי Cem Boyner שנרכש בתערוכה של צילומים אפריקניים באיסטנבול. שטיח צמר ירוק מאזור כפרי באיראן שנרכש בשוק הפשפשים ביפו. כריות בעיצוב אישי.
רפרודוקציה של כיסא משרד שנרכש בחפצים בנווה צדק. כיסא נדנדה שנרכש בשוק הפשפשים ביפו. קומודה שהיא רפרודוקציה לעיצוב איטלקי שנרכשה לפני כמה שנים ברשפון. פמוטים ומעמד לצמחים מברזל, ירושה מהסבתא ממרוקו שהיתה בעלת טעם משובח ואוספים מרשימים של אמנות ופריטים דקורטיביים. מנורת קנים משוק הפשפשים באיסטנבול, שהורכבה במשך כמה שעות על ידי הדיירת והסוחר מחלקים שונים של מנורות שפורקו מבתי העשירים לאורך הנהר החוצה את איסטנבול. מראה עתיקה מעץ שנרכשה בשוק הפשפשים ביפו, מעמד לעיתונים מעץ שיובא מפריז ושולחן משרדי משוק הפשפשים ביפו. ובמרפסת: אוטומן (הדום) מחנות עתיקות בארצות הברית משנות ה-40 עם קטיפה צרפתית עתיקה וכורסת רטרו מעץ משנות החמישים בארץ.
מקום לכל פונקציה
מכיוון שרוזיליו מתעסקת גם בתכנון ובעיצוב אירועים גדולים (קונספט ותפאורה), היא לקחה משם את הנטייה לדרמה ולאקסטרווגנטיות, ואת הרצון ליצור אווירה ופינות ייעודיות לכל פעילות, אם באמצעות טקסטיל, תאורה ונקודות התייחסות.
בהול הכניסה ממוקמת ספרייה של ספרי עיצוב, מראה ושנדליר שנמצא ברחוב, ולו הוספו קריסטלים בצבע סגול. מההול יש מעבר לכיוון חדר המקלחת, השירותים והמטבח מצד אחד, מעבר לחדר השינה מצד שני ומעבר לסלון מצד שלישי. הכניסה לסלון מכיוון ההול, ויציאה למרפסת מקורה שגם מתחברת לחדר השינה, כלומר יש בדירה מהלך תנועה מעגלי.
במטבח הכינה הדיירת ציור קיר באמצעות שבלונות, והציבה מנורה משוק הפשפשים היפואי. המטבח המקורי קולף מהפורמייקה וחשף את העץ של לוחות הסנדוויץ' מתחת, והורכבו ידיות חדשות.
"כשחלל אחד צריך להכיל כמה פונקציות, מומלץ לייחד לכל פונקציה מקום משלה, ואם אפשר, עדיף גם להכניס לנישה כדי לבדל", מייעצת רוזיליו, "לכל פינה להוסיף גוף תאורה, למסגר ולתחום אותה באמצעות חפצים מתאימים, ליצור סוג של מקום לכל פינה כזו, ובמקביל ליצור קשר באותה שפה בין הפינות השונות". ואכן כך המצב בדירה.
בסלון ממוקמת גם פינת העבודה, היוצרת משרד ביתי, ואילו חדר השינה משמש את האם והבת גם יחד. רוב הפריטים לילדה נרכשו באיקאה. מעל מאיר פנס סיני עתיק, כמו הפנסים בסרט הסיני "הפנסים האדומים", שנרכש לפני שנים בחנות מרקו פולו. מגירת דפוס עתיקה שנצבעה בספריי משמשת מעמד לבובות מניאטוריות.
אדריכלית פנים נטלי רוזיליו, סטודיו לה רוזיליהLa Rosilia studio