גוגל כבר מזמן לא לבד. חברות מכל התחומים ומכל רחבי הארץ הבינו כי עיצוב יכול לשמש עבורן כקלף מנצח ליצירת זהות ומיתוג ולגיוס של עובדים, משקיעים ולקוחות חדשים. לצד כל היתרונות המשרתים את החברה ואת המעסיקים, כמובן שגם העובדים מרוויחים ומקבלים חלל שכיף להגיע אליו ולשהות בו. בדיוק כפי שאנו מתייחסים לבתים שלנו, מעצבים אותם בהתאם לאופי ועל פי הצרכים שלנו, כך גם מעוצבים כיום חללי המשרדים – בהתאם לעולמות התוכן שהחברה רוצה לייצג ולצרכים של העובדים, עם התייחסות לנושאים כמו ארגונומיה ואקוסטיקה ותכנון של חדרי ישיבות ועמדות עבודה לצד עיצוב של חללים פחות פורמליים כמו חדרי משחקים, קפטריות וחדרי מנוחה. בסופו של דבר כולנו רוצים שיהיה לנו כיף ונעים, גם בבית שממנו אנחנו יוצאים כל בוקר וחוזרים אליו בכל ערב וגם במשרד שבו אנחנו מבלים את רוב שעות היום שלנו. איך עושים את זה נכון? הצצה לשישה משרדים שווים במיוחד. קדימה, לעבודה.
עוד בערוץ עיצוב הבית:
יד ראשונה ממעצבת: משרדי יד 2
ממשרדים סטנדרטיים לחלוטין, שבהם כל עובד יושב במשרד סגור משלו, עברו עובדי אתר יד2 לחלל פתוח המשתרע על פני 900 מ"ר. האתר אינו מתמחה בנושא ספציפי אלא עוסק בתחומים מגוונים כמו נדל"ן, רכב, ריהוט, לוחות דרושים ועוד, לכן החליטה המעצבת קרן רוזנר להביא את האופי הרב-תחומי הזה לידי ביטוי - "רציתי ליצור חלל אחד בו כל פינה מפתיעה ושונה מזו שלידה. היה לי חשוב שכל חלל ייראה מעניין בפני עצמו". כדי להשיג את המטרה היא השתמשה במגוון חומרים, ביניהם אלמנטים מעולם הרכב כמו צמיגים שהפכו לכיורים ושולחנות שיוצרו מטסות. אלמנטים אחרים מתחברים לעולם הבנייה, למשל מכולה שנבנתה במקום ומייצרת הפרדה בחלל הגדול ועצים מאתרי בנייה שהפכו לשולחן ישיבות או לחיפוי קיר מלא טקסטורה. פרטים נוספים בעלי אופי תעשייתי כמו גרפיטי של יעל בכר, תאי טלפון ולוקרים מוסיפים לאופי הצעיר והצבעוני של החלל.
עיצוב פנים: קרן רוזנר
כתבו עלינו בעיתון: משרד יחסי הציבור שרי ישראלי
משרד יחסי ציבור שעוסק בעיצוב, אופנה, תיירות ולייפסטייל עבר למשכנו החדש בתל אביב. הסביבה האורבנית והתעשייתית של החלל הקיים וסביבתו השפיעו באופן ניכר על העיצוב – "קיבלנו לופט פתוח עם קירות לא עשויים, כמעט כמו מבנה נטוש", מספרת המעצבת והאמנית אבריאלה סטמרי על תהליך העיצוב. "בעיצוב התייחסתי לפנים ולחוץ, לסגנון התעשייתי הייחודי, לבניינים שמסביב ולנוף שנשקף מפנים לחוץ." חלק מהקירות הושארו במצב המקורי שלהם והשאר נצבעו בלבן. עבודת מיון של הרהיטים והאביזרים שעברו עם הצוות מהמשרד הקודם שולבו עם עבודות אמנות שיוצרו במיוחד, אלמנטים חדשים ואביזרים שנאספו מהרחוב וקיבלו שימוש מחודש כמו מתקן מזגנים שמשמש לאחסון במשרד החדש.
עיצוב פנים: אבריאלה סטמרי.
פתוחים להצעות: משרד חברת הייטק בתל אביב
חברת הייטק העוסקת בתחום הווידאו פנתה לטלי רוזנשטיים ורקפת גולדפרב מסטודיו T+R עוד לפני שהחליטו לשכור את החלל הספציפי, כדי שיוכלו לסייע להם בבחירת המשרד המתאים. החלל שנבחר ממוקם בצפון תל אביב ומשתרע על פני יותר מ-650 מ"ר. מתוך הבנה כי העובדים מחפשים לבטא את עצמם דרך העבודה ולחלוק רעיונות ומחשבות האחד עם השני, תוכננו חללים פתוחים ומשותפים רבים המאפשרים מפגשים א-פורמליים ומעודדים חשיבה יצירתית. החלל חולק לחמישה אזורי עבודה עיקריים וביניהם אזורי מפגש, אווירה ומנוחה. שימוש בצבע ובאווירה קלילה שאינה באה על חשבון המראה המקצועי של החברה, יוצרת איזון בין הצרכים השונים והמשתנים של החברה, שצריכה לפנות למשקיעים, ללקוחות ולעובדים פוטנציאליים, תוך יצירת סביבת עבודה נעימה לצוות.
