המעצב השוודי יוהן לינדסטן (Johan Lindstén) אוהב להזין את האובייקטים שהוא יוצר בתחושות ובמחשבות ולעטוף אותם בסיפור. אולי לכן הם ניחנו בנופך כמעט אנושי, כמו עוד אדם בחלל.
לדוגמה, המנורה Gravity היא הפרשנות של לינדסטן ליחסים בין הירח לכדור הארץ: בשל כוח הכבידה הירח נמשך אל כדור הארץ, אבל לעולם לא מגיע לכלל מגע עם פני האדמה. התוצאה היא מנורה שנראית כאילו היא קדה קידה חיננית לחלל החדר. בשנת 2011 הוא הציג ב"סלון סאטליטה" (תערוכת המעצבים הצעירים בסלון הרהיטים של מילנו) זה לצד זה כמה גופי תאורה מעץ בגדלים שונים, הנדמים כיצורים חיים הנועצים מבט. על עבודה זו הוא זכה באותה שנה בפרס "מעצבים את העתיד".
בניסיון למצוא יופי באסון הגרעיני שהתרחש בפוקושימה, עיצב לינדסטן לחברת קפליני גופי תאורה, שהנורות בתוכן כמו קפאו באמצע תהליך התכה, והן עומדות לפרוץ החוצה דרך הזכוכית (בדומה לתהליך ההתכה שעברו הכוּרים בפוקושימה). המנורות, הצבועות במגוון צבעי פסטל, דומות לבלונים צבעוניים שיכולים להעניק לחדר אווירה של מסיבת יום הולדת מתמשכת, בניגוד לטרגדיה שהיוותה השראה לעיצובן.
שידה באור אחר
מי שמבקר תכופות בבתי מלון, ורגיל למצוא לצד המיטה שולחן ועליו מנורה, ימצא עניין גם בסדרה Level. לינדסטן לקח את שני הרהיטים הנפרדים האלו, והפך אותם ליחידה אורגנית אחת. רהיט הכלאיים ניחן באיכות כמעט אנושית, צבוע בלבן כמו רקדנית ענוגה, ובוורוד כמו דחליל מחייך.
מאז השלים את לימודיו ב-2008 לינדסטן עובד כמעצב עצמאי, ובתיק העבודות שלו אפשר למצוא מגוון מוצרים, החל מסדרות מוגבלות שנמכרו למוזאונים, דרך אביזרים לאייפד ועד לרהיטים.
במדור הקודם: הבית העגול: וילה מיוחדת בקפריסין
לכל הכתבות במדור
רוצים לקרוא אייטמים נוספים בנושאי עיצוב? היכנסו ל-reDesign