יוסי וחדווה מזרחי, זוג הורים כבדי שמיעה, הזעיקו את סופר נני מיכל בעקבות קשיים שחוו עם הילדים, אור הגדול, כבד שמיעה גם הוא, ודן, הצעיר – שומע. התהליך שעברו עם סופר נני היה מקיף, וכלל טיפול בבעיות התקשורת של ההורים עם הילדים כמו גם בבידוד החברתי בו היתה נתונה המשפחה.

 

משפחת מזרחי (תמונת AVI: mako)
יוסי וחדווה. הדרך לשינוי התחילה בפנייה לעזרה|תמונת AVI: mako

עמוד הפייסבוק של התכנית הוצף לאורך השידור באין ספור תגובות נרגשות, מפרגנות ותומכות, ויוסי וחדווה ליוו את השידור וסיפרו לחברים בעמוד על השינוי הגדול שהתרחש בביתם בחודשים הרבים שחלפו מאז המפגש עם סופר נני מיכל.  

"בשיחה הראשונה עם מיכל, שאמרה שאנו לא מקשיבים לילדים, הופתענו ונפגענו מאוד, כי כאב לנו שלא גילינו על הבעיה הזאת, לא רצינו לפגוע בילדים שהם אוצרנו הכי יקר בעולם. התאכזבנו מאוד שלא הצלחנו לשים לב שהתקשורת המשפחתית שלנו נפגעה והושפעה בעקבות הקושי והמגבלה שלנו בלתקשר עם הילדים", שיתפו בני הזוג.

"התקשורת השתפרה, קיימת הבנה"

כדי לשפר את התקשורת המורכבת בבית, בשלב מוקדם בתהליך החליטה סופר נני מיכל שהשפה השולטת  צריכה להיות שפת הסימנים, ובני הזוג אומרים היום: "ההרגשה נהדרת. ודן כיום מדבר אתנו בשפת הסימנים. כל יום הוא לומד אוצר מילים חדש, ובזכות זה התקשורת בנינו מאוד השתפרה, וקיימת הבנה גדולה יותר".  

הנושא השני אליו התייחסה סופר נני הוא הבידוד  החברתי שחוו יוסי וחדווה, ששיתפו היום: "אנחנו כילדים חווינו קשיים רבים, ילדות לא קלה מבחינת התמודדות בחברה השומעת, ונלחמנו להיות כמו כולם. מלוות אותנו דעות קדומות וחוסר מודעות לחרשים וכבדי שמיעה, אך אנו רוצים שילדינו יתנהגו כרגיל כמו כולם, בטבעיות, ושיקבלו אחד את השני עם כל מיני מוגבלויות שונות, בחום, בשוויון ובאהבה ללא תנאי".  

בסיום השידור פנו יוסי וחדווה לגולשים: "לעולם אל תתביישו לבקש עזרה מקצועית, רק בזכות זה תוכלו לגרום לשינויים לטובה לכלל האוכלוסייה".

>> פספסתם? צפו בפרק המלא