עיצוב פנים: טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב, T+R Studio.
מפיק על: משרד חברת הפקות ברדוגו
אלירן ברדוגו וארז אלוביץ', בעלי חברת ברדוגו להפקת אירועים, פנו לאמן, המעצב ומלביש הבתים גילי אונגר כדי שיעצב עבורם את החלל המשרד, השוכן בקומת מרתף של מבנה בשכונת נחלת יצחק. "החלל הקיים נראה כמו מקלט, עם תקרה נמוכה, תאורה פלורסנטית וקירות גבס שחילקו את החלל בצורה לא נכונה", מספר אונגר. "המשרד מתעסק עם יצירתיות והגשמת חלומות ומתכנן ארועים מגוונים בקנה מידה גדול, לכן רציתי שזה לא יהיה סתם עוד משרד, אלא חלל כיפי, חמים וביתי ולא מצועצע או זול". חלוקת החלל הותאמה לצורכי המשרד והרצפה חופתה בפרקט. עבודת צבע בשילוב קרניזים היוצרים ניתוק בין הקירות לתקרה מרחיבים את תחושת החלל. לבעלי המשרד יש אוסף אמנות ישראלית ששולב על קירות המשרד לצד לוגו ששובץ באבני סברובסקי, גוף תאורה עם כובעי מגבעת שיוצר במיוחד ומוקם מעל שולחן הישיבות ואלמנטים משלימים כמו שטיחים, וילונות ואביזרי נוי.
עיצוב פנים והלבשת החלל: גילי אונגר.
רצים למרחקים ארוכים: משרדי חברת Avaya
חברת התקשורת Avaya פתחה מרכז פיתוח חדש בחולון. אדריכלית דבורה בליי תכננה את 6,000 המטרים הרבועים הפרושים על פני שלוש קומות, ביניהן מחבר גרם מדרגות מרכזי המשמש גם כאודיטוריום ומקום מפגש שמתחבר לחדר האוכל המרכזי. סטודיו Hube התבקשו למתג את החלל ולעצבו בהתאם לאופי ולערכי החברה הבינלאומית ופיתחו שפה צורנית בהשראת לוגו החברה שבאה לידי ביטוי באלמנטים דו ותלת ממדיים ברחבי המשרד. החברה תומכת שנים רבות באירועי האולימפיאדה, בהשראתם שולבו מפות של הכפרים האולימפיים ואלמנטים המייצגים מקצים שונים בתחרויות, אלה מלווים את חדרי הפגישות ומייחדים כל אחד מהם. חומרים כמו עץ, זכוכית ומתכת שימשו ליצירת קו עיצובי אחיד אך מגוון בין החללים. עוצבה מפה תלת ממדית המציגה את סניפי החברה בעולם ואת הקשרים ביניהם, קיר רחב משמש לתצוגת מוצרי החברה שפותחו לאורך השנים ואווירה שמחה וצבעונית מלווה את החללים השונים.
אדריכלות: דבורה בליי אדריכלות; עיצוב ומיתוג: סטודיו Hube.
תל אביב על המפה: משרדי CloudLock ישראל
מטה החברה המפתחת טכנולוגיות אבטחה ליישומים ארגוניים מבוססי ענן, שזה עתה נרכשה על ידי סיסקו, ממוקם בוולת'הם מסצ'וסטס, אך מרכז הפיתוח שלה נמצא ברוטשילד בתל אביב, שבאפריל השנה הסתיימה בנייתו. "הרעיון היה לשמור על הדנ"א העיצובי של החברה הן מבחינת הפונקציות והן מבחינת החומריות והצבעוניות, תוך שילוב של אלמנטיים לוקאליים מתל אביב", מספרת המעצבת מיכל מירון-בדש. לצד שמירה על הקודים הצבעוניים של החברה ולבני הבריק האדומות של בוסטון, שולבו קירות הבטון הישראליים, רצפה מצוירת, ופרופיל בלגי שכל כך מאפיינים את תל אביב. אחד העקרונות המנחים את החברה הוא שאין היררכיית תפקידים וכולם עובדים באופן ספייס המאפשר בין השאר תקשורת ישירה עם החברה בבוסטון על ידי מסכים ומצלמות וטריבונה המסתובבת לקיר המסך המחיק לשיחות רבות משתתפים מעבר לים. בוטים ופינות ישיבה אלטרנטיביות מאפשרים אזורי עבודה שקטים ואינטימיים יותר.
עיצוב פנים: מיכל מירון-בדש.