"אנחנו רואים את העולם כמקום מלא בצבעים. למה להסתפק במשחק בארגז חול כשאפשר לשחק במכתש ירחי, בצוללת, בעכביש ענק, בחילזון עצום, בחללית או בטירה של נסיכה?", קובעים ב-Monstrum ("מפלצת" בתרגום חופשי), חברה דנית המתמחה בעיצוב גני שעשועים. אנשי החברה משקיעים את זמנם ביצירת מתקנים מקוריים, יצירתיים, מושקעים ומלאי חדווה. כל המתקנים נבנו מעץ, בעבודת יד, ורובם פזורים ברחבי קופנהגן, דנמרק.
בצוות חברים אדריכלים, מעצבים, אמנים ונגרים, שמשותף להם ניסיון עבר בתחום עיצוב תפאורה: "כאמנים ומעצבים בעלי ניסיון בבניית תפאורות להצגות, יש לנו את הידע הדרוש לבניית גני שעשועים המשלבים אלמנטים של פעילות גופנית, משחק וסיפור ויזואלי, ליצירת מרחב המאפשר לפנטזיות לפרוח".
החברה נוסדה ב-2003 על ידי צמד המעצבים Ole B. Nielsen ו-Christian Jensen. נילסן, שבימים אלה עסוק עם חבריו במעבר למשרדים חדשים, התפנה להשיב לנו על כמה שאלות:
איך הגעתם לעיצוב גני שעשועים?
"בגן הילדים של הבן שלי נזקקו לגן שעשועים חדש, והודות לניסיון שלי בתאטרון ובאמנות, יכולתי להציע להם לבנות מגדל של נסיכה וחללית בתקציב של גן שעשועים רגיל".
כמי שבאים מתחום התאטרון, אתם מרגישים שיש לכם פרספקטיבה ייחודית בכל הנוגע לתכנון סביבתי, כזו שלאדריכלים ומעצבים אחרים אין?
"חשוב שיהיה לנו אופי ייחודי כחברה, כדי שנוכל להשפיע על תכנון אורבני וכדי שהעסק שלנו יצליח. אבל המטרה המרכזית שלנו היא לבדר ילדים ומבוגרים, ולעורר בהם תשוקה למשחקים. חשוב לנו מאוד שלצד האלמנטים הוויזואליים, גני השעשועים שלנו יכללו גם אלמנטים משחקיים טובים".
יש באתר שלכם סדרת סרטונים המתעדים יום בחייו של בנך. האם הוא או ילדים אחרים מציעים לכם רעיונות? מאיפה אתם שואבים השראה?
"בהיותנו הורים וילדים מגודלים כולנו מומחים למשחקים, אבל כל הפרויקטים שלנו מפותחים בשיתוף פעולה עם לקוחות, ילדים ואדריכלים".
מהי העבודה המועדפת עליך, זו שאתה הכי גאה בה?
"הטיל ומגדל הנסיכה. זה המתקן הראשון שעשינו ואני אוהב את המורכבות והפירוט שלו".